Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door hervé
Vandaag om 13:10:04
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 12:59:49
Dat overkomt mij niet. door saskia
Vandaag om 12:36:33
Bauarbeiten im gange door saskia
Vandaag om 12:35:32
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 12:29:54
schok bij vertrek door Lobomotion69
Vandaag om 12:29:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 12:24:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 12:19:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:15:44
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
Lokpilot 4 defect door Menno
Vandaag om 11:06:27
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:06:24
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:52:54
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door bask185
Vandaag om 10:48:10
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:29:18
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door RobVille
Vandaag om 09:19:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Chinese prut kabel door BrightonBelle
27 July 2025, 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
27 July 2025, 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
27 July 2025, 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
27 July 2025, 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
27 July 2025, 13:59:41

Auteur Topic: Plan T nog in dienst?  (gelezen 68475 keer)

Drent

• Offline Offline
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re:Plan T nog in dienst?
« Reactie #75 Gepost op: 29 December 2009, 00:57:18 »
Een BW (bekende webmeester) moest gisteren van stel 530 de ATB b.b. stellen omdat deze hardnekkig steeds max 40 toeliet. Het stel liep op dat moment in trein 7478 (Rhn-Ut). Het stel liep uit te Ut OZ, waar deze op het moment van schrijven nogsteeds verblijft. Ondergetekende heeft het stel nog heen en weer gerangeerd om deze op het spoortje van de storingsdienst van Nedtrain te krijgen.

Marcel

Dpc Fo

• Offline Offline
    • Mijn fotosite
« Reactie #76 Gepost op: 29 December 2009, 08:17:40 »

Is voorgaande niet gewoon een misverstand over het begrip asbreuk? Heeft de LBM niet een scheur(tje) in een as bedoeld? Taalkundig klopt het niet, want de as is dan nog niet "door", maar ik kan me voorstellen dat je het dan toch een asbreuk noemt en dat je dan (afhankelijk van de richting en diepte van de scheur) de inschatting maakt dat het stel met 80 km/u vervoerd mag worden. Het zou raar zijn als je wél 80 mag rijden met een echt gebroken as, maar als je trekkracht dan geen geel of wit frontje zou hebben, dat je dan de baan niet op zou mogen, omdat dat onveilig zou zijn :-X

Verder hoop ik dat de sfeer niet al te zeer verpest gaat worden hier, want het is juist zo leuk om hier met grootspoorliefhebbers, modelspoorliefhebbers en vakmeesters op hetzelfde forum te zitten.

On-topic: Net uit de 522 gestapt, die op Roosendaal - Den Haag pendelt.

grtz. Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Bas, Dordrecht

• Offline Offline
« Reactie #77 Gepost op: 29 December 2009, 08:59:54 »

Verder hoop ik dat de sfeer niet al te zeer verpest gaat worden hier, want het is juist zo leuk om hier met grootspoorliefhebbers, modelspoorliefhebbers en vakmeesters op hetzelfde forum te zitten.

grtz. Carlo

Dat vind ik ook....ik leer graag iedere dag weer nieuwe dingen. Helaas maak je al te vaak mee dat je door "Liefhebbers" voor gek word verklaard als je iets uitlegt hoe het in de echte spoorwereld gaat. In hun belevingswereld is het zoals zij het zien en heb jij niet gelijk   ;)

Rijden is tegenwoordig slechts nog een kleine 20% van mijn werktijd. De overige 80% was ik opleider aspirant machininsten en daar is per 1-1-10 ook weer verandering in gekomen. Dan neem ik het gehele inhoudelijke E-Learning en simulatorengedeelte van alle zwitserse spoorwegen over. Een van de redenen om eind januari in Amersfoort voorbij te komen   :) Verder vertel ik tijdens opleidingen graag over hoe bepaalde regels bij de NS gehandhaafd worden, dus ik leer er ook weer van. Verder ga ik het denk ik maar zo doen: ik leg graag iets uit of vertel een verhaal. Zodra er rare of onzin reacties komen: einde uitleg. Punt. Is dat de oplossing die we dus jammer genoeg moeten gaan gebruiken of liever dat ik of andere collega's helemaal niets meer vertellen? Ook geen probleem dan. Of moet er een eigen  forumsdeel met uitleg van Mcn's komen met "read only" mogelijkheid?

Groeten uit Zwitserland

Bas
« Laatst bewerkt op: 29 December 2009, 09:06:56 door Lokführer Bas »

Dpc Fo

• Offline Offline
    • Mijn fotosite
« Reactie #78 Gepost op: 29 December 2009, 09:06:44 »
Hè bah Bas, wat een nare baan heb jij  ;D

BTW; erg genoten van je sneeuwritverhaal op een ander topic!

grt. Carlo

Groeten, Carlo

Bas, Dordrecht

• Offline Offline
« Reactie #79 Gepost op: 29 December 2009, 09:11:31 »
Tnx Carlo   :)

Zal kijken of ik binnenkort nog een verhaal over een goederendienst met schiebelok naar Kandersteg kan schrijven waarbij de bovenleiding in brand is gevlogen door een kortsluiting, mits er interesse is   ;D ;D

groeten

Bas

ps: zou hier trouwens mega off-topic zijn, dus zal er een nieuw draadje voor beginnen

Dpc Fo

• Offline Offline
    • Mijn fotosite
« Reactie #80 Gepost op: 29 December 2009, 09:19:46 »
mits er interesse is, zegt-ie..... dûhh  ;D (y)

Groeten, Carlo

timtrein

• Offline Offline
« Reactie #81 Gepost op: 29 December 2009, 17:40:18 »
Waarom moet dit nou meteen een loopgravenoorlog worden?? Hobbyïsten die spoormedewerkers tot het diepst aan toe afbranden en omgekeerd, waar slaat dat op? Nooit eens geleerd om op _inhoud_ met elkaar te discussiëren? Klaarblijkelijk klopt er ergens in het verhaal iets niet, het is toch interessant om daar meer over te weten? De kreet "asbreuk" in spoortermen slaat normaliter op een wielstel, maar dat dat met 80 km/u gesleept wordt is onmogelijk. Dan kan een deel van beide kampen wel volhouden dat het wél zo is, maar daar schiet je dus niks mee op. Wil iedereen dan per se z'n gelijk halen, of willen we weten wat het dan wél is? Ik kom op dat laatste uit...

Voorlopig zijn we zover dat NedTrain blijkbaar vage informatie heeft gegeven, wat ik wel bijzonder vind gezien de ernst van een asbreuk.

johnny-VIRM

• Offline Offline
« Reactie #82 Gepost op: 29 December 2009, 17:52:56 »
Kortsluiten de zooi, ik geloof stellig dat de machinist de melding asbreuk heeft gehad van het LBM, alleen niet wat voor as, dat is ook niet belangrijk, ze maken het stel dan sleepklaar voor hem en doet de meester zijn werk, degene die hem daarvoor vrij geeft (storingsmonteur) is degene die ervoor verantwoordelijk is hoe hard een stel mag rijden. Wat er precies echt loos was is dan niet belangrijk meer.

Kan ook een motoras geweest zijn los van het tandwiel rondsel b.v.

P.S. vind alleen jammer dat deze bahco stellen tegen het einde aan lopen.

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #83 Gepost op: 29 December 2009, 18:02:36 »
Inderdaad johnny, maar dan toch vooral de V'tjes (en een stukje 528  ;D), zeg ik als forens.
No dress rehearsel, this is our life.

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #84 Gepost op: 29 December 2009, 22:35:49 »
Waarom moet dit nou meteen een loopgravenoorlog worden??
Daar doe je zelf ijverig aan mee gezien je reactie naar Gert vd Heuvel...

Klaarblijkelijk klopt er ergens in het verhaal iets niet,
Over gelijk halen gesproken...

Voorlopig zijn we zover dat NedTrain blijkbaar vage informatie heeft gegeven, wat ik wel bijzonder vind gezien de ernst van een asbreuk.
Gelukkig is dat niet een probleem dat op Benelux opgelost hoeft te worden.

Dan kan een deel van beide kampen wel volhouden dat het wél zo is, maar daar schiet je dus niks mee op. Wil iedereen dan per se z'n gelijk halen, of willen we weten wat het dan wél is? Ik kom op dat laatste uit...
Doe dat dan maar fijn in een ander draadje, dan kunnen wij, die niet geïnteresseerd zijn in dit vervelende welles-nietes-spelletje, daar heel erg weg blijven. Of het nu wel of niet het defect geweest kan zijn wat op het briefje stond wat de betreffende mcn kreeg interesseert mij geen moer. Een aantal gebruikers (w.o. ik) lezen graag de belevenissen van de meester die de laatste kilometers meemaakt van dit overbekende materieeltype dat aan zijn teruggang bezig is. Marcel is zo verstandig geweest om er over heen te stappen maar iedere keer begint de discussie opnieuw... Ik heb een verzoek: houd hiermee op. Straks heeft hij er helemaal geen zin meer in om ons zijn ervaringen te delen.  
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

robin binsbergen

• Offline Offline
« Reactie #85 Gepost op: 30 December 2009, 15:44:12 »
Om iedereen even gerust te stellen, het betrof geen asbreuk, maar gewoon gepland onderhoud in Mt.

mvg,
Robin

NS 1100

• Offline Offline
« Reactie #86 Gepost op: 30 December 2009, 16:02:23 »
Maandag en gisteren reed er trouwens een plan T in de stoptreindienst Maastricht Randwyck - Roermond v.v.! Dus wederom een bewijs waaruit blijkt dat ze nog steeds in leven zijn. ;)

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #87 Gepost op: 30 December 2009, 16:08:14 »
Erwin,

Al sinds het begin van de nieuwe dienstregeling . ;D
Zie mijn eerdere bericht https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,23758.msg365701.html#msg365701
Die eerste week was het om de 520 en 528.
Welke er nu rijden weet ik niet. Heb lekker vakantie.  ;D

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Treinhobbijist

• Offline Offline
« Reactie #88 Gepost op: 30 December 2009, 16:09:06 »
..............Een aantal gebruikers (w.o. ik) lezen graag de belevenissen van de meester die de laatste kilometers meemaakt van dit overbekende materieeltype............ 

Maar de belevenissen moeten dan wel kloppen, anders heeft het weinig nut. Helaas heeft Marcel niet even navraag gedaan wat er nu werkelijk aan de hand was met de 526, zodat zijn verhaal kloppend zou worden, en leerzaam voor iedereen.

Dat doe ik dus wel, omdat ik de waarheid belangrijker vind dan zomaar een verhaal van een machinist welke niet kan kloppen.
Dus even vanochtend via mijn altijd betrouwbare kanalen de status van de 526 op laten vragen ! Kleine moeite, veel info zeg ik dan maar.

Het volgende statusoverzicht ontving ik:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NSR 526

Defectmelding;
30 november: Zijwand vernield en beklad in interieur
17 dec: Intereur: Graffiti aangetroffen
Datum onbekend: ATB storing
24 december: Storing in Hoogspanning (HS)
30 december : 48-uurscontrole gehad

Status stel 526 op 29-12-2009 20.00 uur  Standplaats WPL MT
Stel 526 is sleepstel ivm defect in de Hoogspanning/Tractieinstallatie

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Schijnbaar heeft machinist Marcel dus niet de goed info ontvangen. Uit bovenstaande betrouwbare info blijkt dus dat het stel in ieder geval op 29-12-2009 geen (as-)breuk of iets dergelijks had. Stel is ivm een defect in de hoogspanning gesleept vervoerd. Dat lijkt mij een normale procedure waarbij 6-bakken in totaal 4-bakken mogen slepen.
Hoop dat ik wat duidelijkheid heb kunnen brengen in deze topic.

Gr Pewiam
Ook Engelse treinen zijn leuk

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #89 Gepost op: 30 December 2009, 16:10:39 »
De NS moet ze wel weer opnieuw inzetten vanwege die "tegemoetkomings"kortingsaktie, maar liefst een kwart meer reizigers! :-X ;D
Mijn vrouw wilde maandag niet gratis met mij meereizen, heb ik eindelijk een voordeeltje.... ;D

Maar om on-topic te blijven, tussen Schiphol en Leiden zie ik ze (gelukkig) niet meer (y).
Vr. groeten,
Bob