Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 05:40:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 00:15:11
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bahn-AG
21 July 2025, 23:59:53
Sfeer op je modelbaan door René 4312
21 July 2025, 23:25:13
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
21 July 2025, 23:03:58
Raadplaatje door Huup
21 July 2025, 22:39:08
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
21 July 2025, 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
21 July 2025, 21:59:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
21 July 2025, 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
21 July 2025, 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
21 July 2025, 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
21 July 2025, 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
21 July 2025, 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
21 July 2025, 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
21 July 2025, 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
21 July 2025, 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
21 July 2025, 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
21 July 2025, 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
21 July 2025, 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
21 July 2025, 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
21 July 2025, 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
21 July 2025, 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
21 July 2025, 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
21 July 2025, 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
21 July 2025, 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
21 July 2025, 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
21 July 2025, 15:38:11
  

Auteur Topic: Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen  (gelezen 141204 keer)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5335
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #510 Gepost op: 07 January 2010, 12:42:08 »
...ach...ik sta liever vast in de sneeuw dan ergens onder de Noordzee in de kanaaltunnel ;)
RETROBAHN A.G.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #511 Gepost op: 07 January 2010, 13:11:31 »
Stonden eerst gedeeltelijk in het jou wel bekende Weert  ;D

Klopt, daar staat nu een zwik Plan T en Plan V.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #512 Gepost op: 07 January 2010, 14:46:01 »
Ja mag ze dagelijks aanschouwen tijdens de doorreis.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #513 Gepost op: 07 January 2010, 16:46:01 »
@Marc
Dat is waar, maar 4x per week is best veel.
Een abonnement is dus toch niet haalbaar, dat zul je ongetwijfeld uitgezocht hebben. :-\
4 keer per week heen en weer is inderdaad niet genoeg voor een abonnement, net nog gevraagd in uterech.

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2406
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #514 Gepost op: 07 January 2010, 16:49:42 »
wat ik vandaag van een insider begreep is dat het probleem niet zozeer ICM is (dat rijdt wel) maar VIRM, dat dan door ICM vervangen moet worden. Er komt sneeuw binnen door een ventilatierooster bovenop, waar lucht wordt aangezogen om de chopper te koelen voor de 220 V-installatie, als het niet alteveel sneeuw is dooit ie daar keurig weg en stroomt dan weg door een afvoerpijpje, maar bij veel sneeuw en kou raakt dat pijpje verstopt met sneeuw, verzuipt de zaak en klapt er een zekering uit.

Dan zijn er een hoop ICM treinstellen uit de treinen tussen Rotterdam/Den Haag richting het Noorden gehaald want dat is echt een ramp vooral 's ochtends.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8473
  • Spoor N
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #515 Gepost op: 07 January 2010, 16:57:16 »
Op Somda is gemeld dat ICM ook tot de probleemgevallen behoort:

Citaat van: Broek53 op Somda
ICM is juist een van de probleemkindjes. De nieuwe motorgeneratorgroep die er vorige jaren onder is gehangen, valt massaal uit.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Robert B.

  • Offline Offline
  • Berichten: 297
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #516 Gepost op: 08 January 2010, 00:49:43 »
Zoals belooft zou ik nog even verslag doen van hoe de treinen in Friesland rijden... Nou... Daar is echt geen doorkomen meer aan... Probeer hier nog maar eens fatsoenlijk een trein te laten rijden:


Verder zonder gekkigheid: De trein reed keurig op tijd. Op de terugweg presteerde de machinist van de stoptrein het zelfs om vergeten te stoppen in Akkrum... Je zou daar maar op het perron hebben staan wachten... Dan mocht je er nog een uurtje langer blijven staan... ;D
« Laatst bewerkt op: 08 January 2010, 00:52:13 door Robert B. »
"De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein."

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #517 Gepost op: 08 January 2010, 08:59:01 »
vanmorgen reed t zowaar gewoon weer, al was t dan een virm tussen uterech en rotterdam, dus helemaal normaal is t nog niet.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22503
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #518 Gepost op: 08 January 2010, 09:34:51 »
Henk, da's puur avontuur! De leukste reizen van het hele jaar! Gratis koffie!
Wij gaan vandaag een rondje Utrecht Amersfoort Weesp Utrecht maken. Kijken of ik dan morgen rond 4en op mijn werk kan komen....  :P

Nou, het was behoorlijk saai eigenlijk. Heen ging de trein heen. Terug ging de trein terug. Gaap.
Wel minder treinen die dan weer wel op lengte waren. Moest in Utrecht dus 20 minuten wachten (thuis vergeten te kijken welke treinen nou precies waren geschrapt), maar NS had ook voor vermaak gezorgd. Er was een hele batterij personeel de hal ingestuurd om informatie te geven, waaronder een paar overduidelijke leidinggevende kantoordames. Ik heb de mooiste uitgezocht en gevraagd hoe het met de treinenloop in Friesland stond. Zo komt een mens zijn tijd wel door.  8)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #519 Gepost op: 08 January 2010, 09:35:57 »
Ik heb de mooiste uitgezocht en gevraagd hoe het met de treinenloop in Friesland stond. Zo komt een mens zijn tijd wel door.  8)

;D (y)

Vond zij het ook leuk ?

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 08 January 2010, 09:42:42 door Remco Poppen »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22503
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #520 Gepost op: 08 January 2010, 09:40:14 »
Sorry, ik heb de tekst aangepast omdat het woord 'miep' denigrerender klinkt dan was bedoeld (Remko heeft dat in het citaat inmiddels ook veranderd). Het is goed dat die kantoordames ook eens dat werk doen, maar ze sloeg zich er vriendelijk en welgemoed doorheen. Ik weet wat voor werk ze normaal doet, omdat we het daarover hebben gehad. (y)
Ik heb ook niemand die echt informatie nodig had gedupeerd, integendeel. De kantoordames stonden op een kluitje vlakbij de ingang van de kantoorflat boven het station, kennelijk in de hoop dat niemand ze zag. Maar ja, dan moet je natuurlijk niet zo'n opvallend geel hesje met SERVICEMEDEWERKER of zoiets aantrekken. Toen ik afdoende was geïnformeerd, hadden de andere reizigers ze ook ontdekt.  ;D
« Laatst bewerkt op: 08 January 2010, 10:04:11 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2406
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #521 Gepost op: 08 January 2010, 09:45:13 »
Heb vanochtend van de NS vanwege de uitval van treinen een lekker bakkie koffie + gevulde koek gescoord  ;D

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3983
  • de hondsrug baan
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #522 Gepost op: 08 January 2010, 11:33:08 »
misschien is het filmpje antwoord om vertragingen op het spoor te voorkomen.
http://www.youtube.com/watch?v=oaqVQ04kryA



Mass am See

TGVfreak

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #523 Gepost op: 08 January 2010, 15:34:10 »
Verder zonder gekkigheid: De trein reed keurig op tijd. Op de terugweg presteerde de machinist van de stoptrein het zelfs om vergeten te stoppen in Akkrum... Je zou daar maar op het perron hebben staan wachten... Dan mocht je er nog een uurtje langer blijven staan... ;D

Ik zat gisteren in de laatste trein van Den Bosch naar Nijmegen en daar werd links gereden, was alleen op Dukenburg niet omgeroepen (zoals zoveel de laatste dagen)! Ik zag de mensen nog rennen..... :-\ :-\

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #524 Gepost op: 08 January 2010, 19:26:27 »
vandaag ben ik van Siegen naar Koblenz met de DB gereden en ook hier hadden ze grote last van het weer, dus geen Nederlands probleem! Op de lijn Siegen-Keulen had ik al een uur vertraging door een gevroren wissel en op de lijn Keulen-Koblenz worden helemaal alle treinen omgeleid via het rechte lijn, omdat er een "Schranke" op de overgang gevroren was op de linke lijn, dus weer vertraging...

En dan was er nog geen sneeuw in het speel  ;D
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008