Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Op zoek naar een club door R1954
Vandaag om 22:11:06
Gewoon wat busfoto's door chrvdv37402
Vandaag om 21:57:06
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
Vandaag om 21:54:46
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door IMagic
Vandaag om 21:42:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Priegelman
Vandaag om 21:41:42
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 21:32:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:25:25
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 21:23:45
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door j.ossebaar
Vandaag om 21:11:18
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 20:58:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:53:02
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
Vandaag om 20:51:18
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
Vandaag om 20:41:00
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:30:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door AP3737
Vandaag om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
  

Auteur Topic: Slijpen helpt niet tegen geluidsoverlast  (gelezen 15254 keer)

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:Slijpen helpt niet tegen geluidsoverlast
« Reactie #60 Gepost op: 19 November 2009, 15:22:58 »
Prima allemaal maar laat die Italianen maar haast maken met die vogelbekdieren.
Dan is het probleem met het geluid ook meteen opgelost (als het goed is... ::))

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Slijpen helpt niet tegen geluidsoverlast
« Reactie #61 Gepost op: 19 November 2009, 15:33:54 »
Hopelijk.  ;)


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

desperado112

  • Offline Offline
  • Berichten: 527
    • Mittelstad 2.0
Re:Slijpen helpt niet tegen geluidsoverlast
« Reactie #62 Gepost op: 19 November 2009, 16:01:49 »
of alle mensen die daar wonen oordopjes geven ;D


zo heb je overal wel wat ik woon 80 meter van de ring A10 ik hoor alleen maar auto's razen ( zeker bij regen)
Daar naast nog de nodige vliegtuigen, plus de metro en trein die je hoort....

je went er van zelf aan  8)


(desondanks hadden ze bij de aanleg van de HSL hier best op kunnen letten)


Gr
Ho, Multimaus. Fleischmann

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:Slijpen helpt niet tegen geluidsoverlast
« Reactie #63 Gepost op: 19 November 2009, 17:48:29 »
ICL rijtuigen mogen dus 200 km/uur, toch?
Theroretisch zou je dus een paar bicourante locs van de sncf kunnen huren, een paar oude atb kasten van terzijde staande 1800-en inbouwen en karren maar met die ICL's.
Let op, dit is theoretisch hè, staat los van alle andere bezwaren ;)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Slijpen helpt niet tegen geluidsoverlast
« Reactie #64 Gepost op: 19 November 2009, 18:55:51 »
dr rijden toch al goeie locs daar? je hoeft er echt alleen maar icl achter te knopen.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Slijpen helpt niet tegen geluidsoverlast
« Reactie #65 Gepost op: 19 November 2009, 19:03:45 »
Klopt alleen de kleurstelling niet meer.  ;D ;D ;D


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:Slijpen helpt niet tegen geluidsoverlast
« Reactie #66 Gepost op: 19 November 2009, 19:08:10 »
dr rijden toch al goeie locs daar? je hoeft er echt alleen maar icl achter te knopen.
Volgens Hart van Nederland (SBS6) rijden er nu "barrels". *zucht*...

Groetjes, Bart
Groetjes, Bart

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Slijpen helpt niet tegen geluidsoverlast
« Reactie #67 Gepost op: 19 November 2009, 19:09:09 »
Volgens mij zijn die een beetje blind.  ;D


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:Slijpen helpt niet tegen geluidsoverlast
« Reactie #68 Gepost op: 19 November 2009, 19:30:16 »
Doof niet in ieder geval ;D

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:Slijpen helpt niet tegen geluidsoverlast
« Reactie #69 Gepost op: 19 November 2009, 21:52:26 »
Frans, weet je hoeveel zand er in die bijna 150 jaren onder die lijn Gouda - Rotterdam is gedumpt om de boel stabiel te krijgen?  8)

Nee, en dat wil ik ook niet weten :D

Ik weet wel grofweg hoeveel asfalt er onder de toenmalig versgelegde toegangsweg tot de net gebouwde nieuwbouwwijk Bloemenda(a?)l is verdwenen  8) Mijn oudste nicht had daar een rijtjeshuis gekocht waar ze na 2 jaar compleet onderdoor konden kijken... Toen de tweede grote geverherbouw- en herstelronde eraankwam is ze schielijk verhuisd naar een plek met een stabielere ondergrond :-X

Dat baanlichaam zit toch ook "opgesloten" tussen damwanden? (heb ik ooit horen verluiden...)

Dus ook nu weer: Tempo omlaag (en rubber wielen (y) )

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1514
    • Mijn fotosite
Re:Slijpen helpt niet tegen geluidsoverlast
« Reactie #70 Gepost op: 19 November 2009, 22:14:15 »
Ja Frans, dat heb je helemaal goed. In 1930 heeft men de boel daar flink aangepakt; nieuwe spoorsloten en een soort bekisting/stutten geplaatst om het spoor eehh... op het juiste spoor te houden. Zwaardere locs waren daarvoor al taboe op dit stuk, maar ook na de verbetering van 1930 mocht daar nog niet alles rijden. Toen de stoomdiesels in 1934 gingen rijden als vervanging van de DE-III met hun kinderziektes, reden 3700en hun diensten, behalve op dit baanvak, waar een 1700 werd gesteld.

grtz. Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re:Slijpen helpt niet tegen geluidsoverlast
« Reactie #71 Gepost op: 20 November 2009, 00:15:12 »
Ik snap nog steeds niet dat men voor een stel koeien een miljarden kostende tunnel boort en voor mensen een tunnelbak aanlegt, .

Dat is typisch Nederlandse politieke logica.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re:Slijpen helpt niet tegen geluidsoverlast
« Reactie #72 Gepost op: 20 November 2009, 00:29:17 »
Aan een rijtuig is niks 25 Kv geschikt, de lok vormt dat al om tot een lagere spanning zodat je geen HS kabels onder de rijtuigen hoeft te hangen die zo dik zijn, dat ze niet meer hanteerbaar zijn...  ;)

Uiteraard wordt de 25 kV eerst in de loc omlaag getransformeerd. Ik weet alleen even niet meer uit mijn hoofd of dit 1000 of 1500 V is. Essentieel is dat dit een wisselspanning is van 50 Hz en daar de rijtuigen geschikt voor moeten zijn. Dat bedoelde ik dus met geschikt voor 25kV.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re:Slijpen helpt niet tegen geluidsoverlast
« Reactie #73 Gepost op: 20 November 2009, 09:08:12 »
Theroretisch zou je dus een paar bicourante locs van de sncf kunnen huren, een paar oude atb kasten van terzijde staande 1800-en inbouwen en karren maar met die ICL's.
Let op, dit is theoretisch hè, staat los van alle andere bezwaren ;)
Inderdaad theoretisch.  ;D
Even ATB inbouwen zal iets meer voeten in de aarde hebben dan je denkt. Is niet ff een kwestie van een paar stekkertjes om/inpluggen.
En dan moet de lok nog het toelatingsproces door voor er uberhaupt in de normale dienst gereden mag worden.
Ben je toch wel weer een paar maandjes ++++ verder. ;D

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:Slijpen helpt niet tegen geluidsoverlast
« Reactie #74 Gepost op: 20 November 2009, 14:52:27 »
Kunnen ze geen ICE's gebruiken ???