Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:11:52
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Bahnstrecke 5867 door saskia
Vandaag om 00:23:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
20 July 2025, 23:47:30
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
20 July 2025, 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
20 July 2025, 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
20 July 2025, 20:29:04
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
20 July 2025, 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T door 008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
20 July 2025, 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
20 July 2025, 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 883731 keer)

Patrick Pontier

• Offline Offline
  • Maak van de scherf in je hart geen dolk in je mond
Re: Boppard in N
« Reactie #1425 Gepost op: 01 July 2008, 22:14:30 »
Zucht.....
Kwijl......

Ik wil meer :D

Groeten,
Patrick

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1426 Gepost op: 02 July 2008, 11:12:57 »
BTW Robert,

bedankt voor die PDF, heb 'm eens door zitten kijken. Als het FF kan zou ik wel zo'n CNL stam hebben rondrijden, en natuurlijk de Berglandexpress. Voorlopig absoluut geen prioriteit, en geen ruimte, en de rijtuigen zijn toch nog niet uit allemaal, en ik heb geen geld.

;)

Eerst maar weer es een beetje bouwen, dat is ook wel leuk. Ik heb de bouwactiviteiten wel even uitgesteld tot minstens vanavond, want met deze temperaturen is het werkelijk niet leuk meer.

JJ

Petertrein81

• Offline Offline
  • Taurus en Vectron fan!!
« Reactie #1427 Gepost op: 02 July 2008, 15:56:06 »
en de rijtuigen zijn toch nog niet uit allemaal

Jeroen,

Vergeet niet dat LSM kleinserie is, je hebt dus kans dat als je ze niet bestelt ze weg zijn voor je ze kunt kopen. En het zou jammer zijn als je dan net dat essentiële rijtuig mist.

Groet Petertrein81,

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1428 Gepost op: 02 July 2008, 22:39:25 »
Ok Peter, goed punt. Ik zal dan toch eens op z'n minst even contact opnemen met de heren LSModels. Is weer eens wat anders dan die containertreinen......:)

Vlak voordat m'n camerabatterij leeg was heb ik nog wat shots kunnen maken. Ik ben vandaag tussen het leren door (jawel, dat doe ik ook wel eens) nog even aan het prutsen geweest aan 'de rechterkant'. Ik had veel stukken Ijslands mos 'geprepareerd' (Jeroens voor onderdompelen in verdunde houtlijm, en dan van allerlei soorten en maten strooisel eroverheen mikken, als ware het een pannenkoekenrecept) en die hebben nu een plekje gekregen. Het is bijna om moedeloos van te worden, want die behandeling duurt best lang, en dan denk je dat je veel hebt......binnen 5 minuten ben je het alweer kwijt. Nouja, dan zit het op die vierkante meter rots die ik inmiddels heb gemaakt.  ::)

Ook heb ik vandaag gewoon lekker veel gegroend, van onkruidstukjes tot grotere vlakken bestempeld als ondergrond voor ........tja, iets wat ik nog moet bedenken.  Ook hebben de rotsen wat meer kleur gekregen. Scenery all the time dus.

Enniewee, de camere was dus bijna leeg. Het slachtoffer vandaag was mijn moppige stoptreintje met de 146 ervoor.....lekker contrasterend aldus.

Even een stoer shot alsof ie er zó aan komt rijden. Let op de verkanting, een van de grootste redenen waarom ik op Boppard alleen in het station rechte sporen heb liggen.

Mijn steunmuur die een maand geleden nog uit wit gips bestond, is nu mooi ingebed in het landschap.

En zoals Michiel het ook altijd doet (je weet wel, die van de Neumagdenburgerschwanssteinbusbahnen  ;D ) tiert ook in Boppard het onkruid welig langs het spoor.

Nou, proost maar weer!

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1429 Gepost op: 04 July 2008, 18:24:05 »
Ik ben even bezig geweest met de baan. Meer groen, meer groen-in-wording, al vast begonnen met detaillering hier en daar..........en begonnen met de bovenleiding+masten verven/verouderen.

Waarom ik ook de draden doe, is in onderstaande foto goed te zien. De draden vallen veel minder op. Ik ben hier net bezig, maar het viel me erg op. Zo erg dat ik dacht: hier heeft 'de rest' wat aan!

Je kunt goed zien dat ik rechts nog niet gedaan heb, en links al wel. De kleur -zoals inmiddels bekend ergens uit dit draadje- is grijsgroen.

« Laatst bewerkt op: 04 July 2008, 18:25:56 door Jeroni »

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #1430 Gepost op: 04 July 2008, 20:38:57 »
Wat ziet die rechterkant er toch fraai uit !!!  ;D

Hansepansje

• Offline Offline
    • Perrongeluk - van de regen uit de drup
« Reactie #1431 Gepost op: 04 July 2008, 22:59:25 »
Als je toevallig nog wat foto's hebt, dan zie ik die graag! Gooi lekker hier in het draadje, dan kunnen we met z'n allen kijken-vergelijken.

Hoi Jeroen,

Laat ik nou nog een paar foto's voor je hebben, met muren, hellingen en veel groen.

Een tunnelingang, lekker weggewerkt in het groen, en - voor de oplettende kijker - een spaninrichting voor de bovenleiding.

Een mooie steunmuur (dit keer onder het spoor) met veel groen, en wederom veel bovenleidingmasten.

Goed dat je je bovenleiding camoufleert, want in het echt zie je die eigenlijk ook bijna niet (zie foto's). Voor mij een goede reden om alleen de masten neer te zetten. Maar ik heb natuurlijk bij de loks wel de panto's omhoog, anders ziet het er nog niet uit.

Groets, Hans
Dachbodenheim: N-spoor, Fleischmann Piccolo, HCCM elektronica, eigen software

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1432 Gepost op: 07 July 2008, 10:52:12 »
Hans,

die bovenste foto had je al een keer geplaatst, maar het geeft niks, want nu hoef ik niet zoveel te bladeren (door 'mijn eigen' thread, nota bene!). Die andere foto met die steunmuur is absoluut nieuw, en erg handig! Ik probeer die steunmuur op die manier na te bouwen op het rechterdeel, want dat had ik toch al zo gepland.....zoals ik al zei: handig en goed voorbeeld!

Het vervelende met het schilderen van de bovenleiding is, dat wanneer de verf te dik is, je de bovenleiding nog 'dikker' maakt. De bovenleiding in schaal N is natuurlijk niet op schaal, want dat gaat simpelweg niet.

Toch vind ik het systeem van Viessmann, ondanks dat bepaalde onderdelen heel erg laat zijn geleverd, een heel goede keuze. Het is mooi, redelijk realistisch, ongekend stevig terwijl het er fragiel uitziet, makkelijk aan te leggen en enigszins betaalbaar. Ik zou het (voor een ander project) zo weer kiezen.

@Hans nog een keer: Toch jammer dat je niet met de leiding zelf gaat rijden, slechts de masten. Het maakt af en toe zo'n lekkere ingewikkelde indruk (zeker met die spanmasten). Ik weet 't, het is even zweten, maar dan heb je ook wel wat.

Enfin, ik heb het vrij druk deze week, dus ik hoop voor woensdag nog een update te kunnen plaatsen, anders wordt dat pas na het weekend.

J

daan2353

• Offline Offline
  • 009, da's pas fijn.
    • h0e bregenzer waldbahn
« Reactie #1433 Gepost op: 07 July 2008, 12:17:39 »
@Jeroni, je hoeft je niet te schamen voor de dikte van de rijdraden hoor, dat valt best mee. Je rails is tenslotte ook te breed (qua railprofiel) en te hoog als je het precies gaat uitrekenen.
Zoals je zegt, daar ontkom je niet aan. Het gaat om het totaalplaatje en ik denk dat het totaalplaatje veel beter is met rijdraden dan zonder.

Machinist Johan

• Offline Offline
  • gevorderd beginner
« Reactie #1434 Gepost op: 07 July 2008, 14:46:10 »
jeroni,

ik vind het met rijdraden veel leuker en mooier dan zonder die rijdraden
veel suc6 met bouwen ik ik hoop op nog veeel meer foto;s

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #1435 Gepost op: 07 July 2008, 15:18:19 »
Het vervelende met het schilderen van de bovenleiding is, dat wanneer de verf te dik is, je de bovenleiding nog 'dikker' maakt. De bovenleiding in schaal N is natuurlijk niet op schaal, want dat gaat simpelweg niet.
Verdun de verf zou ik zeggen. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Camickaeze

• Offline Offline
« Reactie #1436 Gepost op: 07 July 2008, 23:24:14 »
Hey Jeroni,

Ben een lang weekend wezen golfen in Cochem, om de hoek bij Boppard.. Was m'n eerste keer in de Moeselstreek en WOW!! ..wat lijkt jouw baan op het echte werk zeg!! Ondanks dat het er altijd al erg goed uit zag, bleef het toch een ver-van-mijn-bed-show maar nu ik de real-deal heb mogen zijn.. Chapeau!!

Zijn ook nog foto's gemaakt, die komen zsm. Misschien heb je/hebben jullie er nog wat aan!

Floris
Ik bén vreemd, en sta daarom altijd normaal op de foto!

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1437 Gepost op: 08 July 2008, 21:03:13 »
@daan,

ik schaam mij totaal niet. Ik kan er niks aan doen, dus tsja..........eigen rijdraden bouwen zie ik niet zitten. Bovendien, ik vind het mooi, en dat is geloof ik nog het allerbelangrijkst. Je (ik)kunt natuurlijk wel kritisch kijken......nee hoor, ik ben tevreden! En het volgende project zal vast niet met Fleischmann rails worden aangelegd.

@johan,

dank je, en foto's zul je krijgen!

@Rick,

als je de verf zelfs al maar een beetje verdund, dekt het voor geen meter. Echt zo'n  prutswerkje waar je lang over moet doen.

@Floris,

nou, dat is toch wel een gaaf compliment. Ik heb uiteraard daar ook mijn inspiratie vandaan gehaald, want ik ben vaak genoeg daar in dat deel van de Rijnstreek geweest. Een ver-van-je-bed-show? Welnee man, gewoon even geduld hebben.

Die foto's moet je inderdaad hier posten, daar heb ik heel veel aan!

@Allen,

omdat ik morgen weer van de baas op excursie moet naar Cancun, en ik dan op zondag pas weer terugben, krijgen jullie nog even wat foto's. Zulke enthousiaste lezers moet je te vriend houden, lijkt me. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

Een foto die ik een klein weekje geleden heb gemaakt, erg donker, maar het gaat even om het effect van de verf op de bovenleiding.

Het verschil is heel duidelijk merkbaar. En zeker als er een trein langsrijdt valt de bovenleiding niet op zo'n té duidelijke manier op.

Het andere waar ik dus mee bezig ben geweest is begroenen. Er is nog zo ontzettend veel te doen aan begroeiing op het nieuwe stuk dat je er welhaast moedeloos van wordt. Nee hoor, groenen is het leukste werk want dan mag je lekker knoeien enzo. Hier een close-up van een stukje verwaarlozing langs het spoor. Je ziet hier ongeveer 6 verschillende soorten grasmeuk.

Afgelopen zaterdag was ik jarig, en Robert-N-Nm was zo vriendelijk om even mee te helpen de biervoorraad van eigenaar te doen wisselen op vliegveld Teuge. En.......hij had ook nog een leuk kadootje bij zich. (Situatie: Robert geeft klein doosje aan Jeroen. Jeroen:Wat is dit nou man....wat maak je me nou, heb je ringen gekocht?!!!)

Nee dus. In het kleine doosje zaten 2 Mini Coopers. Nice-e modellen van Herpa. En ja, in spoor N stelt zo'n verpakking dus niet zoveel voor! ;D

Top-itempje dus, die een prominente plek krijgt op de nog af te maken weg!

Zo worden tegenwoordig plaatjes als deze ook lekker compleet tijdperk V.

jawel, ik heb 'm ook in het rood!

Tnx Robert!

"Hé", zullen er een paar denken. 'Had ie ook een ICE?'. Ja, was alleen in .......ahum....groot onderhoud, zeg maar.

Foto genomen vanaf de tijdperk.........tijdp.......naja, niet V in ieder geval-vissersboot in de Rijn.

Lange, strakke treinen doen het toch nog wel goed langs de Rijn, vinden jullie niet?

Tijd voor wat goederenwerk. De 185 is echt erg klinisch steriel, vergeleken bij de vervuilde nieuwste masten op Boppard. Heerlijk toch? Mast neerplanten, beetje met de kwast hatseflatasen, en het ziet er meteen stuk beter uit. Hier en daar moet nog wel wat ballast/gras/troep worden aangevuld, want dat heb ik bij de aanleg moeten verwijderen. Gewoon doen me...........enfin, u kent de slogan.

Naja, dan maar onder wat schonere bovenleiding. Maar niet voor lang!

Je kon daar ook mooi zien dat het nieuwe stuk ook aardig 'elevated' was vergeleken met het niveau van de spoorlijn. En toch is het deel daar maar 60 cm. breed. Jaja, het kan met N.

Nou, dan maar een plaatje van niet al te schone wagens in een niet al te schone omgeving.

De oplettende kijker heeft ook gezien dat het eerste km-bordje weer is teruggeplaatst. Iets dat je eigenlijk alleen op foto's ziet. Maar wel leuk dus!

De laatste foto.....aan het eind van het weekend of erna weer meer beeldwerk van nieuwere dingen!

Enjoy en de groeten!

J

Matthijs van Heijningen

• Offline Offline
« Reactie #1438 Gepost op: 08 July 2008, 21:14:59 »
Afgelopen zaterdag was ik jarig, en Robert-N-Nm was zo vriendelijk om even mee te helpen de biervoorraad van eigenaar te doen wisselen op vliegveld Teuge.

Ik mis eigenlijk nog 2 dingen op je N modelbaantje dat is de PH-JMP (je weet wel welke ik bedoel  ;) 8) ) en een aantal Parachutisten  ;D

mvg,

Matthijs

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #1439 Gepost op: 08 July 2008, 21:23:03 »
Ja je was weer lekker op dreef. Meneer de piloot denkt ringen. Zullen de naweeën van een hoog alcoholpromillage wel zijn geweest.

Nee, ik dacht een klein kadootje, 1:160 klein om precies te zijn en geen wagons want daar heeft hij er al veel te veel van.

Maar goed, mooie foto's weer. Nu nog een ronde met de Re 482 voor een leuke trein en dan hebben we die ook weer in actie gezien (of loopt de decoder nog steeds te "bitchen" en krijg je hem nog niet steeds niet aan de gang.

Btw heb jij nog een foto op je camera staan van de ICE3 die ik had meegenomen tezamen met 189+goederentrein???

Robert
« Laatst bewerkt op: 08 July 2008, 21:43:32 door Robert_N-Nm »
Fan van Zwitsers spoor N(m)