- Leds en lichtgeleiders. Heeft er al iemand ervaring opgedaan met een led achter een lichtgeleider? Lampjes achter een lichtgeleider kenne we misschien meer dan genoeg. Maar dezelfde situatie alleen dan niet met een lampje maar met een led. Belangrijkste reden voor deze keus: onnodige licht in de cabine en die vurige gloed soms op het dak van je loc.- locschildjes. Ik heb m'n nieuwe locschildjes in de passende kleueren gezet. Nu moet de verf van de randen, cijfers en letters af.Ik heb schuurpapier wp1200. Wil de locschildjes met dubbelzijdig plakband op een stokje zetten. Datzelfde met dat wp1200 en het over elkaar heen halen tot het resultaat daar is. Lak er op en opplakken. Is dat de juiste weg of is er en betere manier?
Misschien te veel in een keer 3 vragen over verschillende onderwerpen ook nog. Maar misschien kunnen we er wat van maken.- NS front- en sluitverlichting. Tijdperk IIIa/b (1948-1958). Ik ben met een DE2 bak bezig. Onder een lamp die in een kemertje schijnt en dan door de koplampvenstertjes licht naar buiten werpt. Boven een kamertje met één rood en een wit lampje. De rode van de sluitverlichting is aangesloten de witte niet. De rode werpt, via een lichtgeleider, 2 lichtpuntjes naar buiten. De witte zou er dat bij 1 doen (omgekeerde L).Mijn vraag is welke verlichting werd in mijn tijdperk gevoerd. Ik heb achterhaald hier en daar op hutnut dat het alleen 2 koplichten (onder) en 1 of 2 sluitlichten. Dit geldt voor locs en treinstellen. Wagons & binnenlandse rijtuigen hadden vaak een of ander sluitlantaarntje in de vorm van een acculamp die knipperde.
- locschildjes. Ik heb m'n nieuwe locschildjes in de passende kleueren gezet. Nu moet de verf van de randen, cijfers en letters af.Ik heb schuurpapier wp1200. Is dat de juiste weg of is er en betere manier?
- Leds en lichtgeleiders. Heeft er al iemand ervaring opgedaan met een led achter een lichtgeleider?
Wat hebben we in nederland toch met 'schuren' van messingschildjes: een inktgummetje laat het messing wel onaangeroerd. Ja wel even doorgummen maar het eindresultaat...........