@willy,tja, iedereen denkt daar anders over. Ik vind een IC/EC met 4 wagons nogal een karige vertoning, maar ik heb gelukkig ook de ruimte voor meer. Rangeren kan altijd.
Als het je niet om de dubbele Multimaus gaat, raad ik je aan gewoon de 101 met wat wagons te kopen. Roco vraagt 84 EUR voor de loc, en 19 eur voor een wagon. 3 keer niks dus.
MM als reserve vind ik zonde, maar dat vind ik. De rails...tsja.....ik zou m'n geld er niet aan verspillen, kun je beter peco-rails aanschaffen.
Maar nogmaals: that's up to you!
En als je een baan gaat bouwen, maak ook meteen een eigen thread hier op het forum zodat we allemaal mee kunnen lezen.
En anders gewoon niet teveel bier drinken tijdens het strepen trekken, in de hoop dat dat den vasten hand bevordert!
Hmm, als het mag heb ik nog wel wat antwoorden daarop.
Het verschil tussen de FLM en de MTX 185-en kan je uit een tweetal materieeltests halen hierop beneluxspoor. Lees die eens door dan heb je een beetje een idee. Qua verlichting: Minitrix gloeilampje op de driepunts frontverlichting en bij fleischmann is dit een blauw-witte led.
De class 66 heeft NEM-schachten die geschikt zijn voor de flm-kortkoppelingen die je er zo in kan steken. Rijeigenschappen op m'n testbaantje zijn wel goed, maar er zitten geen antislipbandjes op dus er zouden wat hellingsproblemen kunnen zijn. Weet jij dat Jeroni?
De ketelwagens; de minitrixwagens en dan met name de drukgasketelwagens hebben problemen met de wielen. Ze lopen aan. Ik geloof dat het wel een beetje verschilt met de sets van deze wagens. Ik heb een set VTG wagens naar nederlands voorbeeld en die lopen wel goed maar ik heb ook twee andere wagens die weer heel stroef lopen. Oplossing: ik heb geen idee....
... dit soort foto's kan ik altijd extreem goed gebruiken. Dus als je wat hebt liggen/wilt maken, gaarne!