Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 15:49:33
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 15:46:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 15:36:41
Halling aandrijvingen door 008200
Vandaag om 15:31:33
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 15:25:59
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 15:21:42
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 15:14:22
Kibri station CALW ingekort als NS station door Pauldg
Vandaag om 14:52:17
Exact-Train 2025 door grossraumwagen
Vandaag om 14:36:59
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door tothebeach
Vandaag om 14:25:35
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 14:23:34
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:22:00
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Sam
Vandaag om 14:19:46
NS 8800 in spoor 0 door Rob Moerkerken
Vandaag om 14:01:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik van den Eijnden
Vandaag om 12:50:15
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door ronald100
Vandaag om 10:41:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:30:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 09:46:31
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 09:41:37
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 09:40:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 09:34:52
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 09:32:46
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:29:06
Rheinburg, TP V/VI door Jelmer
Vandaag om 09:25:27
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 09:22:04
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Jelmer
Vandaag om 09:21:18
iTrain versus Windigiped door Pain0_8
Vandaag om 05:04:03
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:23:12
Rangeerbaan Molenhoek door Ronald Halma
11 September 2025, 23:47:27
Overstap naar HTM door Jan Bennink
11 September 2025, 21:19:33
  

Auteur Topic: PIKO Silberlingen 57650 57651 57652  (gelezen 16718 keer)

Robert B.

  • Offline Offline
  • Berichten: 297
Re:PIKO Silberlingen 57650 57651 57652
« Reactie #15 Gepost op: 15 November 2009, 12:21:29 »
Ik had zo`n 25 jaar geleden mooie van rowa
toen al 1:87
spijt dat ik die heb weggedaan ,al is een vergelijk met de hedendaagse maatstaven mischien niet  eerlijk
mvg Jan

Die van Röwa waren niet 1:87, deze rijtuigen waren 1:100... Persoonlijk vind ik de 1:93 versie van Fleischmann nog het mooist.
"De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein."

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re:PIKO Silberlingen 57650 57651 57652
« Reactie #16 Gepost op: 15 November 2009, 12:59:17 »
tja tis al weer ff terug he ;D
t waren wel de langste rijtuigen die ik toen had
volgens mij toen alleen verkrijgbaar als bouwpaket

jan

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re:PIKO Silberlingen 57650 57651 57652
« Reactie #17 Gepost op: 15 November 2009, 13:01:50 »
Röwa met bouwpakketten? bedoel je misschien ADE, er waren inderdaad 1:87 Silberlinge..
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8694
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:PIKO Silberlingen 57650 57651 57652
« Reactie #18 Gepost op: 15 November 2009, 13:07:46 »
Ja, erg mooi en voral niet te veel mee klooien.... Maar idd, boven een ADE gaat niet veel.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re:PIKO Silberlingen 57650 57651 57652
« Reactie #19 Gepost op: 15 November 2009, 13:09:07 »
Karst, wat gaat de tractie voor de silberlinge opleveren, een V100?
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3987
  • de hondsrug baan
Re:PIKO Silberlingen 57650 57651 57652
« Reactie #20 Gepost op: 15 November 2009, 14:54:02 »
ik ben erg benieuwd naar de tractie wat Karst er van maakt, er is genoeg keuze, maar deze rijtuigen hebben toch ook gemengd gereden met de umbau wagens en wat is dan een goede samenstelling, heb 3 B's en 1 AB(roco) umbau.Zelf dacht ik aan een AB s silberling van piko 1:87 (heb nog een roco 1:100) maar dat lijkt niet, of kan daar ook een ander type bij bv een B of A ik weet het niet. .



mvgr Evert (Mass am See).

Servé

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1769
  • Niks kan tippen aan een E1700
Re:PIKO Silberlingen 57650 57651 57652
« Reactie #21 Gepost op: 15 November 2009, 15:23:19 »
Moet je wel opletten, een 3-assige Umbauwagen heeft wel stuurstroomkabels, 4 -assige niet! ;)

Servé
Vriendelijke groet, Servé.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re:PIKO Silberlingen 57650 57651 57652
« Reactie #22 Gepost op: 15 November 2009, 15:24:01 »
Die van flm heb ik ook gehad die waren 1 op 72 in de hoogte en breedte en in de lengte 1:110 een lelijk ding was het.
Ook heb ik de plan W versie ervan gehad die was helemaal een ramp :P
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22557
Re:PIKO Silberlingen 57650 57651 57652
« Reactie #23 Gepost op: 15 November 2009, 15:35:43 »
Rampen moet je niet aanschaffen zou ik zeggen. Fleischmann heeft later nieuwe versies in 1:93 lengteschaal ontwikkeld. Die zal Robert wel bedoelen. Los van de lengteschaal fraaie en probleemloze rijtuigen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10485
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:PIKO Silberlingen 57650 57651 57652
« Reactie #24 Gepost op: 15 November 2009, 22:31:37 »
Hoi en Whow  ;D

Wat een reacties als je even een dag niet kijkt ;)

Goed, waarom deze rijtuigen ? Er wordt immers veel over gespeculeerd ;)

Da's mijn zaak en hebben jullie lekker niet mee te maken ;D ;D

Nee, geintje, het antwoord is al door een aantal ( en mezelf ) gegeven: Ik vind het rijtuigen met een prima prijs/prestatie verhouding en.... zoals gezegd, de meeste rijtuigen die hier ( voor voornamelijk veel geld ) binnen komen moet ik toch ook uit elkaar halen, toch ook losse onderdelen aan zetten, toch ook de koppelingen 'dresseren', toch ook hier en daar een likje verf geven, toch ook de stroomafname zelf goed maken, toch ook de rijeigenschappen zodanig krijgen dat ze niet op elk wissel ontsporen, na elke keer uit de doos pakken er weer afgevallen onderdelen aan moet lijmen etc. etc.

Dan, zijn deze rijtuigen een heel goede basis voor het rij-bedrijf wat ik met deze rijtuigen voor ogen heb.  8) (y)

Optisch vind ik zelfs, dat de 'Pflauenaugen' bedrukking van de PIKO's het beste is van de 3 te vergelijken merken ( Lima, Roco PIKO )

Verder welke tractie... ?? Nu ik heb hier V80, V100, V160, BR23 staan en achter elk kunnen ze prima in trekduw dienst doen. Wil ik er doorgangstreinen mee maken (zonder stuurstand ), staat er V200 en BR01 ter beschikking ;)

En zelfs NS 1100 als ik dat zo lees hier  (y)

@Ben,

Bedankt voor het plaatje van de seinprint. Hoef ik dat zelf niet meer uit te zoeken  (y) Want er komt natuurlijk een LOCOMOTIVE lighting in met alle toeters en bellen voor de front- en sluitverlichting en natuurlijk de binnenverlichting.


Grtzz,

Karst
« Laatst bewerkt op: 15 November 2009, 23:08:07 door Karst Drenth »

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:PIKO Silberlingen 57650 57651 57652
« Reactie #25 Gepost op: 25 November 2010, 10:07:30 »
Discussie over de samenstelling van deze rijtuigen is afgesplitst
Vr. groeten,
Bob

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3532
  • Mcn NSR Groningen.
Re:PIKO Silberlingen 57650 57651 57652
« Reactie #26 Gepost op: 25 November 2010, 10:59:19 »
Ik heb de rijtuigen van Piko al een tijdje in huis, voorzien van verlichting van
Digirails (80.010). Daarbij scheeld het dan weer dat je geen extra funtiedecoder
nodig bent voor de verlichting in de stuurstand welke via de beschrijving op de
site van Piko goed te digitaliseren is. En tevens verrekte handig voor het
wegwerken van bedrading omdat de voeding van de rails via het printje richting
het dak en dus de ledstrip geleid kan worden  (y)

http://www.piko.de/d/FAQ/FAQ_Wagen/Lichtwechsel_Steuerwagen_Digital/Lichtwechsel_Steuerwagen_Digital.php

Slepers heb ik gemaakt volgens de methode printplaatje en een gedeelde digirails sleper  ;D

Gr.


Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5