Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Jeroen Water
Vandaag om 07:52:24
Show je werkplek door Eric B
Vandaag om 07:12:00
Piko 1136 van AC naar DC door hmmglaser
Vandaag om 00:11:44
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door MOVisser
30 July 2025, 23:47:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Quinzeedied
30 July 2025, 23:44:32
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
30 July 2025, 23:16:22
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
trein of metro naar Hoek van Holland door Keska
30 July 2025, 23:01:18
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
30 July 2025, 22:05:57
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door Arjan6511
30 July 2025, 21:59:46
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
30 July 2025, 21:48:03
Stalen D 4 deurs spoor 0 door jumbo747
30 July 2025, 21:32:49
Fleischmann Anna ombouw. door defender
30 July 2025, 21:17:34
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door JoopSpoort
30 July 2025, 21:04:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
30 July 2025, 21:02:06
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door JoopSpoort
30 July 2025, 20:58:24
wat is het merk van deze bochtwissel door Theovh
30 July 2025, 20:39:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
30 July 2025, 20:37:50
Gewoon wat busfoto's door R1954
30 July 2025, 20:36:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
30 July 2025, 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
30 July 2025, 19:28:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
30 July 2025, 19:00:07
Göhrener Viaduct door MaraNCS
30 July 2025, 18:14:49
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
30 July 2025, 17:29:38
Houten 23 Augustus 2025 door Arjan6511
30 July 2025, 16:37:54
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
30 July 2025, 12:34:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
30 July 2025, 12:25:51
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
30 July 2025, 11:58:00
Spoorhumor door Biessendorf
30 July 2025, 11:49:19

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 886586 keer)

Yannic

• Offline Offline
Re: Boppard in N
« Reactie #1245 Gepost op: 02 May 2008, 15:01:16 »
Heej Jeroen,

Goed te horen dat Boppard nog steeds werkt. Ik vroeg me al af hoe het ermee stond. Ik kan me wel voorstellen dat er tussen werk en het mooie weer weinig komt van de treinen hobby. Het ligt bij mij ook al een tijdje stil.

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #1246 Gepost op: 02 May 2008, 16:11:38 »
Citaat
een goede bui

Nou die zijn er genoeg vanmiddag Jeroen.. ;D

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1247 Gepost op: 07 May 2008, 17:26:43 »
Tsja, Wat zijn we aan het bouwen.

Helemaal niks. Veel te warm op zolder. Toch even wat fotootjes gemaakt om de trouwe lezers van dit -inmiddels saaie- draadje even gerust te stellen. Als jullie iets speciaals op de foto willen, dan kan ik dat eventueel wel regelen. De filmplannen voor youtube zijn even in de ijskast gezet. Maar net zomin als dat ik jullie niet vergeet, vergeet ik Boppard niet. Ik zit vol met plannen en ideeen!

Mijn opstelruimte voldoet al een tijdje niet meer. Op het moment gaat mijn voorkeur uit naar het rijden met goederen. En containers zijn langs de Rijn niet meer weg te denken natuurlijk..........een kleine greep uit het assortiment.

Van de ketels is de MRCE 185 verhuisd naar de containers....

Het blijft een stoere loc en zeker in die kleuren, niet?

Maar dé containerlocomotief bij uitstek is uiteraard de Class 66. Na lang mixen en wisselen met containers, nieuwe aankopen en testen kan de 66 eindelijk een voor Boppard-begrippen "full-length" trein trekken, zonder daarbij de hellingen niet meer te halen of te slippen. Ben ik erg blij mee, want het is een mooi model.

Nog eentje waarbij je mooi kunt zien hoe dat staat, zo'n trein in een landschap. Ook wel eens leuk naast de voor mij meer gangbare close-up opnames.

Ik heb meer foto's, maar niet allemaal zijn ze goed genoeg gelukt. Eens kijken of ik nog wat meer foto's kan maken voor ik smelt hier boven op zolder.

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
« Reactie #1248 Gepost op: 07 May 2008, 17:43:27 »
Leuke foto's!

Die MRCE HGK 185 blijft een leuke lok, ik heb er zelf ook eentje, 185 544-4. Altijd leuk om hem in een andere schaal te zien. Wat betrefd de klaas... Daar heb je helemaal gelijk in. Hij past goed, zowel bij de trein als in het landschap.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1249 Gepost op: 07 May 2008, 18:52:08 »
@laurent,

Ja, dat nummer heb ik (uiteraard) ook. Bij mijn weten heeft alleen die loc voor HGK gereden.

@de rest,

we blijven nog even in de TRAXX modus. Een klein stukkie zon was gericht op de baan. Beter gezegd: de zon had ook wat stralen op dat deel van de baan dat grotendeels van scenery was voorzien. De trein die het dichtst in de buurt was voor de foto was de mixed cargo trein met de nieuwste telg van de 185 familie ervoor.

Met die zon erbij is het zo easy om foto's te maken. De details komen er dan ook mooi bij uit. Ja, ook in N.

Hier zie je dat foto's maken natuurlijk gewoon een truc is. Zorg dat het boeiende deel erop staat. Bij de andere foto's van mijn bericht hierboven heb ik dat weg ge-edit.  (wie kan zich inleven in een wereld waar ook een stopcontact en een foto van een Cessna Grand Caravan op staan......:)  )

Een opname vanuit de onverantwoord laag vliegende heli.....

Om het af te leren dan nog 2 close-ups......

Es kijken of er nog wat te schieten valt......

T.Spat

• Offline Offline
« Reactie #1250 Gepost op: 07 May 2008, 19:28:17 »
Dat is weer een fraai staaltje treinspotten ;D
Ziet er zeer realistisch uit.

Grtz,

Tis

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #1251 Gepost op: 07 May 2008, 19:43:26 »
Zo Jeroen,

Je houdt het aardig vol daarzo boven met al dat foto's maken. Heb je stiekum een airco aangezet...
Hier is het wel aardig uit te houden, maar ik had dan ook een testrondje op eettafel gekwakt, beneden, want ook hier kennen we het zomerse zolder probleem. Kunnen mijn Traxx-en ook nog ff de benen strekken.

IIG. Ziet er weer zonnig uit daar, leuke foto's. Wat heb je eigenlijk allemaal in de mixed-cargo gehangen? Ik zie een DB BR 185 met twee 4 assige schuifwandwagens (1 van de SBB). Daar hangt vast meer aan vast...

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Tomas131

• TraXXer
  • Offline Offline
  • Br 146.2
« Reactie #1252 Gepost op: 07 May 2008, 20:09:11 »

Eindelijk eens een Class 66 met vieze draaistellen. Alle modellen die ik tot nu toe heb gezien hebben allemaal glanzend zwarte draaistellen. Had ik btw ook nog gezien in het eggie toen ik een middagje langs Boppard kwam ;D
Project: Rheinland-Pfalz, met rondrijdend spul uit alle Duitstalige landen, Fransen, Belgen, Luxemburgers en wat Hollanders.

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
« Reactie #1253 Gepost op: 07 May 2008, 22:37:28 »
@laurent,

Ja, dat nummer heb ik (uiteraard) ook. Bij mijn weten heeft alleen die loc voor HGK gereden.
Ook een nummertje hoger, de 545, heeft voor HGK gereden. Het nummer dat wij hebben heeft ook nog voor HGK met RSB logistics logo gereden, op de plaats waar MRCE staat.
Die andere, 545, heeft alleen in de zwart met rode stikkers uitvoering gereden.
site over traxx, geopend op de pagina van MRCE
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1254 Gepost op: 13 May 2008, 11:29:10 »
@laurent,

tnx voor de site. Petertrein had me er ook eens op gewezen....was hem eigenlijk even vergeten te raadplegen voordat ik weer met statements begon te smijten.

@Thomas131,

tja, en nu is ie eigenlijk alweer schoner dan ik had bedoeld. Ik heb hem verouderd met poeders van Noch. Na een poosje begon een draaistel te bokken, en moest worden ontdaan van stof. Dat betekent veel vastpakken van de draaistellen en de loc zelf, en dan zit er meer roestpoeder aan je klauwen dan aan de locomotief. Maar je ziet aan de wagon erachter hoe het ooit was. Ik vind dat dat de loc heel erg doet opleven.

@Roberto,

wat bij elkaar geraapte wagons. Naast die 2 schuifwandwagons ook 2 x VTG drukgasketelwagen (jeezes wat een woord!) ook die staalwagons (in totaal 6). Voor de rest nog wat oudere zooi van m'n pa, die tzt moet worden vervangen door nog wat Epoche V materieel.....dat is gewoon in de winkel 'eens kijken wat leuk is'.

Hookies

• Offline Offline
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
« Reactie #1255 Gepost op: 13 May 2008, 14:18:33 »
Jeroen, hoe breed zijn jouw spiraaldelen en wat zijn de diameters van zowel buitenkant naar buitenkant als binnenkant naar binnenkant? Rijd jij omhoog met R3 (396 mm) en R4 (430 mm) bogen of gebruik je andere radiussen?

Bedankt voor je antwoord al vast. Heb het even nodig om de juiste spiraalboogmeting te doen.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1256 Gepost op: 14 May 2008, 19:13:37 »
Pfoei Hooky daar vraag je me wat, ik heb daar destijds minder over nagedacht dan dat ik jou zie doen hier op het forum!  ;D Nee joh, het is hier het draadje niet voor, maar ik heb toch een advies: pak een bierviltje, en ga daar wat op rekenen. Heb ik ook gedaan. Ze zijn ongeveer zo'n 8 cm breed. Zeker niet te krap meten, m.n. omdat je draadeinden hebt zitten. Mijn binnenradius van de rails +- R4 van Fleischmann. Het is flexrail. Met een simpele mal heb ik een boog er omheen gelegd als buitenboog, dus dat is Jeroen's R5. :) Klaar.

@ Allen,

jawel, vandaag weer wat nieuws van Boppard zelf! Geen nieuwe aanwinsten, maar wel zaken die nog niet digitaal reden. En nu het begint te onweren leek het mij een uitsteekbaar moment om even het een en ander op internet te zetten qua foto's.

Boppard blijft maar rond-Cargo'en. Weer een digi-loc erbij als uitbreiding van de tractie van het goederengebeuren.  De meeste mensen zullen het verschil niet zien met een "ander eenheidsworstig rood gedrocht op 8 wielen met prut op het dak", maar ik vond hem destijds mooi, en zoals ik al schreef: als hij digitaal wordt is het net of je 'm nieuw krijgt.

De BR 152 dus. Van Arnold. Rijdt heerlijk, maar qua afwerking wat simpel. Nou is een 152 in het echt ook niet zo spannend. Maar hij was destijds 2e hands te koop voor een leuk prijsje.

Beeldmateriaal!

Tja, die camera blijft een leuk accesoire voor 'bij de trein'......

De loc is voorzien van een 73400 van Uhlenbrock. Overigens niet door mijzelf, maar door de pro's uit Arnhem. Ik heb er geen tijd voor, en vond hem op het eerste gezicht te moeilijk. Is trouwens mijn eerste loc die ik niet zelf van een decoder heb voorzien.

Het andere nieuwe is deze keer op personengebied. Misschien voor Boppard, misschien wel voor wat andersch in de toekomscht.......wie weet. Maar mooi is het wel!
Ik had nl. nogal behoefte aan wat Ep. V IC-materiaal. Dus:

loc: 101
karren: rijtuigen in IC kleuren. Voor de volledigheid: ik heb nu 2 x 2e klas, 2 x bordbistro 1e klas, en een 1e klas rijtuig.
 (de precieze naam van de types wagon moet je maar aan neuschwanshallichtensteinerstadtbahnen vragen.........ere wie ere toekomt!!!  ;D  ;D   ;D)

Trouwens Michiel, je leest vast wel mee: of hier, of PM, maar klopt het -mits ik het goed onthouden heb van destijds- dat er nu nog 3 x 2e klas+1 stuurstand 2e klas bij moet, wil het enigszins realistisch lijken?

Ja, ook personenrijtuigen staan goed langs de Rijn, al zeg ik het zelf!

Gr. J.

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #1257 Gepost op: 14 May 2008, 19:21:13 »
Al heet ik geen Michiel en ben ik meer van de Nederlandse treinen: ja, met nog 3x tweede klasse en een stuurstand klopt het. Al twijfel ik over de twee Bordbistro's.
Passen 9 rijtuigen wel in je schaduwstation, zo lang was die toch niet?

Die ICE-rijtuigen lijken teveel op een ICE, mag op de volgende foto die trein in IR-kleuren (blauw/wit) of die Zwitserse? ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1258 Gepost op: 14 May 2008, 19:42:36 »
Hmm....wacht FF:

1x 1e klasse
1x 1e klass/Bord Bistro
2x 2e klasse
=4

dan moet er dus nog 3 x 2e klasse+1x 2e klasse stuurstand bij.

Dat is totaal 8. En dat past in mijn schaduwstation, meer niet.

Klopt toch?

;)

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1259 Gepost op: 14 May 2008, 19:43:11 »
Oh en Rick, volgende keer krijg jij de IR en EC op de foto!