Een locje?? Nou doe je dat juweeltje toch tekort hoor, Lennert!!
Het was 'rustig' bij binnenkomst (kon om 10.45 vrijwel zonder te stoppen (uiteraard wel bij de kassa) doorlopen naar binnen. Ben anders gewend) en eerst de zaal aan de voorzijde, daarna de kleine, en dan de 'achterste' zaal 'gedaan'. Het was soms heel rustig, soms erg dringen in de gangpaden. Het verschil in breedte doet zich gelden: smal = druk, breder = makkelijkere doorstroming. Opnieuw verbaasd over de grote prijsverschillen tussen de kramen voor 1 artikel: de 3 oude type VAM-wagens in 1 set liep van 50 tot 98 Euro Onbegrijpelijk. En nog steeds handelaren die loks van 200 Euro zonder doos op een kleedje neer zetten. Er waren tafels bij die er uit zagen als of er een krat boven was omgekeerd. Andere tafels zien er veel verzorgder uit, met zelfs de Artitec-wagens op nummer gesorteerd. Daar ben je tenminste weinig tijd kwijt met het zoeken naar het gewenste wagentje. Dus ook daar 3 Artitec 'groente-wagens'-varianten gehaald (2 x "geelbander" en 1 grijs met gele streep. Bij die tafel van 50 Euro voor de set met 3 VAM-wagens dus ook een set gescoord incluis een losse VAM-groene wagen. Ook deze wagen was te koop van 19 tot.....39 Euro! Meer dan het dubbele dus! Zijn het nu 'domme' mensen die de handel niet kennen of....? Ergens nog 2 boeken gekocht, en toen was het budget 'op'. Geen consumpties verder. De prijzen die ze daar voor vragen...... Goedkoper bij de Supermarkt, waar ik toch al langs kwam, als ik van de beurs naar huis fietste 1e en laatste keer in 2009 bij de 'beurs' te Houten geweest. Die "traditie" bevalt me prima. Ik bezoek de meeste andere evenementen voor de banen, en koop er maar zelden. Wil ik wat 'tussentijds' dan bestel ik dat bij een modelspoorzaak naar keuze. Volgend jaar natuurlijk wel naar Houten voor "Rail". De kortingsbonnen lagen nu al voor het grijpen!
hierbij de loc in kwestie:
. Wie koopt die troep in hemelsnaam?
Ik heb toch echt nog even in zijn stand staan neuzen. En hij stond er zelf achter.Het was alleen niet op zijn "vaste" stek maar daar tegenover, tegen de buitenmuur.
Na te zijn overgehaald door bepaalde forumleden mocht ik vandaag te Houten een Philotrain NS1500 kit in ontvangst nemen. Natuurlijk , ongeduld dat ik ben, is die doos al open en zit een draaistel in elkaar, al moet er nog eea aan verbeterd worden.Verder 2 servo's (Dank je Olivier!) en mP raampjes (dank Dennis) via 't forum kunnen scoren.En als kersje op de taart een Electrotren 1302 turkoois gevonden, gespot door mijn PIA Oh en weer een zwik decoders rijker (LoPi V3 DCC word met de beurs goedkoper... )Al met al dus de moeite waard, hoewel budget voor de volgende Houten nu wel vrijwel 0 is geworden.