Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falkenberg
Vandaag om 11:05:59
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:46:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:29:58
Molenbaan (werktitel) door Valentijn
Vandaag om 10:24:29
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 10:13:57
Wat was jullie allereerste loc? door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 10:06:56
Trix DXI van DC naar AC door Robert vh Prutsert
Vandaag om 10:01:59
Terugverende koppeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:05:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 09:02:51
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 08:21:30
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 00:23:02
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
04 August 2025, 23:07:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
04 August 2025, 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
04 August 2025, 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
04 August 2025, 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 August 2025, 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
04 August 2025, 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
04 August 2025, 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
04 August 2025, 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
04 August 2025, 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
04 August 2025, 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
04 August 2025, 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
04 August 2025, 21:47:12
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
04 August 2025, 21:26:42
Aachenau West door Overet
04 August 2025, 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
04 August 2025, 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
04 August 2025, 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
04 August 2025, 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
04 August 2025, 20:18:33
  

Auteur Topic: Arriva in de Achterhoek!  (gelezen 13963 keer)

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3450
    • Mijn van-alles website
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #15 Gepost op: 22 December 2009, 19:11:39 »
Ach, Veolia is hier ook met chaos begonnen, nu loopt het toch vrij aardig nu we een aantal jaar verder zijn.
Effe door de zure appel heenbijten.  ;D ;D
Nee, zo werkt het in mijn ogen dus niet. Het is (bijna) logisch dat er bij een omschakeling van vervoerder A naar vervoerder B problemen ontstaan, maar je doet nu net alsof het normaal is dat je eerst maandenlang in een grote bende terechtkomt, en dat een excuus is voor de periode(s) dat het wel goed gaat.

Hier kan ik hetzelfde zeggen over Arriva Waterland: inmiddels loopt het vrij aardig, maar is het tcoh verslechterd ten opzichte van de vorige vervoerder: 6 tot 9 maanden lang is het hier 1 grote ******zooi geweest, zodanig dat reizigers zelfs de weg geblokkeerd hebben om de eerstvolgende bus te laten stoppen, omdat alles voorbijreed zonder te stoppen. Dat is geen excuus voor de periode dat het wel goed gaat, dat is gewoon een wanvertoning. Het ergste is dat Arriva die problemen bagatalliseerde, en zei dat het slechts aanloopproblemen waren, en dat het verder allemaal wel goed ging.

Ik hoop dat de achterhoekers dat bespaard blijft, naast de gewoonte de oude vervoerder tot de grond toe af te kraken.

C_Jabaaij

  • Offline Offline
  • Berichten: 963
  • Eschburg
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #16 Gepost op: 22 December 2009, 20:09:05 »
Nee, zo werkt het in mijn ogen dus niet. Het is (bijna) logisch dat er bij een omschakeling van vervoerder A naar vervoerder B problemen ontstaan, maar je doet nu net alsof het normaal is dat je eerst maandenlang in een grote bende terechtkomt, en dat een excuus is voor de periode(s) dat het wel goed gaat.

Hier kan ik hetzelfde zeggen over Arriva Waterland: inmiddels loopt het vrij aardig, maar is het tcoh verslechterd ten opzichte van de vorige vervoerder: 6 tot 9 maanden lang is het hier 1 grote ******zooi geweest, zodanig dat reizigers zelfs de weg geblokkeerd hebben om de eerstvolgende bus te laten stoppen, omdat alles voorbijreed zonder te stoppen. Dat is geen excuus voor de periode dat het wel goed gaat, dat is gewoon een wanvertoning. Het ergste is dat Arriva die problemen bagatalliseerde, en zei dat het slechts aanloopproblemen waren, en dat het verder allemaal wel goed ging.

Ik hoop dat de achterhoekers dat bespaard blijft, naast de gewoonte de oude vervoerder tot de grond toe af te kraken.

Hier in Dordrecht blijft het ook nog een aanfluiting met Arriva, inmiddels gaat het 1 januari al voor het derde jaar in. Hele vervuilde slecht onderhouden bussen, geen of in ieder geval te weinig reserve materiaal, er valt regelmatig wat uit omdat er vrijwel geen onderhoud gepleegd wordt. Was de SVD (HTM) hier nog maar als busvervoerder, toen werd er gereden met perfect onderhouden materieel.

Koos Jabaaij.
“Je gaat het pas zien als je het door hebt”

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #17 Gepost op: 22 December 2009, 21:00:50 »
Daar maak ik me niet zo druk om deste meer een rede voor en grote fabrikant om met een GTW te komen.

Fijn dat je ook begaan bent met het lot van de Achterhoekers aangewezen op het OV :(

Maar goed, inderdaad behoorlijk kapitaalvernietiging (want veel LINT'en zullen overbodig raken, nog meer DM90 aan de kant waarschijnlijk?!)
Als er nou een voorbeeld was waar een kleine private vervoerder het best goed deed was het Syntus. Binnen de mogelijkheden die ProRail bood hebben ze vrijwel overal het maximaal haalbare eruit gehaald. Zuur dat dat nu zo "beloond" gaat worden.

Na het drama van afgelopen week mag ik toch hopen dat de overheid
- Flinke garanties gaat afdwingen qua service niveau
- Harde boeteclausules gaat hanteren en deze niet vervolgens a la Connexxion (Valleilijn!) de keutel weer intrekt
- Dat bij wanprestaties Syntus eea alsnog onderhands terug krijgt op KORTE termijn, zodat niet wederom burgers de dupe worden
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Rob75

  • Offline Offline
  • Berichten: 74
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #18 Gepost op: 22 December 2009, 21:10:20 »
Even een aanvulling.
Syntus blijft -voorlopig- nog wel rijden op de lijnen Zutphen - Hengelo (O) - Oldenzaal en Almelo - Mariënberg. Deze concessies lopen pas later af.

bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 67
    • bas meijer
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #19 Gepost op: 22 December 2009, 21:36:05 »
Nou bewoners van de achterhoek bereid je voor op een hel. Toen arriva hier in groningen nog het ov regelde heb ik bijzonder vaak bij de bushalte staan wachten op busjes die niet kwamen opdagen. En dan bel je ze op waarom er nog steeds geen bus is zeggen ze tja sorry maar de bus moest tijd inhalen en de beste manier daarvoor is in een keer door rijden naar het station en alleen nog maar stoppen bij de grote haltes :P
Nederlands, H0, Periode V/VI, twin-center

Robert B.

  • Offline Offline
  • Berichten: 297
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #20 Gepost op: 24 December 2009, 13:22:40 »
Eindigt rond die zelfde tijd ook niet de concessie van de Prignitzer Eisenbahn op de lijn Enschede Dortmund?? Dan kunnen die hun Talentjes inzetten in de achterhoek aangezien dat bedrijf onder de vleugels van Arriva valt.
"De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein."

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #21 Gepost op: 24 December 2009, 14:16:12 »
Fijn dat je ook begaan bent met het lot van de Achterhoekers aangewezen op het OV :(

Wij zijn hier in Limburg ook voor de bijl gegaan door de heer Vestjens.
Maar na een maand of 4 een puinhoop kwam er een nieuwe dienstregeling uit, en toen liep het weer.
Zo gaat dat nu eenmaal bij concessies.
De nieuwe vervoerder zal echt niet op de dienstregeling van de oude doorgaan, die komt gelijk met een nieuwe, en ook met de tijd nieuw materieel. (maar dat ligt er aan hoe de provincie de eisen stelt die aan de concessie verbonden zijn)
Het enige wat je hier aan kan doen is dat de reizigers gaan klagen over de dienstregeling, als die hun mond houden dan zal er inderdaad niks veranderen.
met andere woorden: wil je het openbaar vervoer in de regio verbeteren, ligt dat ook voor een deel aan de reiziger zelf.


Jos. (ook aangewezen op het OV)
« Laatst bewerkt op: 24 December 2009, 14:24:40 door J. Beckers »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 317
    • flickr fotopagina
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #22 Gepost op: 24 December 2009, 14:29:43 »
Er zal gewoon met de huidige dienstregeling (frequentie) worden gereden en het materieel zullen fabrieksnieuwe GTW 2/6 en 2/8 zijn. Veel ruimte voor een andere dienstregeling is er niet. Alleen in de daluren kan hier en daar nog de frequentie verhoogd worden. December 2012 komen er dus veel Lint41'en en DM'90'en vrij.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8955
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #23 Gepost op: 24 December 2009, 14:37:45 »
Hihihi,

Sluit net deze site af kom ik op m'n startpagina zie ik dit:



Met dank aan de Gelderlander, hahahaha ;D
De titel was; Schilder vereeuwigt syntus in Tiel!!!
NS2400, Koen
« Laatst bewerkt op: 24 December 2009, 21:25:40 door NS2400 »
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #24 Gepost op: 24 December 2009, 15:30:44 »
Ik vraag me af waarom Arriva is gekozen. Ik snap dat ze een beter aanbod hadden, maar inhoudelijk ;)
Syntus had het goed voor elkaar. Ik had het ze gegund.

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 317
    • flickr fotopagina
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #25 Gepost op: 24 December 2009, 15:38:57 »
Tsja, dat zijn de gevolgen van de verplichte (europese!) aanbestedingen. Je kan het nog zo goed doen, als een ander op papier (offerte) het zegt beter te kunnen, moet die gekozen worden door de aanbestedende overheid.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #26 Gepost op: 24 December 2009, 15:49:23 »
En natuurlijk voor der beste prijs.
Je mag namelijk niemand een concessie op voorhand gunnen.
Wat overigens wel met de NS gebeurd.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Rieks

  • Helemaal opnieuw begonnen
  • Online Online
  • Berichten: 514
  • Fiat Voluntas HrMs Poolster A835
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #27 Gepost op: 24 December 2009, 15:54:55 »
Dat van die dienstregeling is niet helemaal waar.
Wij in Drenthe zijn sinds kort over op Qbuz.
Dez hanteert vrijwel de oude regeling van Connexion en Arriva op een paar kleine wijsigingen na.
(kwam beter uit ivm aansluitingen tussen voormalig C* en A*)
Mijn dochter gaat altijd met het ov naar school en merkt weinig verschil.

Mvg Rieks
Listen very carefully, I shall say this only once.

Cetero censeo birrum  bibendum esse

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 317
    • flickr fotopagina
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #28 Gepost op: 24 December 2009, 16:06:10 »
En natuurlijk voor der beste prijs.
Je mag namelijk niemand een concessie op voorhand gunnen.
Jos.
In dit geval andersom: prijs stond al vast en ging het om het aanbod in dienstregelingsuren en een aantal "specials" (stadsdiensten, bedrijventerreinen, CO2-uitstoot). De basisdienstregeling lag al vast, voor de avonden en weekenden moesten de bedrijven met een "slim" plan komen.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #29 Gepost op: 24 December 2009, 18:05:41 »
Maar na een maand of 4 een puinhoop kwam er een nieuwe dienstregeling uit, en toen liep het weer.
Zo gaat dat nu eenmaal bij concessies.
Nee, zo gaat dat niet bij concessies. Alleen in Nederland gaat het zo, omdat wij hier geen fatsoenlijke termijn hebben tussen bekendmaking winnaar en indiensttreding winnaar. In andere landen heeft men tijd zat om Materieel aan te kopen, maar hier niet. Alhoewel het nu iets beter gaat met deze concessie.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de