Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door Mar-Cas
Vandaag om 12:10:15
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door tijgernootje
Vandaag om 12:09:43
Sfeer op je modelbaan door Frank 123
Vandaag om 12:08:31
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:06:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 11:54:10
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 11:37:53
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door henk
Vandaag om 11:24:57
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 10:55:02
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Ronald Halma
Vandaag om 10:34:24
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
21 July 2025, 23:03:58
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
21 July 2025, 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
21 July 2025, 21:59:52
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
21 July 2025, 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
21 July 2025, 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
21 July 2025, 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
21 July 2025, 20:05:19
Overstap naar HTM door GerardvV
21 July 2025, 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
21 July 2025, 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
21 July 2025, 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
21 July 2025, 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
21 July 2025, 18:18:39
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
21 July 2025, 17:15:33
  

Auteur Topic: Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen  (gelezen 141355 keer)

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3432
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #135 Gepost op: 20 December 2009, 19:35:01 »
looptijd Utrecht CS---Vleuten ca 1 á 2 uur  ;D
Mvg Marty,

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 979
    • De Hoekselijn
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #136 Gepost op: 20 December 2009, 20:19:54 »
Het is ook een kwestie van onderhoud en geld, vroeger werd ieder jaar elke wisselverwarming gedemonteerd, schoongemaakt en weer gemonteerd. Tegenwoordig wordt er pas ingegrepen als er een probleem optreed. En daar kom je pas echt goed achter op dit soort dagen. Met goed onderhoud heb je de meeste problemen met de sneeuw echt wel voorkomen.

Gr Dennis

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #137 Gepost op: 20 December 2009, 20:23:55 »
Ik baal dr wel van dat ik nu een griepje te pakken heb maar aan de andere kant... morgen naar rotterdam en terug met de trein, liever niet....

Richard van Dijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 302
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #138 Gepost op: 20 December 2009, 20:24:40 »
Ja dat is waar 1 a 2 uur lopen. Maar om dat nu in deze kou te doen. Nee bedankt.

Richard

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #139 Gepost op: 20 December 2009, 20:25:13 »
Harder lopen --> wordt je warm, is het niet koud en ben je eerder thuis ;D

Gr. Remco.

Bas van Heiningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 352
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #140 Gepost op: 20 December 2009, 20:29:28 »
Ik lees net dat je morgen ook maar beter niet met de trein kan reizen. Ze kunnen zich beter maar helemaal opheffen  >:( Twee dagen sneeuw en het is chaos. En er van leren ho maar.

Fred Eikelboom

  • Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
  • Zonderling en fobie-deskundige.
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #141 Gepost op: 20 December 2009, 20:45:35 »
Hoi,

Moest net aan de woorden van de heer Troelstra uit 1903 denken.
Iets anders geformuleerd wordt het nu: "Gansch het raderwerk staat stil, als de machtige arm van Koning Winter het wil."

mvg,
Fred.
mvg, Fred

Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3054
    • Zwetdorf in model
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #142 Gepost op: 20 December 2009, 20:51:06 »
Hallo allemaal,

vandaag weekend en sneeuw, dan denk je "ik ga foto's maken van de spoorwegen in de sneeuw". Eerst even op het internet gekeken of ze nog reden, hier in de randstad rijden de treinen nog volgens de berichten, alhoewel met enige vertraging.
Dus kom de auto sneeuw vrij maken en gewapend met het fototoestel naar Schiedam. Naar de overweg langs één van de drukste spoorroutens van Nederland en dan hier het plaatje wat je aantreft:

Dit was gekeken richting Rotterdam, nu nog even de andere kant opkijken:

Ook richting Delft, niets te beleven.

Op de kop van twee van de vier de spoorstaven een kop sneeuw, dus misschien rijden ze toch nog maar over één spoor.
Na een uur wachten en nog geen trein gezien te hebben, even overdenken wat misschien een betere locatie is.

Dan maar even kijken op de Hoekse Lijn, bij station Schiedam Nieuwland:

Ja, hier kwam na een half uur wachten een sprinter richting Hoek van Holland. Nu maar weer lekker in de auto zitten, lekker warm.

Nog even staan wachten (ongeveer 15 minuten)in de auto maar er kwam niets, ook niet richting Rotterdam. Dan volgt het nieuws op de auto radio, hierin wordt gemeld dat het treinverkeer in de Randstad grotendeels plat licht door het slechte weer.

Dus maar weer naar huis gegleden en hopelijk sneeuwt het ook met de kerst, dan maar weer een nieuwe poging op het maken van foto's.

Groeten,

Christoph

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3983
  • de hondsrug baan
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #143 Gepost op: 20 December 2009, 21:08:40 »
Op de Emmerlijn was weinig vertraging, maar toen we in Zwolle aankwamen werd er al opgeroepen dat er geen treinverkeer mogelijk was naar Amerfoort en Deventer.Op de terugweg kwamen de treinen uit Groningen en Leeuwarden op verschillende sporen binnen en gingen ook weer de zelfde richtingen terug.ook waren wij bang op het station van Zwolle te blijven steken, we hadden de trein al naar Zwolle genomen IVP van de auto voor een ziekenbezoek in het ziekenhuis in Zwolle.

de 956 waar wij uitkwamen om 18:30 op het station van Emmen Bargeres.

mvgr Evert.
« Laatst bewerkt op: 20 December 2009, 21:15:52 door mass am see »

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #144 Gepost op: 20 December 2009, 21:14:09 »
Alle stoptreinen hier zijn opgeheven en alle intercity's stoppen op elk station, tenminste hier in Limburg.

Je kunt het op 2 manieren bekijken ;D

Elk stoptrein-station is nu een IC-station en/of
Elke intercity is een stoptrein;)

BjornOl49

  • Breedbeeldvullend
  • Offline Offline
  • Berichten: 555
  • Zo. Die is kapot.
    • Bjorn's hobbygeneuzel
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #145 Gepost op: 20 December 2009, 21:19:49 »
Maar goed dat ik niet ben wezen spotten vandaag, dan had ik hier (R'mond) nog minder gezien...

Toch grappig als je er aan denkt, Polen met zijn toch wat minder ontwikkelde (moderne) spoornet is beter opgewassen tegen deze 'extreme' weersomstandigheden dan het Nederlandse net...

mvg Bjorn
« Laatst bewerkt op: 20 December 2009, 21:22:18 door BjornOl49 »
http://bjornshobbygeneuzel.blogspot.nl/
Eisenbahnknotenpunkthinundherschieber bij de ZLSM

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #146 Gepost op: 20 December 2009, 21:24:29 »
tja, wat er niet op zit kan niet kapot... en ze zijn daar sowieso wat minder ambitieus qua dienstregelingen en seinhuizen zijn nog gewoon bemand enzo... En gezien de sneeuwploegen op elk groter station houden zijn ze duidelijk meer gewend

BjornOl49

  • Breedbeeldvullend
  • Offline Offline
  • Berichten: 555
  • Zo. Die is kapot.
    • Bjorn's hobbygeneuzel
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #147 Gepost op: 20 December 2009, 21:36:18 »
Ze zijn zeker meer gewend. Ieder seinhuis, of iig ieder station heeft zijn eigen 'wisselman' die die dingen naloopt, overal sneeuwploegen...En die EC's, IC's en de rest die denderen allemaal door. Weet nog, zo rond 6 uur s'ochtends in een sneltrein Poznan-Gdansk, alles was wit, pantograaf vonkte als een gek...jeugdsentiment :P Anyway, terug on-topic.

mvg Bjorn
http://bjornshobbygeneuzel.blogspot.nl/
Eisenbahnknotenpunkthinundherschieber bij de ZLSM

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3432
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #148 Gepost op: 20 December 2009, 22:19:04 »
dus eigenlijk is het de schuld van de vakbonden ??  :)
Mvg Marty,

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #149 Gepost op: 20 December 2009, 22:20:31 »
Nee joh, het zijn niet de vakbonden. Het is een veel dieper liggend probleem  :o Het is de PvdA, of in ieder geval het socialisme dat de wortel van alle kwaad is. Dat wil dat iedereen meer gaat verdienen, dus op een gegegeven moment gebeurd er niets meer omdat alles opeens te duur geworden is  ???

edit: Daaraan toegevoegd natuurlijk dat de Calvinistische Nederlander nooit een cent teveel wil betalen
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery