De meeste op afstand bediende wissels in het spoorwegnet worden niet of nauwelijks gebruikt. ......
Foto: Railfaneurope.netEen dergelijke ploeg zou voor op een 6400/6500, Class66 of iets dergelijks toch goede diensten op het Nederlandse spoornet kunnen bewijzen.
En dan kan Prorail denken wat ze willen, zoals: “we hebben geen concurrent” …en ook geen klanten die zo 1 ,2 ,3, via het nieuws beïnvloedbaar zijn, en als ze dat wel zijn, zijn we nog immer de enige in Nederland die een spoorwegnetwerk kan bieden”
Eigenlijk hebben wij als burgers hier schuld aan. Wij willen eigenlijk zo weinig mogelijk belasting betalen. Dus kiezen we voor bezuinigingen en wat is gemakkelijker als de sneeuwploeg 2 jaar ongebruikt heeft gestaan om er in het 3e jaar maar geen budget voor te reserveren en misschien wel naar de schroot af te voeren.En dan staat er niemand op die zegt :zeg weet je nog wel van 1979?.En natuurlijk veel basjes die allemaal over een stukje spoor gaan maar niet zien hoe bij de rest.Luit
Dat doe je als de loc het wissel voorbij bent met de schep en met een (harde)bezem.of wil je dat met een plamuurmesje doen? Jos
Even voor je beeldvorming Jos, treinen hebben wielen met flenzen die de spoorstaven volgen, die glijden niet uit over 20 cm sneeuw hoor...
Hoe wil je met zo'n ding wissels openkrabben?