Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aanpassen baanplan bestaande baan door tijgernootje
Vandaag om 14:18:25
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door tijgernootje
Vandaag om 13:54:48
Artitec vierdeurs stalen D door spoorzeven
Vandaag om 13:52:51
Lima Plan E ral kleuren vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:48:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:47:32
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
Vandaag om 13:44:44
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:39:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Montanbahn
Vandaag om 13:21:26
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:13:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 13:03:33
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
Vandaag om 13:02:43
De Zwolsche baan (Emplacement station Zwolle medio jaren 50) door AlbertG
Vandaag om 12:58:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:48:14
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 12:30:03
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Montanbahn
Vandaag om 12:12:43
US diorama in H0 door Bertje B
Vandaag om 11:40:47
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Bertje B
Vandaag om 11:39:28
LOC nummer wijzigen op een E-loc door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:25:04
Vraag omtrent schakelen rangeersporen (analoog) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:17
Zolderbaan 2025 door Ronald Halma
Vandaag om 10:57:51
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:52:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:48:38
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:44:44
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:29:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:18:07
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 09:58:02
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:07:57
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 07:23:10
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Huup
Vandaag om 07:09:48
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Ronald Halma
12 August 2025, 22:59:17
  

Auteur Topic: Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)  (gelezen 29802 keer)

Sikje248

  • Offline Offline
  • Berichten: 366
    • Flickr fotopagina
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #150 Gepost op: 11 July 2010, 16:50:21 »
Hooi Remco,

Mooi ontwerp! Lijkt een beetje op zandhoek zoals deze in het boek Praktijkboek Modelspoorwegen staat.
Wat me alleen opvalt is dat de wissel en engelse wissel voor de keerlus nog een stukje omhoog kunnen, zodat met een bochtwissel de opstelsporen langer gemaakt kunnen worden of een extra spoor bij kan komen. Of is daar een reden voor i.v.m. bloklengte van het tussenstuk?

Daarnaast vroeg ik me nog af of je het geheel (of een deel van) in een hele lichte boog gaat leggen? Of is daar de ruimte (breedte) niet voor?

Mvg. Laurens

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #151 Gepost op: 11 July 2010, 16:57:30 »
Hoi Laurens,

Het is nog niet exact duidelijk hoeveel ruimte ik heb na de plaatsing van de dakkapel.

Dus dat rechte stuk zal iets langer/korter worden afhankelijk van de breedte.
Het in een lichte boog leggen ga ik niet doen omdat anders de modules dan
breder moeten worden en de overgangen nog complexer worden :)

Gr. Remco.

Automatic-rock

  • Offline Offline
  • Berichten: 1065
  • Impressionistisch Modelbouwer
    • Modelspoor op Automatic-rock.nl
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #152 Gepost op: 14 July 2010, 17:20:39 »
Ha Remco,

Ziet er goed uit hoor. De keerlus is zeker een goede aanvulling.
Ik hoop dat de aannemer snel de zolder af heeft. Van het Amerpoort V1.0 topic heb ik erg genoten en veel opgestoken, en v2.0 lijkt nog beter te worden :)

Hartelijke groet,
AR
Vriendelijke groet, Benno

Mijn Brabantse H0 baan in opbouw:Westerweel 1985-1995
Ouderwets leuke & handige modelspoorideeën op: automatic-rock.nl

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #153 Gepost op: 14 July 2010, 17:23:07 »
Ik hoop dat de aannemer snel de zolder af heeft.

Ik ook (y) ;D

We gaan het meemaken of het wat wordt :)

Gr. Remco.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8969
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #154 Gepost op: 14 July 2010, 22:37:41 »
Hoi, Remco,

Dat ziet er top uit je nieuwe plan. Waarom het gebruik van engelse wissels als je de ruimte hebt voor gewone wissels of wordt je daar kriegel van?  ;D Verders; is ipv keerlus een fiddle-yard geen idee? En een aparte losweg bij de loods of had je die al ingepland? De ruimte die je dan overhoud van ipv de keerlus kun je daar nog meer scenery plannen bv een stukje kade of loswal.

Zomaar wat ideeen :)
Succes verder, ik blijf t volgen.        

Gr Koen
 :-X Zag al een optie over de fiddleyard. Ik bedoel dan idd ook echte engelse zoals bij RobbertJan
« Laatst bewerkt op: 15 July 2010, 22:06:45 door KoenF »
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

WVDD

  • WMU Projects.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
  • Wout, WMU Projects.
    • WMU Projects
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #155 Gepost op: 15 July 2010, 17:31:58 »
Ziet er aardig uit ;D
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #156 Gepost op: 15 July 2010, 17:34:13 »
Waarom het gebruik van engelse wissels als je de ruimte hebt voor gewone wissels of wordt je daar kriegel van?  

Hm ik weet niet waar jij ruimte ziet voor gewone wissels ? Want die ruimte is er niet ( De perrons wil ik niet kleiner hebben )

Gr. Remco.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3531
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #157 Gepost op: 15 July 2010, 17:45:41 »
Inderdaad, ik zie ook geen ruimte om die normale enkele wissels kwijt te raken, overigens
zijn engelse wissels veel voorkomend op emplacementen en stations, kijk maar eens
naar Utrecht aan de Amersfoortse kant, daar stikt het van de engelsmannen.

Helemaal de opstel/rangeer/goederensporen onder het station, daar zijn ze zeker op hun plek
anders hou je inderdaad geen spoorlengte meer over.

Dan lijkt het allemaal hardstikke mooi, maar een realistische lengte trein kan je dan al weer
niet kwijt, het is afwegen maar ik heb zelf ook gekozen voor een 2 tal engelsmannen
puur vanwege de ruimte die deze inneemt ten opzichte van een 2 tal enkele wissels.

Het baanplan ziet er goed uit, ik zie het wel zitten  (y)

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8969
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #158 Gepost op: 15 July 2010, 22:00:29 »
Ik bedoelde het rangeergedeelte onderaan ???

Gr Koen
« Laatst bewerkt op: 15 July 2010, 22:02:45 door KoenF »
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #159 Gepost op: 15 July 2010, 22:02:04 »
Daar kost het me ook opstel lengte :)

Gr. Remco.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8969
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #160 Gepost op: 15 July 2010, 22:03:22 »
en de fiddle dan?

Gr Koen
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10768
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #161 Gepost op: 15 July 2010, 22:04:36 »
Bij Schiedam ligt zelfs een Engelsman in de hoofdbaan (overloop naar de Hoekse Lijn), en die wordt zelfs met behoorlijke snelheid bereden. Is dus allemaal heel realistisch.
No dress rehearsel, this is our life.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #162 Gepost op: 15 July 2010, 22:06:26 »
en de fiddle dan?

Ik wil een keermogelijkheid hebben en ik wil graag automatisch rijden :)
Dat gaat niet werken met een fiddle.

Gr. Remco.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8969
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #163 Gepost op: 15 July 2010, 22:09:27 »
Nee, dat wordt lastig. Ik heb ook wel eens een baan uitgetekend die dubbelzijdig was(ben ikzelf niet :P hij/zij) Ene kant schaduw sporen, andere kant zichtbaar. Maar dat wordt weer zo breed maar is wel te automatiseren. En weer zonde van de ruimte die je niet ziet.

Gr Koen
« Laatst bewerkt op: 15 July 2010, 22:10:59 door KoenF »
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1458
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #164 Gepost op: 15 July 2010, 22:28:17 »
****Epoch IV ( 1968 - 1989 ), H0, Nederlands IB-Basic/Loconet, Koploper****

Toen lagen er nog genoeg kruis en engelse wissels. ;)

dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV