Ik had mijn eerste negatieve ervaring (ooit denk ik) met een veilingsite. Nota bene bij Catawiki.Nog nooit had ik wat gewonnen daar, ik vond de dingen altijd uiteindelijk veel te duur worden met alle kosten erbij. En nu sta ik niet bekend als iemand met erg veel geduld, maar zelfs ik vind het ook wel leuk om een paar dingen op mijn lijstje te laten staan, anders is de lol van het zoeken er snel af. Maar nu had ik ineens twee Belgische locs reeks 26 die ik nog wilde voor echt vrij weinig geld.Zelfde avond nog betaald. Krijg ik de dag erna een mail (in het Frans, van een Belg...) van de verkoper met de strekking: ik ben oud en zielig, de locs had ik al verkocht maar Catawiki heeft ze nog een keer te koop gezet, dus ik heb ze niet, heb Catawiki een paar keer gemaild maar geen reactie, dus je moet maar contact met ze opnemen voor ene terugbetaling. En oh ja: wees redelijk met je beoordeling van me als verkoperUiteraard gemaild maar na drie dagen geen reactie van Catawiki. Ergens logisch deze dagen natuurlijk.Ik ben dus lekker met een probleem van een ander opgezadeld. Zelfs als Catawiki reageert, vermoed ik dat ze toch echt eerst met de verkoper gaan bakkeleien en misschien zelfs de officiële termijn om iets te versturen gaan afwachten. En dan mag ik nog hopen dat ik alle kosten terugkrijg... Ik ben echt pissig over de wijze waarop zo makkelijk dit mijn probleem gemaakt kan worden. Plus dat zo iemand zich wel onmiddellijk bezighoudt met zijn beoordeling. Wat verwacht je dan? Zelfs als je alles zou hebben gedaan richting Catawiki, als het je echt zou interesseren, zou je niet tot de dag erna wachten, maar het moment van aflopen van je eigen veiling meteen een mail naar de hoogste bieder sturen voordat hij betaalt, toch?Iemand met wat meer ervaring op Catawiki een tip hoe ik sneller dan wat ik nu vrees (weken tot maanden) mijn geld terugkrijg?
En ook bij zeldzame items zou er toch een grens moeten zijn wat nog redelijk is800 euro voor een Roco 1200 is dat zeker niet. Sterker nog, die is niet eens zeldzaam.
Op Marktplaats heeft er gelijk iemand een Roco 1219 Dig/sound voor €600 te koop gezet