Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:32:25
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 21:26:01
Rijnstraat door R1954
Vandaag om 21:17:15
PBM/PWM met joystick door Eric v C
Vandaag om 20:59:39
Digitaal-delta door Dick Bernard
Vandaag om 20:57:28
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Rick
Vandaag om 20:43:43
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Vroeger
Vandaag om 20:37:04
modulebaan in spoor 1 door hervé
Vandaag om 20:17:37
Rondom Charlois door Wim1969
Vandaag om 20:16:47
NS 8100 in 0 door FritsT
Vandaag om 20:14:36
W.V. Kalender 2026 door basjuh1981
Vandaag om 20:03:18
Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 19:58:52
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:46:40
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Huup
Vandaag om 19:44:33
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door prutser
Vandaag om 19:20:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:56:57
vrijgavecode z21 centrale door VAM65
Vandaag om 18:56:05
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door RobbertJan
Vandaag om 18:16:15
Line-up foto's van modellen door Martijn193
Vandaag om 18:15:04
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Edsko Hekman
Vandaag om 17:51:58
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 17:36:07
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Menno
Vandaag om 17:31:15
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:56:34
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 16:29:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:29:12
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 16:06:29
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:53:51
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 15:33:08
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
Vandaag om 15:15:50
NS huisstijl jaren zeventig / jaren tachtig door Luc2000
Vandaag om 14:40:25
  

Auteur Topic: Vernieuwde Roco NS 1000  (gelezen 92773 keer)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #75 Gepost op: 22 December 2009, 17:20:19 »
neen, ik heb vast weer wat gemist... ik lag toen nog te pitten geloof ik. griepje heeft voordelen.  ;D

Gert1

  • Gast
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #76 Gepost op: 22 December 2009, 17:21:28 »
Het onderwerp hier is de vernieuwde Roco NS 1000!

Gert

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22629
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #77 Gepost op: 22 December 2009, 17:23:01 »
Wat is dat nou voor antwoord Chris.
Weten we nog niet in welke winkels.  ;D


Herstel.
Ik heb van horen zeggen dat de drierailversie bij MTE al te koop is.  (y)
In Utrecht ook trouwens.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #78 Gepost op: 22 December 2009, 17:24:52 »
Bij de laatste blauwe versie zat de koppeling nog altijd aan het loopstel alleen was dat wielstel zo losjes gelagerd dat het niet meer zo gemakkelijk ontspoorde. De groene kreeg een echt kortkoppelmechaniek. Dat onderstel vind je vanwege kappieruil wel met grote regelmaat onder een ouwe blauwe.  ;D

Dan is de mijne zeker een orginele groene, waar een blauwe kap van de 1010 op stond.
Excusses, een mens kan niet alles weten.
Maar in ieder geval is de koppeling los van het draaistel niet nieuw. ;D


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
  • Spoor N
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #79 Gepost op: 22 December 2009, 19:40:59 »
Was geen succes, daarom zijn er ook maar 10 van gemaakt.
En het bleek dat ze geen succes waren nadat allen waren afgeleverd. ::)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #80 Gepost op: 22 December 2009, 19:56:14 »
Volgens zeggen was het een railvreter, slechts een select groepje machinisten kon er mee rijden.
Heb dit ook maar ergens gelezen hoor, wie het beter weet maag het zeggen.

Albert.

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1232
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #81 Gepost op: 22 December 2009, 20:30:51 »
Mislukking of niet, de loc's hebben toch ruim 30 jaar gereden.  :)

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18282
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #82 Gepost op: 22 December 2009, 20:42:03 »
Waarvan een groot deel in reparatie en/of storing? Ze waren wel zorgenkindje's, hoe mooi ook. Denk dat ze veel geld en tijd gekost hebben.
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #83 Gepost op: 22 December 2009, 20:44:03 »
Ze hebben inderdaad ruim 30 jaar gereden, en dat kun je van de 1600/1800 denk ik niet echt meer verwachten hoe het er momenteel voor staat.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1232
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #84 Gepost op: 22 December 2009, 21:01:38 »
Mwah, bij de 1600/1800 ligt dat natuurlijk niet zo zeer aan de loc's zelf maar meer aan de huidige omstandigheden/ontwikkelingen op spoorweggebied (gescheiden inzet reizigers- en goederenmaterieel, mede daardoor voorkeur bij reizigersvervoerders voor voor treinstellen en het doorrijden aan de grens is 'in' en daardoor 1-spanningsloc's vrij onhandig/'uit').

Maar waarom ze de NS 1000 zo lang hebben laten aan modderen is mij een raadsel, blijkbaar was de NS daar overheidsorgaan genoeg voor of voldeden ze toch weer goed genoeg.... ?  :P ;) ;D

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #85 Gepost op: 22 December 2009, 21:09:58 »
@Ronald dat is zo, maar toch zag NS liever de 2900'en en diverse 2400'en gaan voor men in het 1000-bestand ging snijden (de 1002 in 1975 was een noodgreep ivm onderdelenpositie) Bovendien, in hun laatste jaren beleefden ze nog een beetje een come-back voor oa de Bergland :D

Hopen dat Roco nu ook snel met gewone blauwe komt (zonder vishaak?) en dan wel met betere panto's als op de oude 1000'en
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18282
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #86 Gepost op: 22 December 2009, 21:45:30 »
Dank! ;)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #87 Gepost op: 22 December 2009, 21:58:55 »
Was in slaap gevallen, ga nu foto's nemen.....

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5628
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #88 Gepost op: 22 December 2009, 22:06:16 »
Was in slaap gevallen, ga nu foto's nemen.....
Vroeg mij al af waar ze bleven. Een goede naam en toezegging schept verplichtingen  ;D
Groet, Frank

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #89 Gepost op: 22 December 2009, 22:09:48 »
tis toch erg gesteld hier he... je zit voor je hobby soms es op een forum en voor je t weet mag je al geen tukkie meer doen van ze.