Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door MRdirect
Vandaag om 15:33:14
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop door Marco Staartjes
Vandaag om 14:47:12
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
  

Auteur Topic: Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).  (gelezen 561195 keer)

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1407
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2310 Gepost op: 10 augustus 2021, 23:47:38 »
 

Toch zeker wel minstens 3 weken versus minder als 14 dagen met PostNL of DHLaAls het de Atlantische Ocean over moet. Misschien wel met de  Royal Mail Steamer ipv een vliegtuig ;D ;D

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2277
  • Bnlx treinendokter.
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2311 Gepost op: 11 augustus 2021, 08:33:48 »
Ref. dagen.

Details over de laatste verzending (1 boek + 1 Tijdschrift):
Za 31 Juli 's avonds besteld.
Di 3 Aug door VGBahn overgedragen aan DHL
Za 7 Aug in Nederland afgeleverd.
Vrijdag was er al een enkel tijdschrift dat ik ter gelijkertijd besteld had afgeleverd.

Dus als je overmaats meet: 7 dagen, als je het wat beter doet, 4 dagen. Dus lang niet gek dit keer.

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 2247
  • DB Tijdperk III
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2312 Gepost op: 11 augustus 2021, 18:40:24 »
Inderdaad mijn ervaring (y)
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2021, 22:05:39 door Bert van Gelder »
Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2313 Gepost op: 23 augustus 2021, 21:38:35 »
Op Marktplaats staat Artitec station Hoogkarspel te koop. Ik had sinds 8 Augustus het hoogste bod ( € 85,- ) en daarvoor  stond een eerder bod ook een week bovenaan. Had toen de verkoper al om een reactie gevraagd en geen bericht gekregen.

Vandaag de verkoper nogmaals een berichtje gestuurd;

Hoi **. Ik heb inmiddels sinds 8 Augustus het hoogste bod, maar nog steeds niet 1 letter reactie gehad. Fijn onderhandelen zo.

Nu kreeg ik wel reactie;

Hallo,

Ik zal u een aantal letters sturen , Op deze kinderachtige manier ga ik geen zaken doen met u. succes met toekomstige onderhandelingen👍.

Met vriendelijke groet **

Dus vragen om een reactie na 15 dagen het hoogste bod is blijkbaar kinderachtig.

De verkoper was wel zo kinderachtig om mijn biedingen te verwijderen........

Mocht iemand nog een ongebouwd station Hoogkarspel willen hebben, ik zou zeggen doe een bod van een honderdje of twee, dan krijg je misschien wel snel reactie van deze druiloor....

Vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2314 Gepost op: 23 augustus 2021, 22:03:37 »
Ik denk dat als je het passief agressieve "fijn onderhandelen zo" had weggelaten, de verkoper mogelijk anders had gereageerd.

Patrick1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 2332
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2315 Gepost op: 23 augustus 2021, 22:07:47 »
Ik had het zo ook niet aangepakt als ik iets echt wil hebben🙈
Have fun every day, before you know it's..........

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2316 Gepost op: 23 augustus 2021, 22:24:32 »
Normale verkopers reageren in een paar dagen, ook als ze het bod te laag vinden. Op mijn eerste berichtje; " Ik heb al een week het hooste bod gehad, maar nog geen reactie gekregen " is ook nooit reactie gekomen.

Dus voor mij valt deze persoon niet in de categorie  " serieuze verkoper ". Ben al vanaf 1 Augustus bezig met bieden en berichtjes sturen. Mijn geduld is wel een beetje op met hem.

Vriendelijke groet Ruud B.



Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2317 Gepost op: 23 augustus 2021, 22:58:57 »
Mja, dat kan ik me ook wel voorstellen. Ik reageer ook altijd op een bieding, ook al is het nog niet wat ik zou willen krijgen ervoor. Gewoon "Bedankt voor je bod. Ik had zelf iets meer in gedachte dus ik wacht nog even af of er nog hogere biedingen komen." is nou niet zoveel moeite lijkt me. Het is niet dat de verkoper 200 advertenties heeft staan.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8041
  • Spoor N
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2318 Gepost op: 24 augustus 2021, 08:42:52 »
Ik denk dat als je het passief agressieve "fijn onderhandelen zo" had weggelaten, de verkoper mogelijk anders had gereageerd.
En de paar woorden die ervoor staan ook had weggelaten.

Normale verkopers reageren in een paar dagen, ook als ze het bod te laag vinden. Op mijn eerste berichtje; " Ik heb al een week het hooste bod gehad, maar nog geen reactie gekregen " is ook nooit reactie gekomen.

Dus voor mij valt deze persoon niet in de categorie  " serieuze verkoper ". Ben al vanaf 1 Augustus bezig met bieden en berichtjes sturen. Mijn geduld is wel een beetje op met hem.
Nee hoor, als ik een bod echt te laag vind reageer ik er ook niet op en als de bieder dan dat soort berichten gaat sturen al helemaal niet meer.
En als ik de prijs van dat station op Catawiki zie dan snap ik dat de verkoper kijkt of ie meer kan krijgen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3818
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2319 Gepost op: 24 augustus 2021, 08:50:37 »
En zo zie je maar weer, zo veel mensen zoveel manieren. Sommigen reageren nooit, sommigen willen de maximale plaatsingstermijn uitzitten.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik als verkoper op veel, maar niet alles reageer. Soms inderdaad idiote vragen (in mijn ogen dan), soms omdat ik er niet aan toe kom.

Ik maak me er als koper nooit druk om en zal ook niet zo snel verongelijkt reageren. Jammer dan, geen deal.

Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2320 Gepost op: 24 augustus 2021, 17:25:11 »
Als je een minimum prijs in je hoofd hebt gebruik dan de "Bieden vanaf" optie, kan een hoop ergernissen voorkomen.
Niet reageren is m.i. een gebrek aan opvoeding, als ik daar zelf wat te koop heb staan en het bieden staakt bij een in mijn ogen te laag bod, dan doe ik zelf een voorstel aan de hoogste bieder.

Naar de prijzen op Catawiki kijken ... tja ...  ::)
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

DBCargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 388
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2321 Gepost op: 24 augustus 2021, 21:06:57 »
De nieuwste manier van marktplaats handelen (voor mij persoonlijk tenminste) is gewoon niet bieden via de bied knop, maar via mail of andere media dealtjes sluiten. Nu al op drie verschillende advertenties binnen een week het hoogste bod geplaatst, na diverse keren iemand overbieden (zeg 6x ofzo gemiddeld, en nee, ik ben niet zo een kleuter die € 1 meer bied dan het vorige bod) en vervolgens kijg je geen reactie, en wordt het item aan iemand anders verkocht die via mail of berichten mij waarschijnlijk overbiedt. Spreek je de verkoper er op aan, geen reactie.

Echt geen woorden voor wat MOEILIJK asociaal dit is. Waar gaat het heen met deze wereld, echt te triest voor woorden. Er staat letterlijk bij het bieden; 'Ik zie graag een reactie tegemoet'. Dit gewoon 6x negeren is ... heb er geen woorden voor. Fatsoen anno 2021 is ver te zoeken.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8041
  • Spoor N
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2322 Gepost op: 25 augustus 2021, 07:18:17 »
Dus je oplossing is om het ook zo te doen, apart.

Naar de prijzen op Catawiki kijken ... tja ...  ::)
Als je een andere bron voor de waarde van een bouwpakket uit 1997 weet mag je die gerust geven, dat scheelt met je ogen rollen en cursieve tekst. Tot nu toe heb ik één bron meer gegeven dan jij hebt.  ::)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2323 Gepost op: 25 augustus 2021, 07:57:25 »
De nieuwste manier van marktplaats handelen (voor mij persoonlijk tenminste) is gewoon niet bieden via de bied knop, maar via mail of andere media dealtjes sluiten. Nu al op drie verschillende advertenties binnen een week het hoogste bod geplaatst, na diverse keren iemand overbieden (zeg 6x ofzo gemiddeld, en nee, ik ben niet zo een kleuter die € 1 meer bied dan het vorige bod) en vervolgens kijg je geen reactie, en wordt het item aan iemand anders verkocht die via mail of berichten mij waarschijnlijk overbiedt. Spreek je de verkoper er op aan, geen reactie.

Echt geen woorden voor wat MOEILIJK asociaal dit is. Waar gaat het heen met deze wereld, echt te triest voor woorden. Er staat letterlijk bij het bieden; 'Ik zie graag een reactie tegemoet'. Dit gewoon 6x negeren is ... heb er geen woorden voor. Fatsoen anno 2021 is ver te zoeken.

Ik zie hier het probleem niet. Ik kocht ook wel eens via marktplaats zonder te bieden. Bieden drijft alleen de prijs maar op. Ik weet wat iets ongeveer waard is en ik stel die prijs voor via de mail. Als de verkoper daar op reageert, helemaal prima. Meestal zijn de biedingen of ver onder of ver boven de marktwaarde. In het laatste geval kijk ik sowieso verder.


Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2324 Gepost op: 25 augustus 2021, 08:39:00 »
Als je een andere bron voor de waarde van een bouwpakket uit 1997 weet mag je die gerust geven, dat scheelt met je ogen rollen en cursieve tekst. Tot nu toe heb ik één bron meer gegeven dan jij hebt.  ::)

1 bron is geen bron  ;D

Maar goed, even alle gekheid op een stokje. Wat bedoeld wordt is dat catawiki geen betrouwbare maatstaf is voor prijzen, omdat keer op keer de prijzen daar over de kop gaan.