Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Quinzeedied
27 July 2025, 23:38:58
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
27 July 2025, 23:38:07
Dat overkomt mij niet. door Oosterspoor
27 July 2025, 23:18:51
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Prutsert
27 July 2025, 23:11:34
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
27 July 2025, 22:58:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
27 July 2025, 22:49:23
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
schok bij vertrek door saskia
27 July 2025, 22:03:07
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
27 July 2025, 21:33:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
27 July 2025, 20:49:54
Raadplaatje door Cc72000
27 July 2025, 20:10:38
US diorama in H0 door jan47
27 July 2025, 19:45:53
Chinese prut kabel door BrightonBelle
27 July 2025, 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door BrightonBelle
27 July 2025, 17:30:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
27 July 2025, 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
27 July 2025, 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
27 July 2025, 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
27 July 2025, 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
27 July 2025, 13:42:30
Lokpilot 4 defect door bellejt
27 July 2025, 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
27 July 2025, 13:02:57
Overstap naar HTM door Ronald Halma
27 July 2025, 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
27 July 2025, 12:32:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
27 July 2025, 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
27 July 2025, 12:13:11

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 886096 keer)

Dave81

• Offline Offline
  • Curaçao ->zucht<-
Re: Boppard in N
« Reactie #2070 Gepost op: 19 February 2009, 21:17:57 »
Tja, inderdaad. Maar we kunnen in ieder geval stellen dat wíj dan niet zonder elkaar kunnen. En dit dus niet opvatten in de relationele zin des woords!  ;D

Ik val niet op blond ;D hahahahaha

Greetz
Dave
Trossingen Tp 2 Duitsland

Kijk bij wat zijn we aan het bouwen

Smolderz

• Offline Offline
  • Skill: Level 32 Chaos Marine Stormtrooper
« Reactie #2071 Gepost op: 20 February 2009, 16:47:25 »
[Mieren****erij modus aan]
Hey Jeroen, kijk even uit hoe die panto contact maakt met de draad, deze staat namelijk niet recht! ;D
[/Mieren****erij modus uit]

Hansepansje

• Offline Offline
    • Perrongeluk - van de regen uit de drup
« Reactie #2072 Gepost op: 20 February 2009, 17:09:28 »
Had ik ook gezien.  ::)
Tja, da's het gevaar met die akelig scherpe foto's van spoor N: je ziet dingen die je in het echt niet opvallen.  :D

Groets, Hans
Dachbodenheim: N-spoor, Fleischmann Piccolo, HCCM elektronica, eigen software

Hansepansje

• Offline Offline
« Reactie #2073 Gepost op: 20 February 2009, 17:15:33 »
Hoi Jeroen,

Het is duidelijk, je wordt scherp in de gaten gehouden.  ;D
In die categorie nog eens iets:

Zoals je wellicht weet rijd ik wel computergestuurd (HCCM-systeem met eigen software) maar niet digitaal. Toch schijnt dat digitaal iets heel bijzonders te zijn, want op dit forum heb ik al diverse malen gezien dat als er een vraag gesteld wordt over analoog - al dan niet met de uitdrukkelijke vermelding dat men niet digitaal wil - er dan toch hele volkstammen ‘digitale suggesties’ beginnen te doen…  :P

Nu herinner ik me dat ook jij wel eens geroepen hebt dat je keuze om ‘digitaal te gaan’ een van de beste keuzes in je treinenbestaan is geweest. Rijgedrag zou daarbij een belangrijke rol hebben gespeeld.

Nu je toch lekker aan het filmen bent, en je ook wel eens verzoeknummers doet, heb ik de volgende vraag:  ::)
Zou je eens een filmpje kunnen maken en posten van een trein (om het even welke) die bij station Boppard komt aanrijden, remt, stopt, even wacht, en dan weer vertrekt?
Dan kan ik (en vast andere geïnteresseerden met mij) eens zien hoe het rijgedrag van zo’n digitaal aangestuurde trein is.

Je begrijpt: ik ben reuze benieuwd en wacht in spanning!

Groets, Hans

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2074 Gepost op: 20 February 2009, 17:36:30 »
[Mieren****erij modus aan]
Hey Jeroen, kijk even uit hoe die panto contact maakt met de draad, deze staat namelijk niet recht! ;D
[/Mieren****erij modus uit]

Ha die Rob (en Hans, en alle andere scherpe oplettende kijkbuiskinderen)

hier ga ik he-le-maal niets aan doen, want ik kan er ook weinig aan doen. De Trix panto's hebben vaker dit "euvel", maar ik vind dit echt te onbelangrijk om er wat aan te doen.

@Hans,

ik wist dat inderdaad, en vond het al vrij dapper dat je dat deed. Digitaal is inderdaad echt heerlijk, zo'n luxe treinbesturing. Het brengt ook wel weer meer problemen zo op z'n tijd met zich mee. Ik heb bijvoorbeeld gisteren een decoder gerepareerd (draadjes eraan solderen->K-werkje) en daarmee vandaag en gisteren mijn schattige BR 628-treinstelletje gedigitaliseerd. Dat heeft nogal wat voeten in de aarde.

Maar, om op je vraag terug te komen. Dat valt wel te regelen. Ik hoop echter dat het op dat filmpje te zien is, want zoals je weet maakt een Youtube of Photobucket het er niet mooier op.

Enfin, ik ga eens even kijken wat ik voor je kan doen.

J

Patrick Pontier

• Offline Offline
  • Maak van de scherf in je hart geen dolk in je mond
« Reactie #2075 Gepost op: 20 February 2009, 18:21:29 »
Hoi Jeroen,
Heb je toevallig ook foto's gemaakt tijdens het digitaliseren van dat schattige stelletje, daar ben ik dan weer benieuwd naar. Zelf rijd ik dus met DINAMO en heb dus de keus om met analoog en digitaal spul rond te rijden.
Ik houd me ook aanbevolen voor filmpjes. Als het bij mij weer een beetje rijd na een enorme stofzuigactie zal ik ook eens een filmpje maken, dan kunnen jullie het verschil tussen digitaal en analoog bestuurd door hetzelfde systeem zien, dat zal dan wel nog enige weken,maanden duren ::)

Groeten,
Patrick

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2076 Gepost op: 20 February 2009, 18:49:48 »
Patrick,

nee, helaas. Ik vergeet dat vaak, eigenlijk. Ik kan je vertellen dat het niet echt moeilijk is, omdat het een oude Fleischmann-print is. Die zijn goed te volgen, en zie je vanzelf waar je printbanen moet onderbreken. En in zo'n treinstel is plek genoeg voor de decoder. Om de andere wagon eraan te hangen (digitaal gezien dan) is een ander verhaal, en vergt wat geduld en net werk.

Hans e.a., het is gelukt met de filmpjes, aldus hier op YouTube. Mijn Photobucket account liep te bitchen, dus heb ik maar even een YT account gemaakt.

Enjoy!

Patrick Pontier

• Offline Offline
  • Maak van de scherf in je hart geen dolk in je mond
« Reactie #2077 Gepost op: 20 February 2009, 19:09:12 »
Ha Jeroen,
Vlot geregeld met dat filmpje. Tziet er netjes uit.
Jammer van de foto's maar de voorbeelden zijn hier en daar wel te vinden.

Groeten,
Patrick

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2078 Gepost op: 20 February 2009, 19:15:12 »
Jazeker, ik kijk normaal altijd op 1zu160. Heb ik deze keer echter niet gedaan, die Fleischmannetjes zijn zo moeilijk niet om om te bouwen.

Succes d'rmee!

j

Hansepansje

• Offline Offline
« Reactie #2079 Gepost op: 20 February 2009, 20:18:32 »
... HCCCM... ik wist dat inderdaad, en vond het al vrij dapper dat je dat deed.
Dapper?  ???
't Is anders een leuk systeem met de nodige mogelijkheden. En eentje ervan is: vrij eenvoudig te upgraden naar, jawel, digitaal bedrijf. De blokkaarten -na kleine modificatie- fungeren dan tegelijk als booster en bezetmelder, en verder moet er 'centraal' nog wat vervangen/toegevoegd worden. Plus natuurlijk decoders in de treinen. Maar in vergelijking met het aanleggen van een baan is dat te overzien. Dus voor de toekomst: mogelijkheden genoeg.

Hans e.a., het is gelukt met de filmpjes, aldus hier op YouTube.
Enjoy!

Nou, da's inderdaad gelukt Jeroen! Kwijl, kwijl, kwijl. Gelukkig - net terug van de sportschool - had ik een handdoek bij de hand. Kwijl...  :o
Mijn treinen zijn best heel aardig te regelen, maar dit gaat echt heel erg smoooooooothhhh.  :D

Bedankt voor het filmpje en de vlotte respons!

Groets, Hans

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2080 Gepost op: 20 February 2009, 20:33:39 »
Ja, ik was er ook compleet weg van (eigenlijk nog steeds) toen ik digitaal ging rijden. Het kost veel geld om elke loc van een decoder te voorzien, maar qua centrale ben je weer vat vrijer in je keuze. Enfin, de helft van dit forum gaat over digitaal rijden, dus dat hoeft hier niet nog een keer.
Het leuke is dat je het net zo kunt instellen als je wilt. Mijn goederentreinen boren gewoon door de hele dag, dus die heb ik ook niet zo precies ingesteld. Deze BR 143 met stoptrein wel, net zoals  mijn BR 146 en....en...en...bladiebladiebla.

Ik ben overigens nog altijd niet vergeten dat je een keer wilde komen kijken, ik heb er de komende tijd absoluut geen tijd voor helaas. Sterker nog, ik ben weinig in Nederland de komende periode.

Leest u even mee? Morgen naar Cancún, donderdag terug, zaterdag en zondag paravliegen op Teuge, zondagavond wintersport te Zwitserland, 13e van maart terug, 16e naar Natal voor 9 dagen. En dán ben ik weer vrij om te klooien aan Boppard.

Dus....jullie zullen het even zonder mij moeten doen, hoewel ik in CUN wel internet heb.

Später!

J

Hansepansje

• Offline Offline
« Reactie #2081 Gepost op: 20 February 2009, 20:46:05 »
Ik ben overigens nog altijd niet vergeten dat je een keer wilde komen kijken, ik heb er de komende tijd absoluut geen tijd voor helaas.

Dat eerste doet me deugd natuurlijk. En dat tweede is een bekend euvel binnen werkend Nederland. Maar laten we dit laatste niet overdrijven en ons vooral realiseren dat dit in de categorie 'luxe problemen' valt!

'k Heb een keer een mooie kwalificatie van het leven van een wolf gelezen: "Hunt when you must, rest when you can, and play in between!"
Oftewel: geniet van werk en vrij tijd de komende periode.  :D

Groets, Hans

thebluesman

• Offline Offline
« Reactie #2082 Gepost op: 23 February 2009, 22:55:34 »
Geinig baantje.
Best geinig baantje.

Maarre Jeroen, je wordt bedankt ::)
Ben nu al 3 dagen aan het lezen. Baas boos :-|, vriendin boos :'(
Tis al vaak gezegt, wil ik ook!!

Maar, t*ring, wat een mooi project ;D
Newbee / Wannebe.
N-Spoor, ECoS en klein testbaantje om alles uit te proberen. 3 hele locjes. Ja ik weet het: overkil

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2083 Gepost op: 28 February 2009, 16:58:04 »
Bluesman,

bedankt voor je compliment. Leuk dat je het interessant vindt om te lezen. Maar houd de vrouw aan je zijde!!!

Ik ga morgen overdag weer even mensen uit het vliegtuig gooien op 4 km hoogte, en dan 's avonds op wintersport. Vandaag zou ik ook aan het werk moeten zijn, maar dankzij het weer ging dat niet door, en kon ik mooi weer even het stof van de baan afrijden.

Cameraatje erbij.....en natuurlijk mijn nieuwe speeltje op de foto gezet!

Nouja, nu ik toch een Youtube account heb, ook maar een filmpje

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #2084 Gepost op: 28 February 2009, 17:24:46 »
Hoi Jeroen, leuk beeld materiaal weer, blijft ook wel een leuk locje( zowel in model als in het echt), die zo af en toe op eens voorbij stuift terwijl je het niet verwacht.

Ik heb de bouw van de stations delen van Boppard hbf even op een laag pitje gezet, 12 April eerst even extra foto's maken in Boppard ;). Als goed excuus om die kant heen te gaan gaan we met een groepje maar eens een rondje Rhein rijden ;).

Dus op inbreng van mij je( en de rest ook natuurlijk) weer even wachten ;)

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.