Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Train-o-Matic Shine binnenverlichting. door Mark D.
Vandaag om 19:48:43
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 19:41:48
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Tomasso
Vandaag om 19:32:30
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
Vandaag om 19:28:20
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:14:06
Stottering Piko 98551BD door Herb73
Vandaag om 19:07:15
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door defender
Vandaag om 19:06:52
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Eric v C
Vandaag om 18:49:16
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Marc tramt
Vandaag om 18:42:55
Rotterdam CS: Tijdelijke winkel met spullen uit NS-materieel, 6 t/m 11 februari door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:11:15
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Biesje
Vandaag om 17:40:11
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 17:33:48
Frie ?? door VAM65
Vandaag om 17:32:57
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 17:30:15
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:24:56
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 17:21:56
Märklin M tapijtbaan door seinhuiswachter
Vandaag om 16:46:19
Modelbaan Beltheim. door mass am see
Vandaag om 16:30:40
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 16:20:13
schakelen MP1 met handschakelaar en digitaal door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:14:46
NS Mat 35 Maple Leaf door Montanbahn
Vandaag om 15:55:00
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken door Montanbahn
Vandaag om 15:33:59
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door MOVisser
Vandaag om 15:30:52
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 15:28:05
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Hammondman
Vandaag om 14:09:57
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:59:10
Led schakeling ed. door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:43:46
Raadplaatje door Rick
Vandaag om 13:32:08
Faller H0 baanplan (2.90 x 1.25m) stoomdepot met een onlogisch spoor door Eric B
Vandaag om 13:04:21
hamo digitaaal maken door Biesje
Vandaag om 12:39:45
  

Auteur Topic: Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)  (gelezen 30900 keer)

Sikje248

  • Offline Offline
  • Berichten: 366
    • Flickr fotopagina
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #150 Gepost op: 11 July 2010, 16:50:21 »
Hooi Remco,

Mooi ontwerp! Lijkt een beetje op zandhoek zoals deze in het boek Praktijkboek Modelspoorwegen staat.
Wat me alleen opvalt is dat de wissel en engelse wissel voor de keerlus nog een stukje omhoog kunnen, zodat met een bochtwissel de opstelsporen langer gemaakt kunnen worden of een extra spoor bij kan komen. Of is daar een reden voor i.v.m. bloklengte van het tussenstuk?

Daarnaast vroeg ik me nog af of je het geheel (of een deel van) in een hele lichte boog gaat leggen? Of is daar de ruimte (breedte) niet voor?

Mvg. Laurens

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #151 Gepost op: 11 July 2010, 16:57:30 »
Hoi Laurens,

Het is nog niet exact duidelijk hoeveel ruimte ik heb na de plaatsing van de dakkapel.

Dus dat rechte stuk zal iets langer/korter worden afhankelijk van de breedte.
Het in een lichte boog leggen ga ik niet doen omdat anders de modules dan
breder moeten worden en de overgangen nog complexer worden :)

Gr. Remco.

Automatic-rock

  • Offline Offline
  • Berichten: 1065
  • Impressionistisch Modelbouwer
    • Modelspoor op Automatic-rock.nl
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #152 Gepost op: 14 July 2010, 17:20:39 »
Ha Remco,

Ziet er goed uit hoor. De keerlus is zeker een goede aanvulling.
Ik hoop dat de aannemer snel de zolder af heeft. Van het Amerpoort V1.0 topic heb ik erg genoten en veel opgestoken, en v2.0 lijkt nog beter te worden :)

Hartelijke groet,
AR
Vriendelijke groet, Benno

Mijn Brabantse H0 baan in opbouw:Westerweel 1985-1995
Ouderwets leuke & handige modelspoorideeën op: automatic-rock.nl

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #153 Gepost op: 14 July 2010, 17:23:07 »
Ik hoop dat de aannemer snel de zolder af heeft.

Ik ook (y) ;D

We gaan het meemaken of het wat wordt :)

Gr. Remco.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9051
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #154 Gepost op: 14 July 2010, 22:37:41 »
Hoi, Remco,

Dat ziet er top uit je nieuwe plan. Waarom het gebruik van engelse wissels als je de ruimte hebt voor gewone wissels of wordt je daar kriegel van?  ;D Verders; is ipv keerlus een fiddle-yard geen idee? En een aparte losweg bij de loods of had je die al ingepland? De ruimte die je dan overhoud van ipv de keerlus kun je daar nog meer scenery plannen bv een stukje kade of loswal.

Zomaar wat ideeen :)
Succes verder, ik blijf t volgen.        

Gr Koen
 :-X Zag al een optie over de fiddleyard. Ik bedoel dan idd ook echte engelse zoals bij RobbertJan
« Laatst bewerkt op: 15 July 2010, 22:06:45 door KoenF »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

WVDD

  • WMU Projects.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
  • Wout, WMU Projects.
    • WMU Projects
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #155 Gepost op: 15 July 2010, 17:31:58 »
Ziet er aardig uit ;D
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #156 Gepost op: 15 July 2010, 17:34:13 »
Waarom het gebruik van engelse wissels als je de ruimte hebt voor gewone wissels of wordt je daar kriegel van?  

Hm ik weet niet waar jij ruimte ziet voor gewone wissels ? Want die ruimte is er niet ( De perrons wil ik niet kleiner hebben )

Gr. Remco.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3542
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #157 Gepost op: 15 July 2010, 17:45:41 »
Inderdaad, ik zie ook geen ruimte om die normale enkele wissels kwijt te raken, overigens
zijn engelse wissels veel voorkomend op emplacementen en stations, kijk maar eens
naar Utrecht aan de Amersfoortse kant, daar stikt het van de engelsmannen.

Helemaal de opstel/rangeer/goederensporen onder het station, daar zijn ze zeker op hun plek
anders hou je inderdaad geen spoorlengte meer over.

Dan lijkt het allemaal hardstikke mooi, maar een realistische lengte trein kan je dan al weer
niet kwijt, het is afwegen maar ik heb zelf ook gekozen voor een 2 tal engelsmannen
puur vanwege de ruimte die deze inneemt ten opzichte van een 2 tal enkele wissels.

Het baanplan ziet er goed uit, ik zie het wel zitten  (y)

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9051
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #158 Gepost op: 15 July 2010, 22:00:29 »
Ik bedoelde het rangeergedeelte onderaan ???

Gr Koen
« Laatst bewerkt op: 15 July 2010, 22:02:45 door KoenF »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #159 Gepost op: 15 July 2010, 22:02:04 »
Daar kost het me ook opstel lengte :)

Gr. Remco.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9051
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #160 Gepost op: 15 July 2010, 22:03:22 »
en de fiddle dan?

Gr Koen
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10768
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #161 Gepost op: 15 July 2010, 22:04:36 »
Bij Schiedam ligt zelfs een Engelsman in de hoofdbaan (overloop naar de Hoekse Lijn), en die wordt zelfs met behoorlijke snelheid bereden. Is dus allemaal heel realistisch.
No dress rehearsel, this is our life.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #162 Gepost op: 15 July 2010, 22:06:26 »
en de fiddle dan?

Ik wil een keermogelijkheid hebben en ik wil graag automatisch rijden :)
Dat gaat niet werken met een fiddle.

Gr. Remco.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9051
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #163 Gepost op: 15 July 2010, 22:09:27 »
Nee, dat wordt lastig. Ik heb ook wel eens een baan uitgetekend die dubbelzijdig was(ben ikzelf niet :P hij/zij) Ene kant schaduw sporen, andere kant zichtbaar. Maar dat wordt weer zo breed maar is wel te automatiseren. En weer zonde van de ruimte die je niet ziet.

Gr Koen
« Laatst bewerkt op: 15 July 2010, 22:10:59 door KoenF »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1453
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Reactie #164 Gepost op: 15 July 2010, 22:28:17 »
****Epoch IV ( 1968 - 1989 ), H0, Nederlands IB-Basic/Loconet, Koploper****

Toen lagen er nog genoeg kruis en engelse wissels. ;)

dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV