De keuze voor NiCd accu's (NikkelCadmium) is een zeer logische: ze gaan ervan uit dat je het voertuigje tot hij leeg is laat rijden, en daarna oplaadt: op die manier heb je weinig te vrezen van het geheugeneffect, maar als je de voertuigjes slechts kort gebruikt, kan je daar wel degelijk last van gaan krijgen.
En als laatste redmiddel (echt als laatste redmiddel) kun je nog proberen de accu op z'n donder te geven door 'm een nachtje in de vriezer te leggen (wel 'droog' verpakken) Mogelijk dat ie daar nog wakker van schrikt.
Vaak kunnen deze batterijen niet tegen koude. Hetzelfde had ik met mijn camera, waarvan de batterijen bijna niets meer deden na opnames in de vrieskou. Achteraf de gebruiksaanwijzing gelezen ( ) en daar stond in dat als je hem in de winter meeneemt naar buiten, je de batterijen eruit moet halen en bijv in je broekzak moet stoppen, zodat ze warm blijven.
maar de motor is dan wel wat geknepen door de decoder.
Een AAA batterij heeft een plus en een min kant.Er zitten 2 batterijen in.Ik neem aan 1 plus batterij (+) (er staat een plus op)En 1 min batterij (-)er gaan 2 rode draadjes naar ieder.