Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:56:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:48:13
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 14:42:28
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Benelux795
Vandaag om 14:41:40
Piko blauwe 1000 door spoorijzer
Vandaag om 14:41:26
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 14:20:48
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:15:19
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 14:13:13
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door spoorzeven
Vandaag om 14:11:58
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Robert vh Prutsert
Vandaag om 13:32:38
Piko 2025 door Reinout van Rees
Vandaag om 13:24:22
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 13:20:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:37:27
Kersttrein door R v/d Hoven
Vandaag om 12:29:22
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 12:06:15
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 12:01:03
Pantografen mat.'46 (en mat.'54) door Huup
Vandaag om 11:50:18
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 11:01:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:37:08
Invoering SGNS containerwagens bij NS door RodeDuivel
Vandaag om 10:19:42
NS stoomlocomotief serie boeken door orientexpress
Vandaag om 10:06:20
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 09:44:28
Zelfgemaakt BiDiB modules door bask185
Vandaag om 08:51:10
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Bert Senden
Vandaag om 08:49:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 08:09:21
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
25 November 2025, 22:59:38
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
25 November 2025, 22:53:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
25 November 2025, 22:11:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
25 November 2025, 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
25 November 2025, 21:52:56
  

Auteur Topic: ...gewoon een reisje met de nederlandse trein...  (gelezen 7185 keer)

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1469
  • Take It Or Leave It
Re:...gewoon een reisje met de nederlandse trein...
« Reactie #45 Gepost op: 14 December 2009, 20:34:06 »
Geheel mee eens DE_II :D.

Hans Gvz

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
Re:...gewoon een reisje met de nederlandse trein...
« Reactie #46 Gepost op: 14 December 2009, 20:54:57 »
Een heel leuk onderwerp, lees het met veel plezier. Meer treinen, prima. Er is echter wel een maar aan verbonden, toen NS NS nog was, had je BD-stellingen van 8 uur. Tegenwoordig als je een beetje mazzel hebt 6 uurtjes bruto. Meer treinen betekend ook meer onderhoud, en die tijd krijg je gewoon weg niet. Ja, buta's waarin calamiteiten geregeld moeten worden. ik mis eigenlijk  in dit hele verhaal het onderhoudsplaatje, ga daar maar eens over nadenken. Oja, ook mensen in de onderhoudssector hebben te maken me agressie, op een overweg effe inzetten om gewoon je werk te doen is al een hele toer, stations, ook een hele leuke, dronken gasten die effe op je voertuig willen springen, zijn zomaar wat voorbeelden. Maar het blijft een leuk vak, al was het vroeger leuker en gemoedelijker, nu zijn het allemaal eilandjes, en toch blijft die zelfde trein van A naar B rijden.

Gr Hans

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re:...gewoon een reisje met de nederlandse trein...
« Reactie #47 Gepost op: 15 December 2009, 09:38:49 »
Vanmorgen een positieve ervaring.
Tussen Utrecht en Schiphol was een wisselstoring.
Voor Eindhoven (komend vanuit het zuiden) werd al omgeroepen dat de trein mogelijk omgeleid zou worden naar Schiphol als de storing tegen die tijd nog niet opgelost was en de reizigers op de hoogte gehouden zouden worden.
Nou moest ik er zelf in Eindhoven uit en weet niet hoe het verder verlopen is maar de moraal van het verhaal is dat als de conducteur informatie heeft het een kleine moeite is om het door te geven.
En als reiziger kun je dan zelf besluiten wat je doet om op je bestemming te komen.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Treintje_komt_zo

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:...gewoon een reisje met de nederlandse trein...
« Reactie #48 Gepost op: 15 December 2009, 13:57:48 »
Op zich is de dienst "treinreis" best in orde. Maar.....

Ik reis elke dag van Alphen ad Rijn vv Leiden CS. Vroeger als student (1989-1994) had de trein standaard 10 minuten vertraging. We zijn 20 jaar verder en nog steeds is dit 's ochtends dit het geval, het is nu minimaal 5 minuten, een winst van 5 minuten. Maar ja dat valt binnen de "te-laat-marge" dus dat zie je niet terug in welke statistiek.

Op dit traject rijden meerdere dagen dezelfde stellen. Stellen die op maandag al smerig zijn en waar je vaak op vrijdag nog de zelfde troep in tegen komt. Ze zijn dan wel al van kleur veranderd. En de prullenbakken kijken je inmiddels boos aan.

Vaak kan ik best respect opbrengen voor het personeel, maar vertel wat!  >:( Een kleine uitleg over de vertraging heeft nog nooit iemand wat gekost en levert veel good-will op.

Maar ach, wat zal die traject-manager het kunnen schelen? Het vee moet toch met zijn trein mee  :-\.......

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9892
    • belse roestkraam
Re:...gewoon een reisje met de nederlandse trein...
« Reactie #49 Gepost op: 15 December 2009, 18:06:05 »
als die 5 minuten je niet je aansluiting kost kan ik er nooit koud of warm van worden...

spoorzeven

  • Online Online
  • Berichten: 5659
Re:...gewoon een reisje met de nederlandse trein...
« Reactie #50 Gepost op: 15 December 2009, 19:55:38 »
Als ik deze bloemlezing zo lees, heeft iedereen wel ergens gelijk: in vergelijk met andere landen een zeer intensieve treindienst met korte keringen (geen tijd voor schoonmaken), zeer regelmatig het 'aanrijding met een persoon', waardoor alles weer in het honderd loopt en ga zo maar door. Het is echter een kleine moeite de reizigers tekst en uitleg te geven en dat doet vaak wonderen als het gaat om begrip te kweken. NSR is echter zelf ook regelmatig schuldig aan een negatief imago. Voorbeeld: concert Paul McCartney in Gelredome op 9 december jl. en iedereen werd opgeroepen met het OV te komen. Stond zelfs op de evenementenkalender van NSR. Er was echter geen hond die op het idee kwam treinen te verlengen en zo waren alle randstedelingen vanuit Arnhem veroordeeld (want enige verbinding nog in aansluiting op het (fantastische  (y) ) concert tot een korte VIRM en vanaf Utrecht tot een enkele Plan V. Als dat nu klantenbinding moet heten........
Groet, Frank