Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door mamory
Vandaag om 21:13:06
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Menno
Vandaag om 20:58:29
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 20:43:38
NS GLY omspuiten en opschriften door orientexpress
Vandaag om 20:42:10
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door Entity
Vandaag om 20:37:25
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
  

Auteur Topic: Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).  (gelezen 560928 keer)

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #660 Gepost op: 19 oktober 2017, 13:27:37 »
Wat ik zelf heb ervaren is wanneer een vraagprijs bizzar laag is (Marktplaats) valt het uiteindelijk duur uit.

Zag ooit een Artitec DDM set Tijger op MP voor 120 euro met ook echte fotos van een Artitec maar geen doos te zien was en nr niet wist, verkoper deed alsof het een erfenis was en er niks van weet. Toen ik daar kwam bleek het om een Lima DDM set Tijger te gaan, ik zei dit is geen Artitec maar een Lima, hij zo dom doen nee kijk er zit een tijgertje erop en Lima is een goed merk blabla, ik zo oke is het digitaal voor bereid? of decoder erin? zegt hij zo vriend geen 1 Lima uit die tijd was digitaal voor bereid... toen wist hij alles van treinen af... Het gekke was ook er stond een IB 2 aan met een treintje aan het pendelen, hoezo erfenis... misbruik maken van een situatie wat waarheid had kunnen zijn.

Of zon situatie, je ziet iets en je sluit een deal advertentie gereserveerd je stapt in de auto en na een kwartier krijg je in de MP chat, sorry iemand stuurde me een bericht en heeft een hogere bod gedaan, nu moet jij over zijn prijs heen gaan. Ik zo boos, we hebben een deal gesloten dus terug gereden, na een week stond zijn advertentie er vrolijk nog op, hoezo hogere bod? dan koopt die persoon het toch?
Echt triest zulke verkopers, die zeggen heb al een hogere bod, Ja waarom staat het dan nog te koop? uiteindelijk heb je de maximale bod gekregen, doe het dan weg? of lieg je over je biedingen, of bied je op je eigen advertenties?

Bij LS models icrm advertenties viel me dat op van de week, enkele dezelfde bieders bieden op verschillende rijtuigen en ze staan er nog steeds, verkoop het dan aan de hoogste bieder? Nee de hoogste bieder ben jij zelf gewoon.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #661 Gepost op: 19 oktober 2017, 14:17:30 »
Ehm... ja? En nu?
Het kan aan mij liggen hoor, maar ik begrijp werkelijk niet waar je met dit verhaal heen wil.
Wat moet ik nu met een zin als:

Citaat
Zag ooit een Artitec DDM set Tijger op MP voor 120 euro met ook echte fotos van een Artitec maar geen doos te zien was en nr niet wist, verkoper deed alsof het een erfenis was en er niks van weet.

Mijn advies: neem eens even rustig de tijd en probeer een leesbaar verhaal neer te zetten, met een kop en een eind en een conclusie.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8038
  • Spoor N
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #662 Gepost op: 19 oktober 2017, 14:26:03 »
Bij LS models icrm advertenties viel me dat op van de week, enkele dezelfde bieders bieden op verschillende rijtuigen en ze staan er nog steeds, verkoop het dan aan de hoogste bieder? Nee de hoogste bieder ben jij zelf gewoon.
Mag je maar op één advertentie tegelijk bieden? Het lijkt mij dat de bieders verschillende rijtuigen willen kopen (en kennelijk tegen elkaar op bieden) en de adverteerder wacht tot er niet meer op geboden wordt. Dat zou ik ook doen, je hoeft niet bij het eerste bod al akkoord te gaan.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #663 Gepost op: 19 oktober 2017, 14:34:11 »
Mwah, ik vind Bastaard z'n verhaal wel te lezen hoor, en ik begrijp ook wel de frustratie. Als je een deal sluit verwacht je niet dat je even later een bericht krijgt dat de prijs ineens omhoog is gegaan. Ik bedoel, geef als verkoper dan gewoon nog geen akkoord, of hou nog een slag om je arm. Dat sommige rijtuigen er later nog steeds opstaan kan ook komen omdat mensen te lui zijn om de advertentie eraf te halen. Zelf laat ik de advertentie er altijd op staan totdat de koper de wagens in huis heeft en heeft kunnen controleren. Zo kan hij bij twijfel altijd nog even de advertentie raadplegen. Ik zet de advertentie dan uiteraard wel even op gereserveerd  :angel:

+++2010***

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #664 Gepost op: 19 oktober 2017, 14:51:03 »
Tsja er wordt wel vaak over verkopers "geklaagd" maar kopers zijn net zo goed "vervelend". Ja ze komen langs om het op te halen. Je spreekt een tijd af en op laatste moment zien ze van de koop af of laten helemaal niet van zich horen. Er zijn ook nog steeds veel funbieders. Blijkbaar hebben ze niets beters te doen dan op marktplaats te hangen en overal maar op te bieden.

Ik vind marktplaats overigens nog steeds wel goede site om spullen te kopen/verkopen, al moet ik zeggen dat ik sinds ik in Houten ben geweest de belangstelling om treinspullen te kopen toch aanzienlijk minder is geworden. Catawiki, heb ik 1x keer wat gekocht, dit was goed. Over het algemeen zijn de eindbiedingen absurd hoog voor modellen die niet eens sporadisch te vinden zijn. Ik vraag me af of daar ook niet mensen actief zijn die het leuk vinden om te bieden en nemen dan het risico dat ze als hoogste eindigen. (Je hebt daar wel een koopverplichting).

Andere sites weet ik verder niet.
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2017, 15:04:51 door +++2010*** »

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3221
    • nederlof.net
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #665 Gepost op: 20 oktober 2017, 13:08:32 »
Inderdaad, bij Markplaats moet je altijd een slag om de arm houden totdat je iets echt daadwerkelijk ge/ver-kocht hebt.
Er kan altijd iets tussen komen omdat er helaas een hoop mensen zijn die niet zo heel netjes zijn. Zowel verkoop als aankoop.

Take it or leave it...

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #666 Gepost op: 20 oktober 2017, 13:29:58 »
Zoals mij gisteren overkwam. Ik ben op zoek naar iets, krijg een berichtje van iemand die schreef dat te hebben. Maar kon "toevallig" geen foto maken. Want geen smartphone enzo. Maar als ik de helft van de kosten alvast overmaakte, dan stuurde hij de volgende dag wel op en kon ik daarna de andere helft overmaken.

Omdat het om een aanzienlijk bedrag gaat, schreef ik dat ik wel iemand langs zou sturen om op te halen.

Sindsdien niks meer gehoord  ;D

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4979
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #667 Gepost op: 20 oktober 2017, 14:08:07 »
Ach, vreemde handelswijzen vindt je overal. Zelfs hier op het forum kom je soms minder fatsoenlijke verkoopwijzen tegen, gelukkig zijn dat uitzonderingen.
En ik ben zelf ook een keer vergeten een boek af te nemen wat ik zou kopen, maar dat kwam door omstandigheden thuis en ik heb de verkoper later persoonlijk excuses gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2017, 14:13:31 door Besselspoor »
RETROBAHN A.G.

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2658
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #668 Gepost op: 20 oktober 2017, 15:15:31 »
Zoals mij gisteren overkwam. Ik ben op zoek naar iets, krijg een berichtje van iemand die schreef dat te hebben. Maar kon "toevallig" geen foto maken. Want geen smartphone enzo. Maar als ik de helft van de kosten alvast overmaakte, dan stuurde hij de volgende dag wel op en kon ik daarna de andere helft overmaken.

Omdat het om een aanzienlijk bedrag gaat, schreef ik dat ik wel iemand langs zou sturen om op te halen.

Sindsdien niks meer gehoord  ;D

Oh, heb jij geluk !

Ik heb ook wel "iets".
Als je bij mij een kwart van het bedrag overmaakt, stuur ik het op, deal ? :D

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1126
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #669 Gepost op: 20 oktober 2017, 15:28:59 »
... , anders is gewoon dat geld weg....want volgens mij kun je er niets tegen doen ???

Gewoon aangifte doen. Als er meerde aangiften zijn willen ze wel eens een clubje van het bed lichten (bij Opgelicht toch enkele keren Marktplaats fraudeurs).

... , schreef ik dat ik wel iemand langs zou sturen om op te halen.

Sindsdien niks meer gehoord  ;D

Je vrienden van de motorclub zeker  ;D  Geen wonder ...

Marc

GertMeering

  • Offline Offline
  • Berichten: 281
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #670 Gepost op: 20 oktober 2017, 17:24:31 »
Aangifte is gedaan ... meneer nog geprobeerd te bellen maar neemt natuurlijk niet op dus dan maar een SMS verstuurd.Ik ga zien wat dit oplevert , weer een lesje geleerd.Voor mij de eerste keer , en heb al redelijk wat van MP gekocht zonder problemen ...

GertMeering

  • Offline Offline
  • Berichten: 281
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #671 Gepost op: 23 oktober 2017, 14:54:34 »
Toch nog goed nieuws , na aangifte te hebben gedaan bij de politie ... is vanmorgen toch nog de Artitec DE 2 binnen gekregen.Ik denk dat meneer er toch van geschrokken is.
Meneer was op de hoogte gesteld van de aangifte ... :police: (y)

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #672 Gepost op: 23 oktober 2017, 14:59:04 »
Beter!  (y)
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6382
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #673 Gepost op: 24 oktober 2017, 02:12:41 »
Over het algemeen over Marktplaats en Ebay niks te klagen.
Catawiki heb ik geen ervaring mee.

Echter enkele weken geleden op Marktplaats wel voor 60 euro de boot ingegaan, artikel niet geleverd.


Jos.

Dezelfde oplichter uit Venlo is weer bezig.

Op 15 Augustus deze:
javascript:;

2 veolia bussen te koop 1:50 en 1:87
Door een zekere ......

Op 23 Oktober deze:
javascript:;

2 veolia bussen te koop 1:50 en 1:87
Door een zekere .....

Echter viel meneer al snel door de mand vanwege exact dezelfde foto's als 2 maanden geleden.
En natuurlijk heb ik hem gecontacteerd per chat, en de gramaticale fouten waren ook exact hetzelfde.


Jos
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2017, 19:19:52 door Bert van Gelder »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4133
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #674 Gepost op: 24 oktober 2017, 08:43:44 »
Toch nog goed nieuws , na aangifte te hebben gedaan bij de politie ... is vanmorgen toch nog de Artitec DE 2 binnen gekregen.Ik denk dat meneer er toch van geschrokken is.
Meneer was op de hoogte gesteld van de aangifte ... :police: (y)

En nu is de hamvraag, is de DE2 helemaal in orde, of i.i.g. con form de staat die in de advertentie vermeld was?