Daar ben ik dan ook weer lekker mee met die antwoorden van je Gert
Ik heb geen plaatjes.
Ik heb geen plaatjes.Dus.....
Geef je een prachtige voorzet, kopt die Roemeen m nog meters over...
Tonnie Bekke is ex-wethouder van de gemeente Losser. Des te opvallender is, dat hij kiest voor een haltebordje met het opschrift ‘Oldenzaal Oost’ in plaats van ‘De Lutte’.‘De grensovergang verwijst al naar Oldenzaal, waarom het station dan niet? Als kerkdorp van de gemeente Losser is onze gemeen-schap al vrijwel helemaal georiënteerd op Oldenzaal. De argumentatie uit de jaren twintig in de vorige eeuw waarom het opdelen van de gemeente Losser beter zou zijn, geldt in mijn ogen nog steeds.’Bekke denkt dat het merendeel van de inwoners van De Lutte het niet erg zou vinden dat het dorp tot de gemeente Oldenzaal zou behoren in plaats van tot Losser. ‘Vooral het verenigingsleven in De Lutte is dan met de subsidieregels die in Oldenzaal worden gehanteerd heel wat beter af.’In het weekeinde van 17 en 18 oktober 1992 fungeerde Bekke als voorzitter van de stichting Openingsfestiviteiten A1. De NS liet toen vanuit de regio dubbeldektreinen naar De Lutte rijden, om mensen voor een prijs van vijf gulden gelegenheid te bieden de fees-telijkheden rond de opening van de nieuwe A1 bij te kunnen worden.Bij de overgang in de Lossersestraat, bij het arboretum, werd een halteplaats gecreëerd. Het bord ‘Halte De Lutte’ dat Bekke nu in zijn bezit heeft dateert uit die tijd.
Nee Arnhem, dat was echt een leeuw-waardige inzending!
Nergens, ik heb het recht om een plaatje te plaatsen vind ik . Scheids !
*Formeel was de hele vraag dus fout, want de trein was dus niet zojuist uit een station vertrokken, maar had een halte aangedaan!