De 526 heeft zeker geen asbreuk. Een asbreuk is een zeer ernstig iets en komt zeer zelden voor. In de afgelopen jaren slechts enkele keren. De 526 heeft dan ook geen asbreuk gehad en is zeker niet het hele land doorgesleept op een asbreukwagen. Een asbreukwagen is slechts bedoeld om het stel over een korte afstand te verplaatsen, bv op een emplacement, of vanaf de vrije baan naar een plaats alwaar een draaistel gewisseld kan worden. Max snelheid is dan zeer laag, meestal max 10 km/h. Waarschijnlijk heeft de 526 een warmloper gehad op een van de lagers van de tractiemotoren, dit zijn glijlagers en dus wat gevoelig voor warmlopen.Pewiam
Waaruit maar weer blijkt dat met grote stelligheid beweringen doen over het grootbedrijf, terwijl je daar niet zelf werkt, niet zo handig is.Op dit forum zijn immers ook mensen aanwezig die wél hun brood verdienen op het spoor. Voor hen komt het heel vervelend over als een hobbyist probeert ze de les te lezen.We weten nu dus in ieder geval zeker dat de 526 wél een asbreuk heeft.
Ik heb vannacht onder treinnummer 89162 m.b.v. de sleepstellen 850, 951 en 463 plan T 526 van Ut naar Ehv gesleept. Stel had een asbreuk en mocht met beperkte snelheid vervoerd worden. De uiteindelijke bestemming was Mt. Grtz,Marcel
Maar ik zal jou voortaan wel bellen als ik wil weten hoe ik het beste mijn trein kan rijden oke?
......Ik zou zeggen lekker de bezem door dit draadje, inclusief dit berichtje.........
.....We weten nu dus in ieder geval zeker dat de 526 wél een asbreuk heeft.mvg,Gert....
Ik vindt dit best wel een zinvolle discussie, en daar is een forum toch voor ?Even de feiten op een rijtje, zoals nu vermeld in dit topic:- Mcn Marcel geeft aan een stel met asbreuk vervoerd te hebben over grote afstand en met een snelheid van 80 km/h- Ikke, Pewiam, geeft aan dat ik hier erg aan twijfel, en geef zelfs aan dat dit niet kan. Stel met asbreuk is niet zo te vervoeren, en dat zou een mcn toch eigenlijk vanuit zijn vakbekwaamheid moeten weten- Mcn Bas, praktijkman, uit CH geeft eveneens aan dat dit niet kan.- Gert vd Heuvel meld doodleuk dat het stel WEL een asbreuk heeft, zonder verder onderzoek.Mcn Marcel geeft aan dat Nedtrain dit doorgaf aan hem, kan dus best zo wezen, maar is wat Nedtrain aangeeft ook echt het geval ?Daarom vindt ik dit een zinnig topic, en ben benieuwd of het euvel aan de 526 nog bekend wordt........Misschien kan Marcel dit eens navragen bij Nedtrain !Gr Pewiam
Misschien kan Marcel dit eens navragen bij Nedtrain