Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 13:37:09
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 13:22:45
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:34:52
Houten 23 Augustus 2025 door thevandijks
Vandaag om 12:32:14
Eerste hulp bij Freecad door jjg koopmans
Vandaag om 12:02:15
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Marc tramt
Vandaag om 11:49:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:46:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 11:22:07
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 11:03:25
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 10:16:03
Bahnstrecke 5867 door Eric v C
Vandaag om 09:24:30
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door R v/d Hoven
Vandaag om 09:14:41
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Laenderbahn27
Vandaag om 08:52:52
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
28 July 2025, 21:15:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
28 July 2025, 20:09:29
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
28 July 2025, 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
28 July 2025, 17:36:08
Bouw Artitec Post T door gtw6016
28 July 2025, 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
28 July 2025, 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
28 July 2025, 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
28 July 2025, 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
28 July 2025, 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
28 July 2025, 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
28 July 2025, 14:24:58

Auteur Topic: Wat vonden jullie van Rijswijk 2009  (gelezen 28555 keer)

Paul VT 11.5

• Offline Offline
Re:Wat vonden jullie van Rijswijk 2009
« Reactie #120 Gepost op: 03 December 2009, 00:15:37 »
Als je dit op de site zet in de 2e regel dan creëer je een bepaald verwachtingspatroon.
En in die verwachting ben niet alleen ik, maar zo te lezen ook een hoop andere beursgangers, nogal teleurgesteld
De beurs was gezellig maar ook voor mij volgende keer geen Rijswijk meer. Ga wel naar Houten voor de beurs en naar On Trax voor de banen!

Greetz, Paul
« Laatst bewerkt op: 03 December 2009, 00:19:27 door Paul VT 11.5 »

Leo_H

• Offline Offline
    • Eurospoor
« Reactie #121 Gepost op: 03 December 2009, 00:38:11 »
En wat denk je dat de letterlijke vertaling van bonnefooi is? Goed vertrouwen.  ;D

Nou nee, "op de bonnefooi" = "op goed geluk" lees ik in de van Dale.

Maar na het vertrek van "de grote man uut ut Oost'n" is helaas de weg naar beneden ingezet, en da's jammer.

Nee, dat geloof ik niet Henk. De man uit het Oosten organiseerde deze beurs ook niet zelf. Hij behoorde vast niet tot de dagelijkse leiding, want hij had nog meer om supervisie op uit te oefenen zoals o.a. pretpark Slagharen en dat andere beursgebouw bij Gorkum.
Het is m.i. puur een kwestie van terugloop in de bezoekersaantallen waardoor er gewoon niet voldoende budget is om veel modelbanen uit te nodigen. Die hal moet wel gehuurd worden en staat niet gewoon gratis ter beschikking zoals jullie in het museum hebben gna gna

Als je dit op de site zet in de 2e regel dan creëer je een bepaald verwachtingspatroon.

Ja dat klopt. De vlag dekt de lading niet, dat schreef ik al eerder, en dan kan je problemen verwachten.

Groetjes,
Leo

stig

• Offline Offline
« Reactie #122 Gepost op: 03 December 2009, 00:44:01 »
Leo, goed lezen, Klaas zegt erbij "letterlijke vertaling". Bonne foi is goed vertrouwen. Het gebruik is inderdaad "goed geluk".

Van Dale:
op de bonnefooi
[(1863) <Fr. à la bonne foi (in goed vertrouwen)], op goed geluk.

edit: knipoog vergeten.  ;)
« Laatst bewerkt op: 03 December 2009, 00:47:17 door stig »
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #123 Gepost op: 03 December 2009, 08:23:48 »
Bob, geld wat je niet hebt kun je niet uitgeven...  ;)
Daar kun je de organisator niet echt de schuld van geven. Je zou het wel beter kunnen verdelen...  ;D

Mvg,

Henk
Misschien de toegangsprijs wat verhogen, andere grote beursen zijn een stuk duurder?
En nou niet roepen dat het voor velen dan te duur wordt...
"slimmerikken" kwamen voor 6 euro binnen.
Vr. groeten,
Bob

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #124 Gepost op: 03 December 2009, 08:40:59 »
Ik heb gewoon 8 euro betaald en dat is redelijk hoog voor een hal waarin de commercie betere plaatsen had dan de banen. En er hoeven niet heel veel deelnemers bij, een logischer opstelling en een paar bordjes bij de ingang zou al veel goedmaken.
RETROBAHN A.G.

spoorzolder

• Offline Offline
    • http://www.spoorzolder.nl
« Reactie #125 Gepost op: 03 December 2009, 09:00:13 »
( "slimmerikken" kwamen voor 6 euro binnen )

kortingsbon was gewoon via internet te downloden
http://www.exporijswijk.nl/artikelen/kortingsbon.html
kijk eens op http://spoorzolder.nl/baanplan-page.html en volg de bouw van mijn baan

henk

• Offline Offline
« Reactie #126 Gepost op: 03 December 2009, 09:08:14 »
Vinden jullie me erg lui als ik de provincie Utrecht niet meer uitga voor een Nederlands modelspoorevenement?
Oh nee, de beursjes van Spijkspoor vind ik om een of andere reden wel wat hebben.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Geoffrey Korstanje

• prutser
  • Offline Offline
« Reactie #127 Gepost op: 03 December 2009, 09:18:32 »
Jawel, want de modebouwshow in Goes vind ik nog steeds echt de moeite waard en kan ik iedereen aanraden en is dus zeker de moeite waard om de provincie Utrecht voor uit te komen ;).
Voor wat je daar krijgt te zien moet je maar even bij mijn foto's kijken. Daar staan de foto's van 4 edities.

Wat Rijswijk betreft, ik geef nog steeds niet op en ik hoop dat ze het volgend jaar weer beter zullen doen.
Maar ik zal inderdaad eerst de folder bekijken alvorens ik besluit of ik ga of niet.

@Leo

De folder van Eurospoor heb ik op voorhand wel bekeken maar nog nooit uitgepluist om een besluit te nemen of ik ga of niet.
Ik ga ervan uit dat jij je uiterste best doet om een zo'n goed mogelijke beurs neer te zetten zodat wij tevreden zijn en volgend jaar weer terug komen. Punten van kritiek die wij hier uitten neem je mee in je plan voor het volgende jaar en je probeert waar het kan aan die punten een verbetering aan te brengen. En eerlijk is eerlijk, dat heb je tot op heden in mijn ogen goed gedaan.

Nu hoop ik dat de dame in kwestie ook onze kritiek in acht neemt en volgend jaar een betere beurs laat zien.
De sfeer was wel goed, daar heeft ze gelijk in  :D
« Laatst bewerkt op: 03 December 2009, 09:30:16 door Geoffrey Korstanje »

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #128 Gepost op: 03 December 2009, 09:35:01 »
Voor veel handelaren en tweede hands verkopers is rijswijk een prima beurs geweest. Omzet vergeleken met standhouderskosten is vele malen voordeliger dan bv Utrecht. Rijswijk is ook veel meer een regionale beurs gezien de grote aantallen gezinnen met kinderwagens uit de omgeving van Rijswijk.
« Laatst bewerkt op: 03 December 2009, 11:25:00 door han zijlstra »
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Johan Vermij

• Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
« Reactie #129 Gepost op: 03 December 2009, 10:26:14 »
Jawel, want de modebouwshow in Goes vind ik nog steeds echt de moeite waard en kan ik iedereen aanraden en is dus zeker de moeite waard om de provincie Utrecht voor uit te komen ;).

Maar voor de meesten is het toch wel errug ver weg hoor!
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

Geoffrey Korstanje

• prutser
  • Offline Offline
« Reactie #130 Gepost op: 03 December 2009, 11:09:08 »
Ik kom toch ook naar Utrecht, Rijswijk en Houten? Hoor je mij daarover? Nee, ik heb het er echt wel voor over  (y)

Leo_H

• Offline Offline
    • Eurospoor
« Reactie #131 Gepost op: 03 December 2009, 11:14:10 »
Wat Rijswijk betreft, ik geef nog steeds niet op en ik hoop dat ze het volgend jaar weer beter zullen doen. (........)

@Leo

De folder van Eurospoor heb ik op voorhand wel bekeken maar nog nooit uitgepluist om een besluit te nemen of ik ga of niet.
Ik ga ervan uit dat jij je uiterste best doet om een zo'n goed mogelijke beurs neer te zetten zodat wij tevreden zijn en volgend jaar weer terug komen.

Bedankt Geoffrey!

Klopt, continuïteit is superbelangrijk! We hebben een trouw publiek, maar ik wil daar echt niemand van verliezen. Het iedereen naar de zin maken is helaas ook niet mogelijk gebleken (maar we komen een heel eind). Het verzoek om nog meer banen en minder handel bijvoorbeeld kan ik niet honoreren. Meer banen betekent meer kosten en minder handel betekent minder inkomsten. Dat is dus dubbel verliezen en niet mogelijk zonder aan de toegangsprijs en deelnemerskosten te gaan sleutelen.

In Rijswijk zou dat volgend jaar kunnen gaan spelen. Door ruimtegebrek kunnen er alleen maar meer banen bij als er handel (dus inkomsten) wordt geweerd. Zoals ik net beschreef is dat 2x verlies. En.., als er volgend jaar minder bezoekers komen door de mindere beurs van dit jaar heb je ook minder omzet. De toegangsprijs verhogen kan ook een werend effect hebben onder bezoekers die gewend zijn aan Neuzelbeursprijzen. Dan raak je de bezoekers met kinderwagens kwijt (en geloof me, die horen/moeten er bij want daaruit kan nieuwe aanwas voor de hobby ontstaan).

Maar als bij een beurs de spiraal naar beneden eenmaal is ingezet is het tij alleen maar te keren met grof geweld! En dat moet je niet letterlijk nemen Klaas. ;)

Groeten,
leo

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #132 Gepost op: 03 December 2009, 11:17:17 »
Maar voor de meesten is het toch wel errug ver weg hoor!
De afstand van Goes naar Utrecht is precies even groot als de afstand van Utrecht naar Goes. ;D

Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

nederbelg

• Offline Offline
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
« Reactie #133 Gepost op: 03 December 2009, 11:20:54 »
Als je banen de moeite waard wil vinden dan moet je naar Duitsland gaan.
Niet hier.
De mooie banen hier in Nederland zijn (bijna) altijd de buitenlandse inzendingen.

Wat mij irriteert met de meeste banen is:
- Als ze een Nederlandse baan hebben zie je meer buitenlands materiaal rijden dan het Nederlandse materiaal.
   Komen er duitse loc's langsrijden met Donnerbussen, of opeens een belgische stomer.
   Rij gewoon Nederlands er is toch genoeg materiaal. Ooit een Plan V, of Piko Hondekop gezien op één van de laatste beurzen(rijdend) ;D
- Treinen ontsporen of stotteren.
- seinen, werken niet zoals het hoort. Plaats ze dan niet.

Er moet een soort minimale eis zijn waaraan je moet voldoen om te mogen staan met je baan.
Zoals Ontrax het nu doet.
Thuis mag je doen wat je wilt maar niet op een evenement.
daar moet het op iets trekken en wil ik geinspireerd worden.
Dan maakt het me ook niet uit of ik 6, 8 of 10 euro moet betalen, en een stukkie verder moet rijden.

dave

DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #134 Gepost op: 03 December 2009, 11:28:15 »
Ben ik de enige die er een beetje moeite mee heeft om de op en bemerkingen van de ene beursorganisator op een ( concurrerende) beurs op integriteit te schatten? :-\
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!