Daar twijfel ik dus aan, ook omdat de 186 120 een Fyra loc is en niets in Roosendaal te zoeken heeft.* Net als ik mijn twijfels heb bij Amsterdam CS (ik mis de kap namelijk), Lage Zwaluw (teveel sporen) en Den Haag HS (teveel sporen en geen kap).Watergraafsmeer was mijn eerste gedachte, Rotterdam of Dordrecht zou kunnen maar daar kom ik niet zo vaak.
Dat een Fyra-stam in Roosendaal normaal gezien niets te zoeken heeft, begrijp ik ook wel. Maar ik zag links een perron, en zo gek veel plekken zijn er niet in Nederland waar een niet-geringe hoeveelheid opstelsporen naast de perrons ligt. Plaatsen als Amsterdam Centraal, Rotterdam Centraal, maar ook Dordt en Den Haag HS (want daar liggen er wel een paar, maar te weinig), vallen dan af. Maar ja, Nijmegen... daar ben ik welgeteld één keer op het station geweest. En het heeft blijkbaar niet al te veel indruk gemaakt .
Voor de niet zo heel erg veel met het moderne Nederlandse spoor ophebbende hobbyisten zoals ik.Hoe zie je nu dat dit zo'n fyra ding is en niet zo'n stam die richting België gaat?
Rijden treinen door stootblokken enzo, maar verder leuke plaats
De Fyra ijdt met rode en witte locs, de Benelux met groen/grijze. Bovendien bevatten de Beneluxstammen ICR in het geel/blauw (als de stam geen reclame maakt voor de Olympische Spelen) en rijden die met OBB rijtuigen.
Groen/grijs als loc heb ik nooit gezien, maar ik geloof je onmiddellijk.
Ja, da's nu. Maar twee jaar geleden zaten er geen blauw-gele bakken in de Beneluxstammen en kwam je ook wel eens een rode TRAXX tegen in die dienst... Edgar geeft nergens aan dat de foto van kort geleden is..