Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:04:52
Frans/Belgisch H0e baantje door Hans GJ
Vandaag om 12:52:15
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 12:44:15
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 12:39:58
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:22:25
wie heeft er ervaring met rijden met werkende schroefkoppeling van Rivarossi? door Karben
Vandaag om 12:14:28
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door MaraNCS
Vandaag om 12:07:21
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats. door smalspoorcompagnie
Vandaag om 11:58:57
US diorama in H0 door cor_b
Vandaag om 11:33:59
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 11:32:44
Baanplan Bührtal VI door Ronald69
Vandaag om 11:30:18
Opschriften van LS Models rijtuig veilig verwijderen…. door Rob Ellerman
Vandaag om 11:14:15
bovenleiding Mader door Bobos
Vandaag om 11:12:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:07:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 11:02:50
PB Models, ICR-rijtuigen door Reinout van Rees
Vandaag om 10:41:36
VERPLAATST: Overlijden Joost van Ginneken door Reinout van Rees
Vandaag om 10:39:00
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door hervé
Vandaag om 10:35:02
Pools diorama H0 door mass am see
Vandaag om 10:34:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:16:21
Witmoosdorf door Bert55
Vandaag om 10:12:32
LED-verlichting, op rol verkrijgbaar. Binnenverlichting maken. door Besselspoor
Vandaag om 08:36:07
rommenholler gasketelwagens door Falkenberg
Vandaag om 07:52:31
NS/32 door RK
Vandaag om 07:16:03
25 jaar geleden door Willem1951
15 april 2024, 23:24:31
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
15 april 2024, 23:23:19
Wohnzimmer Rbf materieelshow door Robkop
15 april 2024, 23:09:53
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Noordernet
15 april 2024, 22:50:08
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Tijdperk||
15 april 2024, 22:16:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
15 april 2024, 21:46:35
  

Auteur Topic: Artitec DE-I, h0  (gelezen 141594 keer)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5017
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #180 Gepost op: 19 januari 2010, 13:30:40 »
2% uitval gewoon? Ik weet niet in welke branche jij zit, maar 2% uitval kan ik niet 'gewoon' noemen.
Dat doet niemand die zelf een produkt uit die 2% heeft :P Ik kom trouwens uit de consumenten electronica en voor alle gangbare merken is 2% de norm waar je normaliter onder wil blijven. En die aantallen betreffen dan zowel Dead On Arrival (al defect bij uitpakken) alswel schades/defecten door transport.
Dan heb je nog eens 2% die binnen de garantietermijn een defect vertonen. Praat je over topprodukten gaat het percentage (als het goed is) naar de 0,5 à 1%, bij goedkope partijen (bouwmarkten stereosetjes etc) kan het wel 5 tot 10% zijn. Dat verbaast je misschien, maar dat bevestigd dat je nog weinig pech hebt gehad: de meeste gewone consumenten hebben geen notie van dit soort dingen.
Dus als van de eerste lot van 500 treinen er 10 stuk gaan is er procentueel gezien niks aan de hand, ook al zullen die 10 kopers er anders over denken: die kom je dan tegen op forums. Die andere 490 hoor je doorgaans niet. Dat gaat in heel veel produktgroepen zo, ga voor de grap maar eens op kieskeurig.nl kijken waar alleen mensen iets beoordelen waar ze wat over te klagen hebben.

Overigens ben ik van mening dat meldingen zoals de ledverlichting best richting Artitec gestuurd mogen worden, tenslotte is een goede fabrikant altijd bereid om te kijken waar dingen verbeterd kunnen worden.

Bessel
RETROBAHN A.G.

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #181 Gepost op: 19 januari 2010, 13:58:15 »
In ieder geval......., voor de mensen die gewoon willen weten wanneer de 41 komt en niet proberen in een firma te kijken, en deze te ontleden qua management en alles beter weten,

Aanstaande donderdag leverbaar

Bron : Artitec
Geldt dat ook voor de versie met geluid?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #182 Gepost op: 19 januari 2010, 14:01:01 »
Nog zonder geluid zover ik kan nagaan. Die met sound komen binnenkort.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #183 Gepost op: 19 januari 2010, 14:21:51 »
Ben gisteren bij Artitec geweest en heb de stapel uitval van DE1's gezien voor heel Nederland, en die was bijzonder klein.
Dus dat valt reuze mee. MTE heeft er heel wat verkocht, nog niets terug gehad met klachten.
Tsja... is het "uitval" als mensen een top-of-the-line Zimo decoder niet werkend krijgen qua verlichting en dan uit arren moede een "mindere" decoder erin zetten, maar niet het stel terugleveren onder het motto "lever er maar een waarin hij gewoon wel werkt"?  ::)

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #184 Gepost op: 19 januari 2010, 14:23:30 »
zowel Dead On Arrival (al defect bij uitpakken) alswel schades/defecten door transport.
Wat is het verschil?  ::)
(volgens mij is Arrival per definitie na transport, anders is het Departure  :P )

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4300
    • Gouda in H0
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #185 Gepost op: 19 januari 2010, 14:28:34 »
Tsja... is het "uitval" als mensen een top-of-the-line Zimo decoder niet werkend krijgen qua verlichting en dan uit arren moede een "mindere" decoder erin zetten, maar niet het stel terugleveren onder het motto "lever er maar een waarin hij gewoon wel werkt"?  ::)

Voor Zimo is een echt goed programma Pfusch verkrijgbaar, helemaal handig, voor function mapping
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #186 Gepost op: 19 januari 2010, 14:39:00 »
Tsja... is het "uitval" als mensen een top-of-the-line Zimo decoder niet werkend krijgen qua verlichting en dan uit arren moede een "mindere" decoder erin zetten, maar niet het stel terugleveren onder het motto "lever er maar een waarin hij gewoon wel werkt"?  ::)

Ik ga op dit soort commentaar niet in, omdat ik hier niets over kan zeggen, en ik Zimo niet top of the line vind.  ;)

Falkenberg

  • Online Online
  • Berichten: 3806
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #187 Gepost op: 19 januari 2010, 14:43:09 »
Tsja... is het "uitval" als mensen een top-of-the-line Zimo decoder niet werkend krijgen qua verlichting

Een aantal mx64d schijnen een 0 ohm weerstand te missen, zie http://www.zimo.at/web2007/pdf/MX620MX630MX640E.pdf
pag 4, MX64D, Bottom View, links bovenaan. Als daar een verbinding mist (het zwarte vlakje daar is op de decoder zelf een heeeele kleine weerstand) werkt de binnenverlichting niet. Ik heb er zelf een draadje overheen gesoldeerd en alle functies werken nu wel, ook in de DE1. Schijnt een foute batch te zijn geweest. Misschien is dat ook het probleem met jouw Zimo decoder en heeft t niet met de DE1 te maken.

Dirkjan

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #188 Gepost op: 19 januari 2010, 14:50:22 »
Hoppa....top of the line  ;D

Falkenberg

  • Online Online
  • Berichten: 3806
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #189 Gepost op: 19 januari 2010, 14:51:56 »
Hoppa....top of the line  ;D
In ieder geval een bewijs dat mn zicht nog steeds top of the line is, wat een *&^@%#% kleine soldeerpads  ;D

dirkjan

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #190 Gepost op: 19 januari 2010, 15:42:02 »
Beste Mensen,

Als een product niet aan de verwachtingen voldoet die er normaliter aan gesteld mogen worden moet de leverancier dit product onder terugbetaling van het volledige aankoopbedrag terugnemen.

Voor wat betreft de garantie kan een fabrikant de garantie niet weigeren als er geen aankoopnota overlegt kan worden. De garantie geldt voor een termijn van minimaal 2 jaar, mochten zich na deze termijn alsnog gebreken openbaren dan heeft de consument alsnog recht op garantie. Kijk maar eens bij diverse terugroepakties van o.a. Philips en diverse autofabrikanten. Waarom zou dit niet voor de modelspoorwereld gelden???

Dit is Europeesche wetgeving waaraan ieder bedrijf en consument binnen de EG is gebonden.

Van een modeltrein in deze prijsklasse mag verwacht worden dat de elektronica klopt;dat deze door een normale consument voor o.a. onderhoud geopend kan worden etc. etc.

Indien dus binnen een redelijke termijn de storingen en produktiefouten niet worden opgelost gaat in mijn geval de Artitec DE1 onder terugbetaling van het aankoopbedrag terug naar Wentink en deze regelt het maar met Artitec.Of ik daarna nog een Artitec DE1 koop ???? Ik heb gelukkig nog een "Jongen/Roosen" messing uitvoering!

Ik heb zo'n geval gehad met een Batavus elektrische fiets welke na ruim 1 jaar terug is genomen onder terugbetaling van de volledige aankoopsom. Hierna heb ik een ander nieuw exemplaar gekocht en deze voldoet wel aan de verwachtingen.

Waarvan akte,
Coen.


Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #191 Gepost op: 19 januari 2010, 16:24:12 »
Ik ga op dit soort commentaar niet in, omdat ik hier niets over kan zeggen, en ik Zimo niet top of the line vind.  ;)
Blijkbaar doe je dat toch wel, getuige een later bericht  :P
Maar of je dat nu vindt of niet, ik refereerde naar jouw ervaring (Zimo geprobeerd, niet werkend gekregen, naar LoPi gegaan)...  ::)

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #192 Gepost op: 19 januari 2010, 16:27:55 »
Een aantal mx64d schijnen een 0 ohm weerstand te missen, zie http://www.zimo.at/web2007/pdf/MX620MX630MX640E.pdf
pag 4, MX64D, Bottom View, links bovenaan. Als daar een verbinding mist (het zwarte vlakje daar is op de decoder zelf een heeeele kleine weerstand) werkt de binnenverlichting niet. Ik heb er zelf een draadje overheen gesoldeerd en alle functies werken nu wel, ook in de DE1. Schijnt een foute batch te zijn geweest. Misschien is dat ook het probleem met jouw Zimo decoder en heeft t niet met de DE1 te maken.
Da's fijn  ::) (en bedankt!  (y)  - het is trouwens niet alleen de binnenverlichting, maar alles andere dan de motor), maar als ik met die Zimo naar mijn leverancier terugga (die hem best wilde ruilen), hij hem op een ESU testbed legt en het (na een reset?) gewoon werkt (motor, licht aan/uit conform richting, functies) - wat is er dan niet goed?
Weer thuisgekomen (toch nog proberen) en dan niks anders dan motorsturen in zowel Trix Koploper als Trix 1211?? Blijkbaar is de Artitec DE-1 electronisch van MaTrix kwaliteit  8)

Iemand belangstelling voor een Zimo MX64D?  :-X
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2010, 16:36:12 door Illya Vaes »

Falkenberg

  • Online Online
  • Berichten: 3806
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #193 Gepost op: 19 januari 2010, 16:38:27 »
maar als ik met die Zimo naar mijn leverancier terugga (die hem best wilde ruilen), hij hem op een ESU testbed legt en het (na een reset?) gewoon werkt (motor, licht aan/uit conform richting, functies) - wat is er dan niet goed?

De ESU dekodertester heeft geen aparte blauwe draad, anders kun je geen 6 polige decoders testen. Intern op de tester wordt dus de blauwe draad van spanning voorzien, ongeacht of de dekoder dat doet of niet. Dus lijkt t of ie t goed doet. Was bij de mijne ook t geval. Nu brandt ie goed in een Trix 218.

Dirkjan

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #194 Gepost op: 19 januari 2010, 16:39:17 »
Voor Zimo is een echt goed programma Pfusch verkrijgbaar, helemaal handig, voor function mapping
Voorzover ik heb kunnen bepalen, was er niets mis met de function mapping.
Maarre.... hoe krijg ik dat aan de praat met mijn Roco Multimaus?!?  :P
Ik heb geen Zimo _centrale_ ...