Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 16:28:18
Werps Soldeerworkshop door gdh
Vandaag om 16:24:36
nieuw te leggen sporen passend maken door onmogelijkhier
Vandaag om 16:08:15
Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:51:59
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
  

Auteur Topic: Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).  (gelezen 561206 keer)

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3341
    • Mijn van-alles website
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1470 Gepost op: 18 juni 2020, 19:12:30 »
Laat ik het op 'sterkte' houden, mocht het waar blijken.

Maar een kant-tekening uit persoonlijke ervaringen: volgens mij vergeten ontelbaar veel mensen tegenwoordig dat ze ook dingen op internet verkopen.

Hoe vaak ik wel niet ook 3 weken niets hoorde (let wel: er was nog geen koop gesloten of betaling overgemaakt) en uiteindelijk maar ergens anders kocht, om dan na 3 weken ineens een bericht te krijgen 'Oh ja, ik was op vakantie, helemaal vergeten'.

En dan persoonlijk: er gaat nu sinds enige jaren een computer mee op vakantie, maar wachtwoorden, e-mail en dat soort ongein gaat niet met me mee. Dat zal vast voor meer mensen gelden.

Dus ik hoop dat het loos alarm is.

Wat betreft aangifte doen: dat is een recht wat je hebt, dus dat mogen ze niet weigeren. Ik krijg de indruk dat men het meer probeert af te wimpelen omdat het je als burger zoveel tijd kost (en vaak niets oplevert), maar ik denk graag aan de statistieken ;)

Wadloper87

  • Offline Offline
  • Berichten: 54
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1471 Gepost op: 18 juni 2020, 19:16:56 »
Ja 13 dagen is nog niet zo heel lang. Zeker als het de grens over moet naar Nederland. Pakketbezorging en Corona is een goede combinatie. Pakketjes uit China zijn nu ook langer onderweg.
En daarbij geeft/gaf PostNL zelf ook aan dat pakketten naar Belgie er langer over doen. Dus omgekeerd zal dat ook best gelden.

Tja, ik kan er niks zinnigs over zeggen want meneer reageert niet.
Youtube: Eemsland H0. na 20 jaar weer bezig met de hobby.

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1217
  • Southern....de oude dan
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1472 Gepost op: 18 juni 2020, 19:42:56 »
Aangifte doen is is in zoverre zeker zinvol dat na 5 aangiftes het bankrekening nummer op mijn politie wordt aangegeven als verdacht. Had je dat van te
Voren gecheckt?

Met vr gr Gerard

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1912
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1473 Gepost op: 18 juni 2020, 20:01:52 »
Ondanks dat mijn pakje al lang aangekomen is ( bijna 2 maanden al ) kreeg ik net nog een berichtje op marktplaats ( berichten niet gewist ) . Zijn vrouw meld dat mannetje in het ziekenhuis ligt en over een week weer wat kan doen .

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1474 Gepost op: 18 juni 2020, 20:05:24 »
Even voor het idee: gewone pakjes binnen Nederland die voorheen netjes de volgende dag werden bezorgd, doen er momenteel zomaar vijf of zes dagen over. Twee weken geleden verzond ik iets op maandag en kreeg de gedresseerde het pas op zaterdag. Als dergelijke vertragingen aan de andere kant van de grens ook het geval zijn, dan is het misschien toch nog onderweg.

Steijn

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1475 Gepost op: 18 juni 2020, 20:18:37 »
Ehm, hieruit...

Zijn vrouw meld dat mannetje in het ziekenhuis ligt en over een week weer wat kan doen .

... kunnen we dus concluderen dat er geen oplichting is, maar slechts onverwachte ziekte?

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Wadloper87

  • Offline Offline
  • Berichten: 54
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1476 Gepost op: 18 juni 2020, 20:25:26 »
Ik kreeg inderdaad zojuist ook bericht. Jammer dat het niet eerder was, dat had een hoop frustratie gescheeld.
Zoals @roco mij in PB heeft verteld heeft hij in elk geval een mailtje gehad dat het onderweg was, met track & trace code. Mijne zal dan net een dagje later in het postvak uit terecht zijn gekomen, want ik heb die mail niet gehad. Ik kon dus ook niet controleren of het onderweg was. Als je dan ook niks terughoort gaan de alarmbellen bij mij in elk geval af.

Als marktplaats mij een veillige betaalwijze had kunnen bieden met bancontact, was ik een stuk minder ongerust geworden. Iets soortgelijks is me helaas eerder gebeurd, toen ging het echter om meer dan €200,- voor een videokaart en ik ben sindsdien helaas wat wantrouwiger geworden. Maar het lijkt erop dat mijn aanname dat de verkoper dit forum leest in elk geval juist was.

Ik ben er echter pas geheel gerust op als ik de units in handen heb, of op z'n minst de traceercode.. kan ik niet zo veel aan doen verder gezien het feit dat iedereen hier ook anoniem is..
Youtube: Eemsland H0. na 20 jaar weer bezig met de hobby.

Miniature Holland

  • NL in miniatuur
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Online Online
  • Berichten: 1624
    • Instagram
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1477 Gepost op: 18 juni 2020, 20:26:40 »
Sterker nog. De pakjes die ik ontvang vanuit het buitenland (UK, Duitsland en België)zijn allemaal in quarantaine geplaatst 2 weken. Wellicht is dat aan de orde.

Wadloper87

  • Offline Offline
  • Berichten: 54
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1478 Gepost op: 18 juni 2020, 20:27:20 »
Ehm, hieruit...

... kunnen we dus concluderen dat er geen oplichting is, maar slechts onverwachte ziekte?

Reinout

Gezien het feit dat het kan dat 1 van jullie de betreffende verkoper is (want iedereen is hier anoniem) wacht ik nog heeeel even met mijn conclusie tot de producten geleverd zijn. (it's not paranoia if everyone IS trying to kill you ;) )

Hoe dan ook een ongelukkige situatie, daar zijn we het wel over eens.
Youtube: Eemsland H0. na 20 jaar weer bezig met de hobby.

Wadloper87

  • Offline Offline
  • Berichten: 54
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1479 Gepost op: 18 juni 2020, 20:28:43 »
Sterker nog. De pakjes die ik ontvang vanuit het buitenland (UK, Duitsland en België)zijn allemaal in quarantaine geplaatst 2 weken. Wellicht is dat aan de orde.

Nee, het verzenden is er gewoon niet van gekomen. Anders had ik wel een traceercode gekregen en was ik niet zo ongerust geweest  ;D Dus helaas een beetje ongelukkig gelopen, daar komt het dan op neer.

Mijn pakjes uit china komen niet uit quarantaine, maar die hebben al minimaal 2 weken op een boot gelegen  ;D
Youtube: Eemsland H0. na 20 jaar weer bezig met de hobby.

Wadloper87

  • Offline Offline
  • Berichten: 54
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1480 Gepost op: 18 juni 2020, 20:41:08 »
Laat ik het op 'sterkte' houden, mocht het waar blijken.

Maar een kant-tekening uit persoonlijke ervaringen: volgens mij vergeten ontelbaar veel mensen tegenwoordig dat ze ook dingen op internet verkopen.

Hoe vaak ik wel niet ook 3 weken niets hoorde (let wel: er was nog geen koop gesloten of betaling overgemaakt) en uiteindelijk maar ergens anders kocht, om dan na 3 weken ineens een bericht te krijgen 'Oh ja, ik was op vakantie, helemaal vergeten'.

En dan persoonlijk: er gaat nu sinds enige jaren een computer mee op vakantie, maar wachtwoorden, e-mail en dat soort ongein gaat niet met me mee. Dat zal vast voor meer mensen gelden.

Dus ik hoop dat het loos alarm is.

Wat betreft aangifte doen: dat is een recht wat je hebt, dus dat mogen ze niet weigeren. Ik krijg de indruk dat men het meer probeert af te wimpelen omdat het je als burger zoveel tijd kost (en vaak niets oplevert), maar ik denk graag aan de statistieken ;)

Tja, ik had vorige week al aangegeven dat ik graag reactie wou. Ik snap echter wel dat als je partner in het ziekenhuis ligt je ook wel even wat anders aan je hoofd hebt. Marktplaats houdt als richtlijn 5 dagen aan voor ontvangst van je goederen, die 13 dagen was daar dus ruim overheen. Ik heb mevrouw dan ook het vriendelijke advies gegeven om in elk geval om de 5 dagen even de berichten te checken. Hopelijk voorkomt dat zulke situaties in de toekomst.

Het is wel suboptimaal pas van iemand te horen op het moment dat je de aangifte al hebt ingediend, dat brengt mij ook in een potentieel nare situatie van het indienen van valse aangifte. Helaas is mijn geduld niet oneindig, anders had ik tot volgend jaar gewacht  :P
Youtube: Eemsland H0. na 20 jaar weer bezig met de hobby.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25183
    • Pagina van klaas
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1481 Gepost op: 18 juni 2020, 20:47:16 »
(want iedereen is hier anoniem)
Dat valt wel mee. Er zijn er inderdaad die hier onder een nickname opereren, maar zelf gebruik ik op dit forum al vanaf het begin mijn echte naam. Er zijn ook heel wat forumdeelnemers die ik persoonlijk heb ontmoet en sommigen weten zelfs (ongeveer) waar ik woon. En er zijn nog meer forummers die hier hun eigen naam gebruiken, en veel anderen die ondanks hun nickname elkaar kennen. Dus zo erg anoniem is het hier niet.

Wadloper87

  • Offline Offline
  • Berichten: 54
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1482 Gepost op: 18 juni 2020, 20:50:58 »

Voor jou niet, maar voor mij als herintreder in de hobby na ruim 20 jaar ligt dat wat anders ;) Hoe dan ook, de aangifte trek ik wel in zodra het onderweg is. Jammer dat ik daarna pas reactie kreeg.
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2020, 21:00:35 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd. Graag REAGEER-knop gebruiken, NIET de CITAAT-knop »
Youtube: Eemsland H0. na 20 jaar weer bezig met de hobby.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6340
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1483 Gepost op: 18 juni 2020, 20:51:21 »
Ik zou nu even de titel van het topic aanpassen....  :)
Boomshanka!

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25183
    • Pagina van klaas
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1484 Gepost op: 18 juni 2020, 20:53:22 »
Wadloper, je opereert hier vooral zelf anoniem. Zelfs uit je profiel kan ik niet afleiden wie je echt bent.