Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Op zoek naar een club door R1954
Vandaag om 22:11:06
Gewoon wat busfoto's door chrvdv37402
Vandaag om 21:57:06
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
Vandaag om 21:54:46
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door IMagic
Vandaag om 21:42:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Priegelman
Vandaag om 21:41:42
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 21:32:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:25:25
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 21:23:45
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door j.ossebaar
Vandaag om 21:11:18
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 20:58:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:53:02
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
Vandaag om 20:51:18
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
Vandaag om 20:41:00
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:30:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door AP3737
Vandaag om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46

Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 7041442 keer)

frank002

• Offline Offline
  • ** de tweede, dat er nog maar meer mogen volgen
Re:Raadplaatje
« Reactie #37755 Gepost op: 23 June 2012, 14:46:22 »
In graafschap derbyshire?

V200-G2000

• Offline Offline
    • Richie's homepage
« Reactie #37756 Gepost op: 23 June 2012, 15:07:46 »
Bewdley?
Dat is het zeker niet, want Sicco had al een paar berichten boven jouw bericht aangegeven dat het niet bij de SVR was.
Ik ben wel aan het zoeken geweest in Engeland en Ierland (niet het juiste land overigens), maar er zijn zoveel (museum) lijntjes dat je eigenlijk niet weet waar je moet beginnen. Op Google afbeeldingen heb ik met diverse zoektermen niets gevonden dat er op lijkt.
Het is niet bij een kamp (zoals Westerbork)
Wat zien we eigenlijk op de foto?
- een stationsgebouw zonder uithangborden of andere zaken waardoor het lijkt dat het een gesloten station is, of het is een station aan een museumlijn, maar op een dag dat er niets te doen was.
- veel onkruid tussen de verroeste sporen, opnieuw een gesloten station/traject of museumlijn
- een voetbrug (die heb je ook bij museumlijnen)
- achter de voetbrug lijkt een sein/overweghuis te staan en is vermoedelijk een overweg.
- heuvelachtig gebied
Op de eerste foto zien we een stukje spoor dat eindigt
- gammele schuur op de achtergrond
- betonpalen om prikkeldraad mee op te hangen
- zijwand van natuursteen
- ruimteprofiel karakteristiek zijnde voor het land (engeland?)
De 2 foto's vergelijkend ligt het kopspoor vermoelijk aan de linkerkant van het perron op de stationsfoto (lamp zichtbaar)
Tot nu toe gegeven antwoorden die dus niet goed zijn: Lisse, Messincourt, Wasford, Vielsalm, Boskoop, Budel, Houthalen, Buckfastleigh, Peterborough, Williton, Carrog Station, New Forest National Park, Tewkesbury, Grosmont, Llangollen, SVR Bewdley, Nene Valley Railway Barnwell
- geen ex GWR station

Ik weet het nog niet, maar mischien heeft iemand iets aan bovenstaande opsomming.

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #37757 Gepost op: 23 June 2012, 16:15:10 »
Bovendien heb ik nog een aantal andere aanwijzingen gegeven  :) In combinatie met wat je op de foto ziet moet de zoekrichting toch niet zo willekeurig zijn.

Voor wat betreft de status van het station zie ik vooralsnog heel veel verkeerde conclusies
« Laatst bewerkt op: 23 June 2012, 16:18:02 door Sicco Dierdorp »

henk

• Offline Offline
« Reactie #37758 Gepost op: 23 June 2012, 17:04:31 »
Hier een site met 1684 verlaten stations in de UK, and counting.  ;D
http://www.disused-stations.org.uk/sites.shtml
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Martijnstein

• Offline Offline
« Reactie #37759 Gepost op: 23 June 2012, 18:00:34 »
HĂ©, jij was er zelf zo zeker van!  ;D ;D ;D

Dat was pure bluf. ::)

Maar goed. Uit je laatste hint begrijp ik dat het station nog wel voor de normale dienst wordt gebruikt? Iets van Abellio? Cantley?

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #37760 Gepost op: 23 June 2012, 18:20:51 »
Hoe kom je toch op die namen? Ik moest ze opzoeken, de een ligt midden in London en de ander heeft niet eens een spoorlijn...

V200-G2000

• Offline Offline
    • Richie's homepage
« Reactie #37761 Gepost op: 23 June 2012, 18:25:01 »
Ha, ik heb hem. Zit ik de antwoorden van Sicco nog eens door te lezen, valt me ineens iets vreemds op:
Laat er eerst maar geraden worden, anders kan ik net zo goed de oplossing geven. Dat levert mij geen Krediet op
Er staat Krediet met een hoofdletter!
Crediton is het.
http://www.flickr.com/photos/rpmarks/2851295799/

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #37762 Gepost op: 23 June 2012, 19:59:00 »
Juist. Richard is. Jammer dat ik dat soort drastische hints (namelijk het gewoon letterlijk noemen van de naam) moest doen omdat er amper wat geraden/gegokt werd, maar deze kwam anders gewoon niet van de grond.
Een paar serieuze pogingen en ik had iedereen op een leukere manier op weg kunnen helpen  :'(. In mijn optiek was het echt niet zo moeilijk:
- op de foto zie je duidelijk een landelijke en heuvelachtige omgeving (London of b.v. Essex vallen dan al snel af. Het veel bergachtigere Wales of Schotland ook.)
- Wat je ook ziet is een vrij omvangrijke signal box. Gewone stations hebben dat natuurlijk niet. Aangezien dat op die plek dus nogal vreemd oogt moet dat een reden hebben. Een junction of iets dergelijks. In dit geval doet deze signalbox de splitsing tussen de lijnen naar Barnstaple en Okehampton/Meldon. Het zoeken naar een splitsingsstation maakt e.e.a. toch ene hele stuk makkelijker.
- Op mijn flickr pagina had je kunnen vermoeden welke kant ik op geweest was
- Ik heb gezegd dat het geen GWR station was, maar dat de gedachte niet zo gek was. Crediton is een Southern station omgeven door de Western Region en ontworpen door Brunel.

Ik trek ondertussen maar de conclusie dat het tussen mij en dit topic nooit een gelukkig huwelijk zal worden  ;) ;D
« Laatst bewerkt op: 23 June 2012, 20:00:38 door Sicco Dierdorp »

Gert1

• Gast
« Reactie #37763 Gepost op: 23 June 2012, 20:05:53 »
Jammer dat ik dat soort drastische hints (namelijk het gewoon letterlijk noemen van de naam) moest doen omdat er amper wat geraden/gegokt werd, maar deze kwam anders gewoon niet van de grond.

Nou Sicco, het was echt geen onwil! Ik had al vrij vroeg door (vanweg dat stukje lantaarn) dat het in Engeland moest zijn.
Maar waar? Echt geen flauw idee. Natuurlijk had ik als een bezetene pijltjes kunnen gaan werpen. Was je daar dan gelukkig van geworden?

Ik denk dat dit één van de langstlopende raadplaatjes was. Felicitaties aan Richard.
Dat wordt vast weer iets Duits...    ;)

mvg,
Gert

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #37764 Gepost op: 23 June 2012, 20:11:31 »
Nou wat meer discussie en pogingen had toch wel leuk geweest en dan had ik ook makkelijker kunnen sturen. Ik heb ook de indruk, al kom ik hier dus de laatste tijd niet zo vaak meer, dat er gewoonlijk veel korter op gezeten wordt. Langste ooit of niet, ik heb de naam bijna letterlijk weg moeten geven, en dat is toch eigenlijk niet leuk. Het gaf mij, terecht of onterecht, de indruk dat vrijwel niemand eigenlijk serieus aan het zoeken was, gezien de vele uren tussen de pogingen. Als gezegd kan ik me vergissen. Als ik een beetje mopper ligt dat puur aan het feit dat ik altijd Ăłf ene plaatje lijk te kiezen dat in 5 minuten geraden wordt, of waarbij ik het antwoord er bijna bij moet zetten  :D

V200-G2000

• Offline Offline
    • Richie's homepage
« Reactie #37765 Gepost op: 23 June 2012, 21:50:56 »
Tsja, het blijft bijna niet te voorspellen of iets snel geraden wordt of niet. Soms herken je iets, soms weet je het omdat je er geweest bent, soms zie je het gewoon niet. Laat je er niet door ontmoedigen.
Hier is dan weer de volgende, een weggevertje (al zeg ik het zelf). En het is inderdaad in Duitsland, dus dat maakt het ook al weer een stuk makkelijker.

Op welk station komt deze maagdelijk witte trein binnenrijden?

Gert1

• Gast
« Reactie #37766 Gepost op: 23 June 2012, 22:07:42 »
Als ik een beetje mopper ligt dat puur aan het feit dat ik altijd Ăłf ene plaatje lijk te kiezen dat in 5 minuten geraden wordt, of waarbij ik het antwoord er bijna bij moet zetten  :D

Dat herken ik maar al te goed! Denk ik een obscuur plaatje te hebben, dan is er binnen vijf minuten één of andere slimmerik die knap redeneert, associeert of wat dan ook en wordt het geraden. Neem ik een keer in mijn ogen een makkelijk plaatje en blijft men dagen lang raden.

Ach, het hoort tot de folklore van dit draadje. Mijn grootste wens is om nog eens te komen met iets wat typisch Deens oogt maar het lekker niet is en dan het halve forum een week lang zodanig te keer te laten gaan dat menig tandarts in het land extra werk krijgt.   8)

mvg,
Gert

Martijnstein

• Offline Offline
« Reactie #37767 Gepost op: 23 June 2012, 22:14:54 »
Gelsenkirchen Hoofdstation.

PS Bovendien ligt dat Crediton niet op een splitsing hoor? Dat grote seinhuis zal dan wel voor de goederenspoortjes zijn? Lijkt me ook wat overdreven, maar toch. Ik denk dat veel mensen op dit forum niet in Engeland zijn geweest en daarom geen (semi) herkenning hebben?
En blijkbaar zijn Hollanders niet zo gevoelig voor stille hints. :-[

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #37768 Gepost op: 23 June 2012, 22:19:00 »
Neuss Hbf

jakop

• Gast
« Reactie #37769 Gepost op: 23 June 2012, 22:19:48 »
Nou wat meer discussie en pogingen had toch wel leuk geweest en dan had ik ook makkelijker kunnen sturen. Ik heb ook de indruk, al kom ik hier dus de laatste tijd niet zo vaak meer, dat er gewoonlijk veel korter op gezeten wordt. Langste ooit of niet, ik heb de naam bijna letterlijk weg moeten geven, en dat is toch eigenlijk niet leuk. Het gaf mij, terecht of onterecht, de indruk dat vrijwel niemand eigenlijk serieus aan het zoeken was, gezien de vele uren tussen de pogingen. Als gezegd kan ik me vergissen. Als ik een beetje mopper ligt dat puur aan het feit dat ik altijd Ăłf ene plaatje lijk te kiezen dat in 5 minuten geraden wordt, of waarbij ik het antwoord er bijna bij moet zetten  :D

Ik heb niet veel tijd gehad de laatste tijd, maar heb wel degelijk serieus gezocht, maar beperk de zoektocht(en) tot max. een kwartier per keer  ;D
En zonder minimaal 50% overtuiging dat het goed zou kunnen wezen roep ik geen plaatsen meer.
Zonder aanwijzing was ik op gevoel in Landsend begonnen en na een tijdje naar New Forrest gegaan (omdat het type schoorsteen in mijn herinnering daar voorkwam) en heb dus het stuk(je) waar het was overgslagen  ::)
Ik vond het wel een leuke.....minimaal 3 kwartier leuke plekjes in het enge land bekeken  ;D