Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Seinschakelaar door bask185
Vandaag om 22:55:51
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 22:43:09
Märklin 2025 door puntenglijder
Vandaag om 22:36:49
Modelspoorbaan van Einte door raymond erdtsieck
Vandaag om 21:59:18
NS 3502 van zwart naar groen door orientexpress
Vandaag om 21:42:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Huup
Vandaag om 21:29:08
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:54:25
4 oktober modelspoorbeurs Houten door nighttrain1
Vandaag om 20:48:04
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 20:00:41
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 19:48:51
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 19:32:14
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 19:31:23
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Simplex
Vandaag om 18:57:06
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door grossraumwagen
Vandaag om 18:53:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:03:41
Led verlichting knippert door Menno
Vandaag om 18:02:59
't Boemeltje door Huup
Vandaag om 17:54:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 17:19:04
Via D naar een ABC rijtuig NS serie 7301-7308 door klusser
Vandaag om 17:18:57
Toon hier je (model)TRAM foto's. door eemstede
Vandaag om 15:29:57
Roco wagon openen door Henk Veenstra
Vandaag om 15:16:43
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 15:03:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:02:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:52:36
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 13:43:17
De wijntrein door spoorijzer
Vandaag om 13:39:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:02:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falkenberg
Vandaag om 09:44:21
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 09:06:48
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 07:54:42
  

Auteur Topic: Arriva in de Achterhoek!  (gelezen 14299 keer)

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18130
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #60 Gepost op: 20 December 2012, 23:41:16 »
Kleine update..... ik ben vandaag voor het eerst sinds een tijdje met de trein geweest en wel in de nieuwe dienstregeling van Arriva op de lijn Winterswijk - Arnhem. Alhoewel dienstregeling..... het liep eigenlijk helemaal niet op tijd.... maar goed, ze zitten in de 2e week dus mag je daar nog niet te hard over oordelen. Zo van de machinisten te horen vonden ze het zelf ook niet fijn dat 't allemaal niet naar wens liep.

Wel fantastisch zijn de spurt teinstellen. Ik heb daar natuurlijk geen bal verstand van maar zag wel dat ze in 2 delen + motorbak en 3-delen + motorbak rondrijden. Alles is splinternieuw en ze rijden heerlijk eerlijk gezegd. Ook de aankleding is best mooi te noemen. Compliment voor Arriva. Het mocht ook wel een keer want de stellen van Synthus waren wel behoorlijk ver/ge-bruikt.

Nog 2 foto's; eentje van de Arriva bak en eentje van Breng (Connexion) die schijnbaar met elkaar samenwerken:





We zullen zien wat het gaat brengen, maar dat zal wel goedkomen :)

Grtz, Ronald.
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2924
  • Twentelijn 1968-1980
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #61 Gepost op: 21 December 2012, 11:25:20 »
De lijn Arnhem-Winterswijk is een andere concessie dan de lijn Arnhem-Doetinchem. De ene is gegund aan Arriva; de andere aan Breng. Ik vermoed dat je in Doetinchem hebt gestaan. Daar kun je dus beide maatschappijen tegenkomen, om en om. Of ze samenwerken weet ik niet. Het zijn natuurlijk "concurrenten", maar het zou leuke treincombinaties kunnen opleveren, dus ik ben voor  ;)

wimk

  • Offline Offline
  • Berichten: 826
    • kusee.nl
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #62 Gepost op: 21 December 2012, 11:47:11 »
Ik heb zo'n vermoeden, dat de reiziger het geen biet uitmaakt of het Arriva, Veolia, NSR, Breng, Haal, SNCF of welke maatschappij dan ook is.

Wat telt is, of de treinen rijden, en zo ja, of ze op tijd rijden. En wat ik de laatste dagen in de NS-reisplanner zie, doet mij zo vermoeden dat veel reizigers erg lopen te balen. Vertragingen van een kwartier zijn normaal, langer komt ook voor.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #63 Gepost op: 21 December 2012, 12:21:49 »
Is toch ook niet gek dat daar vaak vertragingen zijn. Een enkelsporig baanvlak met een kwartierdienst. Dan moet je dus wel heel vaak kruisen en als er één trein vertraging heeft dan ontstaat er meteen chaos. Rijden met 2 concurrenten in plaats van 1 vervoerder lijkt me niet echt handig in zo'n situatie.
Voor grootspoorfoto's zie site

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #64 Gepost op: 21 December 2012, 12:35:50 »
Het mocht ook wel een keer want de stellen van Synthus waren wel behoorlijk ver/ge-bruikt.
Die Lint treinen waren toch nog vrij jong?, of zijn ze in de loop der tijd zo slecht geworden?
Vr. groeten,
Bob

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2924
  • Twentelijn 1968-1980
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #65 Gepost op: 21 December 2012, 12:48:07 »
Rijden met 2 concurrenten in plaats van 1 vervoerder lijkt me niet echt handig in zo'n situatie.
Exact! Samenwerken zou dan een goed idee zijn, maar dan heb je twee kapiteins op één schip...

Er staat regelmatig een nieuw treinstel met storing op dit baan. Vorige week tot minstens twee keer toe zelfs meer dan een uur. Ik heb horen zeggen dat dat ondermeer komt doordat ze automatisch blokkeren als er teveel passagiers aan boord zijn. Mooie vinding natuurlijk, heel veilig, maar dat betekent dus dat er vooral vertraging optreedt wanneer het erg druk is. Dat zorgt er dan weer voor dat treinen nog voller worden en dat zorgt er dan weer voor dat die treinstellen weer blokkeren etc. Ik vermoed dat deze voorziening heel snel zeer zal verdwijnen, zeker als je bedenkt dat dit knappe stukje techniek op het drukste deel van haar traject de spoorbaan moet delen met de verbinding Amsterdam - Frankfurt, oftewel de ICE...

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18130
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #66 Gepost op: 21 December 2012, 15:32:15 »
Ik vermoed dat je in Doetinchem hebt gestaan.

Klopt, excuus.... had ik niet vermeld ;)

Die Lint treinen waren toch nog vrij jong?, of zijn ze in de loop der tijd zo slecht geworden?

Nou... volgens mij waren ze wel behoorlijk "gebruikt". Maar nogmaals, ik ben geen kenner en moet afgaan wat anderen die er wel verstand van (denken te  ;)) hebben mij vertellen  :)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

eric10nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 792
    • OV Website
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #67 Gepost op: 21 December 2012, 15:46:12 »
Heel simpel in Wikipedia heb je het zo gevonden over de lint stellen

In dienst   
2001: 21 - 31
2002: 32 - 40
2003: 41 - 43
2005: 44 - 45

Uit dienst   
2001: 31 (gesloopt)
2012: 21 - 34 (terzijde)

Dus zo oud zijn deze stellen nog niet en dus zeker niet aan het eind van hun levensduur. En wie betaald het allemaal juist de belasting betaler.
H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #68 Gepost op: 21 December 2012, 15:51:02 »
Nou... volgens mij waren ze wel behoorlijk "gebruikt". Maar nogmaals, ik ben geen kenner en moet afgaan wat anderen die er wel verstand van (denken te  ;)) hebben mij vertellen  :)
Zal grotendeels wel "beleving" zijn  ;D
Vr. groeten,
Bob

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #69 Gepost op: 21 December 2012, 15:56:30 »
Ik heb net een beetje op wikipedia gekeken, daar staat dat de stellen voor de achterhoek zijn gebouwd in 2001-2003 en 2005. De laatste stellen zijn 44 en 45 en deze doen momenteel nog dienst tussen Mariënberg en Almelo. Dat betekend dus dat de jongste stellen die nu terzijde staan nog geen 9 jaar oud zijn.
Hier staat trouwens ook dat NSFS eigenaar is van de stellen. Ze zullen dus waarschijnlijk niet gesloopt worden maar verkocht.
Dat ze in Emmen de plan V van 40 jaar oud een keer vervangen snap ik, maar deze Lints van 9 jaar oud? Arriva had deze stellen ook van NSFS kunnen huren lijkt me.
Aan de andere kant, als je als provincie bij elke aanbesteding de kwaliteit omhoog wilt schroeven zal je Arriva wel moeten dwingen om nieuw materieel aan te schaffen. Dat je om de 10 jaar een maand flinke vertragingen hebt moet je dan maar voor lief nemen  ::)


gr. Viktor
« Laatst bewerkt op: 21 December 2012, 15:58:09 door Viktor »

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18130
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #70 Gepost op: 21 December 2012, 16:19:11 »
Dank mannen voor de info! Zie, jullie weten er veel meer van :) ;)

Ik had me ooit laten vertellen door die "kenners" dat Syntus deze stellen veel te zwaar belast heeft met het aantal toegestane passagiers per stel dat over de normale limiet van deze lightrail stellen zou liggen (iets van 400 waar 250 toegestaan is?). Misschien dat hun mening over versleten daar op gebaseerd is? Ik weet 't niet :)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Rob75

  • Offline Offline
  • Berichten: 75
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #71 Gepost op: 21 December 2012, 16:47:05 »
Even ter aanvulling. De Lint treinstellen rijden bij Syntus nog steeds op de lijnen Zutphen - Hengelo - Oldenzaal.  Verder tussen Almelo - Mariënberg voor Conexxion. Zoals het er nu naar uitziet zal een deel van de stellen opgeknapt worden en ven een toilet worden voorzien.

eric10nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 792
    • OV Website
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #72 Gepost op: 21 December 2012, 17:04:58 »
Dat toilet is toch vanaf dec 2013 verplicht tussen Zutphen en Oldenzaal.

H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2089
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #73 Gepost op: 21 December 2012, 21:16:44 »
Zo versleten zijn de Lintjes niet, alleen het interieur zal er na een jaar of 10, 11 intensief gebruik wel niet beter op zijn geworden. Maar dat is eenvoudig en relatief goedkoop te vervangen.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #74 Gepost op: 21 December 2012, 21:46:21 »
Dat toilet is toch vanaf dec 2013 verplicht tussen Zutphen en Oldenzaal.



en meende ook tussen Almelo en Marienberg.