Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:58:39
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 20:32:58
NS 1700 transfers door ES44C4
Vandaag om 20:32:18
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 20:17:47
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:11:13
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Ben
Vandaag om 20:09:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 19:53:44
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 19:36:41
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 19:19:01
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 882929 keer)

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
Re:Boppard in N
« Reactie #2940 Gepost op: 10 January 2010, 21:21:26 »
Ik begin in de ban te raken van de CityNightLine. Don Roberto kwam vandaag mijn nieuwste aanwinst langsbrengen. Een karretje voor in mijn CNL met het 'Man on the moon'-logo erop. Na het nodige gedoe -de shCitySheitLine doet qua rij-eigenschappen absoluut zijn naam eer aan >:(- en geëxperimenteer met samenstellingen reed hij dan achter de oriëntrode 103 zijn rondjes. De wagons zijn absoluut geweldig, maar rijden....daar houden ze niet zo van. Zoals Robert het mooie opmerkte: je ziet meteen waar je baan niet 100% prima ligt. Is ook half gelöl natuurlijk, want de rest van de treinen rijdt zonder problemen. Enfin, het werkt nu, maar ik zal weer wat stukjes aan moeten passen.

Maarrrrr, waerde lezers, de langverwachte foto's zijn nu toch daar. R. nam zijn TEE-kleurige 103 mee incl. zíjn CNL. Robert heeft inmiddels 8 blauwe wagons, en die moesten weer 'even de benen strekken' langs de denkbeeldige Rijn.

Hij blijft gaaf, die 103 in deze kleuren.

Nou, laten we die lok nog maar eens even van wat dichterbij gaan bekijken. Geinige feature is dat de er aan de bovenkant van de body ook verlichting zit. Iets te fel naar mijn idee, maar met het nodige digitale gepruts aan de instellingen moet het erg mooi zijn....

Tja, inmiddels geen onbekende wagon meer op de Linker Rheinstrecke in N. Het blijven fantastische wagons.

Spaar ze allemaal! Maarre, Robert, die tekst: F O E I !!!! 8)

Oh, ik hou echt van die lok. Grappig, ik associeerde dat hok altijd met kastelen langs de Rijn. Laat ik dat nou toevallig allemaal hebben! Bon, nog niet helemaal klaar, maar we zijn op weg. Deze lok hoort hier gewoon.

Sommige mensen gaan in het donker slapen. Andere mensen die slapen in een trein, zoals dit maanmannetje. En je hebt ook mensen die andere dingen doen 's avonds........deze foto kenmerkt het allemaal!  ;) (wie goed kijkt ziet gewoon de beste zet van Noch ever: prostituées in spoor N. Briljant!)

Alstublieft, dankuwel. Doet u mij maar een CityNightLine!

Het moge duidelijk zijn datr de trein van Robert absoluut niet goed reed door de 'ondergrondse' sporen. Het heeft mij erg veel gevloek en getier opgeleverd door mijn eigen 4 CNL-rijtuigen uiteindelijk braaf rijdend te krijgen. Als koppeling gebruik ik hier en daar van die starre ICE-koppelingen.

Toch, LSModels is echt da bomb. Die foto met die verschrikkelijke leugen van 'Reisen statt fliegen] (BARF!!!!) moet je echt eens uitvergroten. Er zitten zo verschrikkelijk veel details op. En het is spoor N, dames en heren.......de ontwikkelingen hebben niet stil gestaan. Chapeau, LSM!

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2941 Gepost op: 10 January 2010, 21:24:43 »
@schaduwstations,

Hmm, tja....uitschuiven zie ik niet gebeuren. Als ik het uitschuifbaar maak, schuif ik het naar me toe. In mijn looppad dus. Nee, dat wordt niks. Bovendien moet je er inderdaad niet aan denken dat de hele bende op het schaduwstation eronder lazert, waar voor niet weinig centen treinen staat.

Toch nog even een listig plan hiervoor verzinnen....

racer

• Offline Offline
  • www.hondavriendenclub.nl
« Reactie #2942 Gepost op: 10 January 2010, 21:27:33 »
Misschien opklapbaar/scharnierend maken zodat je de hele plaat met een haak aan het schuine dak kan vastzetten als je op de onderste plaat moet werken ???
Gr Bob
« Laatst bewerkt op: 10 January 2010, 22:25:52 door Peter Korsten »
Groeten Bob
Fleischmann Ho Profirails (verborgen stukken Hornby) Twincenter tijdperk 3
Katzenfurt naar Fisherdorf

Schachbrett

• Wir bauen fur Sie!!
  • Offline Offline
  • Bahnfahren ist ÖBB !!!
« Reactie #2943 Gepost op: 10 January 2010, 21:43:25 »
Hey J,

Die laatste foto met die 103 met CNL-sleep in de bocht hangend,is weergaloos. (y)

Gr Chris
Gr Chris
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
www.youtube.com/@Kaponiggraben

Patrick Pontier

• Offline Offline
  • Maak van de scherf in je hart geen dolk in je mond
« Reactie #2944 Gepost op: 10 January 2010, 22:38:03 »
Prachtige wagens, en een schitterende loc.
Van welk merk is deze 103?

Trix heeft laatst een prachtige uitgebracht. Met een set TEE wagens. Die zou bij jou baan ook niet misstaan.

Groeten,
Patrick

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #2945 Gepost op: 10 January 2010, 23:20:35 »
Hoi,

Deze 103 is afkomstig uit het stal van Fleischmann en heeft als art.nr 83 7375. Ik dacht (mede ook op basis van het artikelnummer) een eenmalige serie uit 2003 met als speciale feature de verlichting in de motorruimte. Ik heb er een Sx-decoder inzitten en ik moet zeggen dat de rijeigenschappen mij niet tegen vielen zo na een lange periode van stilstand. Het kleurt zo lekker weg met die CNL-rijtuigen (die overigens niet over zulke goede rijeigenschappen hebben als ze gedetailleerd zijn), je zou er bijna een eigen modelbaan van gaan bouwen  ;D.

Overigens was het weer erg gezellig zo tussen het bier en vloeken door. Demospook, of mijn persoonlijke uitstraling. Het is me een raadsel waardoor die draadjes loskwamen en de halve bloksturing zo ongeveer onder de baan uitviel (en dus de treinen op het spoor aan de rivierkant stilvielen). Was een heel apart voorval.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Patrick Pontier

• Offline Offline
  • Maak van de scherf in je hart geen dolk in je mond
« Reactie #2946 Gepost op: 10 January 2010, 23:23:58 »
Dank je Robert, mooie loc,

En jij had verder je handjes op je rug ::)

Groeten,
Patrick

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #2947 Gepost op: 10 January 2010, 23:39:29 »
Hoi Patrick,

Nee dan lig ik waarschijnlijk met m'n snoutz op de vloerbedekking of stoot ik mijn schedeldak tegen het houtwerk, wat dan weer kan beschadigen. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben. Handjes op de grond dus of even een CNL-etje in het schaduwstation planten (zo ff voor die foto's).

Overigens is het de laatste tijd wel een behoorlijk personentrein gebeuren in Boppard. Het zal binnenkort wel weer met een stevige lading goederengeweld worden gecompenseerd schat ik zo in (Hee J, heeft die MRCE al een lichte tint op de wielbasis gekregen??).

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Bruce!!!

• Offline Offline
  • MK III
« Reactie #2948 Gepost op: 11 January 2010, 07:24:12 »
Hoi,

Ik vind het 7de plaatje erg mooi zo die doorkijk (y)

Gr Bruce
Passat driver:)

Schachbrett

• Wir bauen fur Sie!!
  • Offline Offline
  • Bahnfahren ist ÖBB !!!
« Reactie #2949 Gepost op: 11 January 2010, 07:55:18 »
Kijk nog iemand die er verstand van heeft. ;D

Gr Chris
Gr Chris
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
www.youtube.com/@Kaponiggraben

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2950 Gepost op: 11 January 2010, 12:40:53 »
@racer,

ja, dat zou natuurlijk wel kunnen.......best een prima idee eigenlijk. Mijn voorkeur gaat eigenlijk nog wel uit naar een kleiner schaduwstation onder het linkerdeel, waar de treinen gewoon kunnen stuivertje wisselen om zodoende (nog) meer materieel over de spoorlijn te kunnen laten karren.

@all,

bedankt voor de commentaren op de foto. Ik moet zeggen dat ik de laatste foto inderdaad ook wel geslaagd vind.

Tja, gisteren was inderdaad erg gezellig. Maar nauwelijks te geloven. 's Middags reed de boel prima, en the second dat Don Roberto zijn voeten over de drempel zet valt er een heel baanvak uit qua spanning en beveiliging! Over demospoken gesproken zeg......gelukkig is Robert al aardig los op de bediening en controle van Boppard in N zodat ik gewoon rustig vloekend en tierend met een biertje dit forum met al zijn bijzondere artikelen (....) in de gaten kan houden.  ::)

De MRCE staat in de holding voor een lichte vervuiling.....evenals de Re 482 van Minitrix. Ik wil vandaag, omdat Hans met zijn Dachbodenheim ook aan het bouwen is geslagen, ook weer eens wat aan de omgeving rond mijn wijnproeverijtje doen. Ja, we staan niet bepaald stil de laatste paar dagen.

Gr J

Hansepansje

• Offline Offline
    • Perrongeluk - van de regen uit de drup
« Reactie #2951 Gepost op: 11 January 2010, 14:23:41 »
... omdat Hans met zijn Dachbodenheim ook aan het bouwen is geslagen, ook weer eens wat aan de omgeving rond mijn wijnproeverijtje doen. Ja, we staan niet bepaald stil de laatste paar dagen.
Met wat inspiratie over en weer gaat dat vast tot leuke dingen leiden!

En afgezien van het feit dat scenery bouwen gewoon heel erg leuk is, is het soms ook een prima bliksemafleider voor zaken die even wat minder gaan:
Had je de kabel voor het betreffende baanvak soms op de drempel liggen??... ;)

Enniehauw: Ik ben benieuwd naar je vorderingen van vandaag Jeroen!

Groets, Hans
Dachbodenheim: N-spoor, Fleischmann Piccolo, HCCM elektronica, eigen software

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2952 Gepost op: 11 January 2010, 14:46:43 »
Ik zal voor de lezers thuis eens even wat meer concreet gaan maken wat ik nou eigenlijk aan het doen ben. Vandaar dus maar even wat foto's. Ik kan natuurlijk niet bij Hans achterblijven!  ;D

Bij dat peertje op de heuvel komt zo'n wijnproeverij. Ik denk dat ik eromheen weer een wat wijngaarden ga maken.

Over inspiratie en tegenprestatie gesproken. Die weinig die onder het station doorgaat de heuvel op....waar zou die toch naartoe leiden?!  ::) Hansi, had jij dat adres van die website nog eens waar je die bordjes zelf kon maken? Heb nu Windows 7 en al mijn favo-links zijn eraf..... >:(

Om te voorkomen dat ik dat kippengaas en het bijbehorden gereedschap dwars door mijn precious huisjes heenrag heb ik weer even een open plek op deze zolder weten te vinden. De meeste huizen moeten nog even een weatherbeurtje krijgen natuurlijk.

Gr J

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #2953 Gepost op: 11 January 2010, 15:15:32 »
Citaat
Ik denk dat ik eromheen weer een wat wijngaarden ga maken

Ik heb nog een paar stekjes liggen van een gerenommeerd wijnmerk..... :)

Citaat
Bij dat peertje op de heuvel komt zo'n wijnproeverij

Peertjes mogen straks niet meer. Wat let je neem een ledje... :)

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2954 Gepost op: 11 January 2010, 16:02:52 »
Ja, Jape.....jammer maar helaas. Jij hebt toch ook van die Heki-meuk gebruikt?
En nee, ik doe lekker duur bij Boppard: peertjes!  ;D

Gaas zit erop, dan nu batsekiedee door met mijn befaamde eerste laag pleepapier met daaroverheen verdunde houtlijm......We zijn weer aan het bouwen in ieder geval.

Gr J