Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:29:58
Molenbaan (werktitel) door Valentijn
Vandaag om 10:24:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 10:19:00
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 10:13:57
Wat was jullie allereerste loc? door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 10:06:56
Trix DXI van DC naar AC door Robert vh Prutsert
Vandaag om 10:01:59
Terugverende koppeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:05:05
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door grossraumwagen
Vandaag om 09:03:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 09:02:51
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 08:21:30
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 00:23:02
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
04 August 2025, 23:07:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
04 August 2025, 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
04 August 2025, 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
04 August 2025, 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 August 2025, 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
04 August 2025, 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
04 August 2025, 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
04 August 2025, 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
04 August 2025, 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
04 August 2025, 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
04 August 2025, 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
04 August 2025, 21:47:12
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
04 August 2025, 21:26:42
Aachenau West door Overet
04 August 2025, 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
04 August 2025, 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
04 August 2025, 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
04 August 2025, 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
04 August 2025, 20:18:33

Auteur Topic: Arriva in de Achterhoek!  (gelezen 13956 keer)

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #30 Gepost op: 24 December 2009, 18:53:12 »
Klopt Laurent, zo gaat dat ook hier in Nederland.
Het leek me overbodig omdat erbij te zetten, maar schijnbaar had het dus toch gemoeten?

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

André82

• Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 24 December 2009, 19:36:20 »
Nou beste Achterhoekers... bereid u voor op een grote chaos...

Alles wat 'niet-Friesland' heet is voor Arriva nogal moeilijk om zonder chaos te beginnen...
Ben ik niet met je eens,toen Arriva op Dordrecht-Geldermalsen ging rijden,gingen er gelijk meer treinen rijden,dat de nieuwe treinen later kwamen was niet zo'n probleem. Het aantal reizigers op de lijn ging gelijk omhoog!

NS264

• Offline Offline
  • Het leven op de weg.
    • Midland
« Reactie #32 Gepost op: 27 December 2009, 22:37:09 »
Even dit,

Op "de Gelderlander" kun je via het artikeltje over syntus een petitie tekenen tegen de overname :-X
Groeten NS2400
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

basdouma

• Offline Offline
  • Hoezo er gaat niks boven Groningen?!
« Reactie #33 Gepost op: 28 December 2009, 15:17:30 »
In de eerste post stat dat ook het Busvervoer naar Arriva gaat, hier in groningen rijden sinds een aantal weken Qbuss,
gaat Arriva de oude bussen dan in de achterhoek inzetten??  of worden er gelijk ook maar nieuwe bussen bestelt?
wie weet meer..
Modelspoorder in winterslaap

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #34 Gepost op: 28 December 2009, 16:59:54 »
Ben ik niet met je eens,toen Arriva op Dordrecht-Geldermalsen ging rijden,gingen er gelijk meer treinen rijden,dat de nieuwe treinen later kwamen was niet zo'n probleem. Het aantal reizigers op de lijn ging gelijk omhoog!
Nou ok, maar op busvervoergebied heeft Arriva gewoon een reputatie waar je niet vrolijk van wordt: het is in vrijwel elke regio waar ze een aanbesteding wonnen precies hetzelfde gegaan: grote bende, bussen die niet komen opdagen, als ze al op komen dagen overvol zitten, chauffeurs die de routes niet kennen (dat is dan niet echt Arriva-gebonden) en bussen die veel te laat zijn.
Hier in Purmerend heeft het een jaar geduurd voordat er echt sprake was van een beetje normaal vervoer: tot die tijd is er bijna constant gedreigd Arriva de concessie te ontzeggen, wat helaas niet gebeurd is.
En zelfs tegenwoordig nog stap je soms een bus in, waarvan de chauffeur zich op een gegeven moment omdraait en aan de reizigers vraagt hoe hij nu verder moet... omdat 'ie dat niet weet.

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #35 Gepost op: 28 December 2009, 17:15:07 »
Hier in Limburg heeft Arriva destijds het stokje overgenomen van Vancom, en dan ging echt naadloos.
Ze hebben hier tot 2005 perfecte dienstregelingen gedraaid.
Ik praat hier dan wel over 5 lijnen, dus dat is niet te vergelijken met zo een omvang die tegenwoordig aanbesteed worden.
Trouwens in die zelfde periode heeft Arriva ook het stadsvervoer van groningen overgenomen.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

timtrein

• Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 28 December 2009, 17:42:25 »
In de eerste post stat dat ook het Busvervoer naar Arriva gaat, hier in groningen rijden sinds een aantal weken Qbuss,
gaat Arriva de oude bussen dan in de achterhoek inzetten??  of worden er gelijk ook maar nieuwe bussen bestelt?
wie weet meer..
Dat hangt van de concessie-eisen af, die ken ik zo niet. Als ze een serie Ambassadors uit het noorden kunnen inzetten dan moeten ze dat vooral niet nalaten, die dingen zijn een jaar of 5 oud dus kunnen nog makkelijk even mee!

Edwin van den Bergh

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 28 December 2009, 22:51:20 »
Uit het Pve (http://sis.prv.gelderland.nl/brondoc/PS/2009/NOTITIE/SIS_7118B2.PDF)

C.2 Materieel
De provincie Gelderland streeft naar degelijk, comfortabel en milieuvriendelijk materieel. Er is bewust voor gekozen de eisen zo te stellen dat bij de start van de concessie geen geheel nieuw materieelpark nodig is. Het uitvragen van een geheel nieuw materieelpark bij elke aanbesteding leidt immers tot snellere afschrijving van voertuigen en daarmee tot onnodige milieubelasting en kapitaalvernietiging..

Eindelijk een aanbestedende overheid die niet meteen bestaand materieel naar voormalige oostbloklanden verwijst. Aan de andere kant, er worden natuurlijk wel de nodige eisen gesteld aan het in te zetten materieel, men wil ook geen oude rommel. Zie het PvE voor de details. Arriva kan materieel uit de verloren concessies zoals Groningen/Drenthe waarschijnlijk opnieuw inzetten, al dan niet met wat aanpassingen en modificaties.
Bussen mogen bij aanvang max. 6 jaar oud zijn, treinen maximaal 18 jaar. Dat laatse wordt volgens mij dus toch nieuw materieel want Arriva heeft geen overtallig treinmaterieel. In Nederland althans.

Illya Vaes

• Offline Offline
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
« Reactie #38 Gepost op: 28 December 2009, 22:53:52 »
Bussen mogen bij aanvang max. 6 jaar oud zijn, treinen maximaal 18 jaar. Dat laatse wordt volgens mij dus toch nieuw materieel want Arriva heeft geen overtallig treinmaterieel. In Nederland althans.
Syntus heeft t.z.t. de nodige LINTen over, lijkt me...  ::)  (en daar rijdt Arriva in Denemarken ook mee!)

Edwin van den Bergh

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 28 December 2009, 23:17:33 »
Dat is inderdaad een optie.

Maar gaan NS en Keolis (als Syntus-eigenaren) concurrent Arriva daarmee goedkoper in het zadel helpen? Anders blijven er heel wat Lintjes werkeloos aan de kant staan. Money rules dus wie weet...

Voor ons is het wel leuk; FLM/Roco Lintjes in Arriva-kleuren zou mogelijk worden.
« Laatst bewerkt op: 28 December 2009, 23:28:02 door Edwin van den Bergh »

Railhopper

• Offline Offline
« Reactie #40 Gepost op: 28 December 2009, 23:32:53 »
laat maar komen !! (y) (y)

Illya Vaes

• Offline Offline
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
« Reactie #41 Gepost op: 29 December 2009, 13:32:47 »
Maar gaan NS en Keolis (als Syntus-eigenaren) concurrent Arriva daarmee goedkoper in het zadel helpen? Anders blijven er heel wat Lintjes werkeloos aan de kant staan. Money rules dus wie weet...
Het maakt 0,0 uit voor Syntus(-eigenaren) als de concessie definitief naar Arriva is gegaan (d.w.z. na evt. bezwaarprocedures), kan hooguit een negatieve indruk bij concessieverleners achterlaten (contraproductief) én werkeloze LINTen leveren niet zozeer geen geld op maar kosten juist geld (het hangt van de financiële constructie af wie het geld kost, Syntus of een leasemaatschappij).
Ik vermoed dat het personeel sowieso overgaat (moet gaan), dus als je dat toch in goed overleg doet (hoop ik toch), dan is dat materieel niet zo belangrijk.
Het enige relevante lijkt me of Syntus intussen elders een concessie verwerft die ruwweg in dezelfde tijdperiode ook ("nieuw") materieel nodig heeft dat niet van de huidige exploitant afkomstig is.

Robert B.

• Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 30 December 2009, 01:39:05 »
Dat hangt van de concessie-eisen af, die ken ik zo niet. Als ze een serie Ambassadors uit het noorden kunnen inzetten dan moeten ze dat vooral niet nalaten, die dingen zijn een jaar of 5 oud dus kunnen nog makkelijk even mee!

Of ze zetten het oude Veonn materieel in... Oude lichtblauwe afgeragde bussen die nooit werden schoongemaakt en menig Fries landweggetje hebben gezien. Later hebben ze hier nog onder de regie van Noordnet en Arriva gereden. Gelukkig zijn wij al enige jaren van dit spul verlost.
« Laatst bewerkt op: 30 December 2009, 01:40:54 door Robert B. »
"De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein."

henk

• Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 30 December 2009, 08:25:05 »
Ik vermoed dat het personeel sowieso overgaat (moet gaan), dus als je dat toch in goed overleg doet (hoop ik toch), dan is dat materieel niet zo belangrijk.

In de betreffende wetgeving is opgenomen dat het personeel het werk volgt. Het nieuwe bedrijf moet het personeel in dienst nemen. Is veel beter geregeld dan bijvoorbeeld in de thuiszorg waar mensen bij iedere tweejaarlijkse aanbesteding maanden in onzekerheid verkeren. Toch is zo'n gedwongen overstap ook weer geen lolletje voor het personeel en zeker niet als nut en noodzaak zo vaag blijft.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #44 Gepost op: 30 December 2009, 08:40:03 »
Als Arriva het overneemt zullen deze: http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/4208615433/ niet meer te zien zijn denk ik...... (er gaan er overigens nu al een stuk of 15 buiten dienst!!!  :o)