Mensen, wat moeten jullie toch met al die levensgevaarlijke stoffen,
Sluit mij aan bij een aantal andere reacties: MEK. Probeer het eens. De ervaring zal je meer leren dan alle woorden op deze pagina denk ik.
Huub.Ik werk al jaren met dit goedje, en ik kan je verzekeren, ik weet wat ik doe. Als je maar consequent de dop na het openen, kwastje erin, er weer op draaid is er niets aan de hand. En goed ventileren, maar dat geld eigenlijk bij alle lijmsoorten.Het was een beetje overtrokken , Maar als je de uitwerking niet kent, tsja, dan moet je het niet gebruiken. En nogmaals ik heb wat papier moeten invullen, en de apotheker overtuigen, over het hoe en waarom. Heb gewoon tekeningen en een proefmodel van styreen mee genomen, welke ik eerder met een ander soort lijm in elkaar had gezet.Maar er zijn zeer goede alternatieven zoals hier al beschreven. Als chloroform op is zal ik ook naar iets anders uitkijken. Het verdampt heel erg traag, na zo een 2 jaar is het weg. Zelfs met de dop er op.Greetz,Noppie.
Dat komt waarschijnlijk doordat je het in een plastic fles bewaart. Groet, Wim.
Ik kan ze redelijk makkelijk weer los trekken, je ziet duidelijk dat de lijm in het styreen smelt maar het zit niet muur vast wat je bij modellen van Revell of Faller wel hebt.
Heeft iemand hier een oplossing voor andere lijm of?