Nou beste Achterhoekers... bereid u voor op een grote chaos...Alles wat 'niet-Friesland' heet is voor Arriva nogal moeilijk om zonder chaos te beginnen...
Ben ik niet met je eens,toen Arriva op Dordrecht-Geldermalsen ging rijden,gingen er gelijk meer treinen rijden,dat de nieuwe treinen later kwamen was niet zo'n probleem. Het aantal reizigers op de lijn ging gelijk omhoog!
In de eerste post stat dat ook het Busvervoer naar Arriva gaat, hier in groningen rijden sinds een aantal weken Qbuss,gaat Arriva de oude bussen dan in de achterhoek inzetten?? of worden er gelijk ook maar nieuwe bussen bestelt? wie weet meer..
Bussen mogen bij aanvang max. 6 jaar oud zijn, treinen maximaal 18 jaar. Dat laatse wordt volgens mij dus toch nieuw materieel want Arriva heeft geen overtallig treinmaterieel. In Nederland althans.
Maar gaan NS en Keolis (als Syntus-eigenaren) concurrent Arriva daarmee goedkoper in het zadel helpen? Anders blijven er heel wat Lintjes werkeloos aan de kant staan. Money rules dus wie weet...
Dat hangt van de concessie-eisen af, die ken ik zo niet. Als ze een serie Ambassadors uit het noorden kunnen inzetten dan moeten ze dat vooral niet nalaten, die dingen zijn een jaar of 5 oud dus kunnen nog makkelijk even mee!
Ik vermoed dat het personeel sowieso overgaat (moet gaan), dus als je dat toch in goed overleg doet (hoop ik toch), dan is dat materieel niet zo belangrijk.