Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:39:36
AI is (gelukkig) nog niet perfect door bask185
Vandaag om 17:06:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarcNL
Vandaag om 16:49:47
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 16:35:45
ESU Lokpilot 5 loc 'vliegt weg' door Zillertalbahn002
Vandaag om 16:31:44
Piko NS1100, materieelbespreking door Petertje
Vandaag om 16:25:27
Railcom zender bouwen door AP3737
Vandaag om 16:19:27
Roco bd218 162-6 doet 't niet meer door Ronald69
Vandaag om 16:10:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door jerrytrein
Vandaag om 15:26:35
Depot + vervolg Vlieringen-2 door jerrytrein
Vandaag om 15:25:05
onderzoeksrapport ontsporing Ertstrein door VictorPM
Vandaag om 14:45:42
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door bask185
Vandaag om 14:35:23
Nahmertaler Kleinbahn door hervé
Vandaag om 14:33:39
Rails roestig verven door EddyK
Vandaag om 14:00:32
US diorama in H0 door MOVisser
Vandaag om 13:19:12
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:15:58
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Hans GJ
Vandaag om 12:55:10
City Scape Studio: Inspirerend door RobVille
Vandaag om 12:18:23
Plan E - 2023 oplage door spoorijzer
Vandaag om 11:21:42
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 11:12:05
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 11:03:11
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 10:57:59
Polderbaan(tje) 0,3m2 door spoorijzer
Vandaag om 10:52:27
Lichtprintjes NS2400 door DV modelspoor
Vandaag om 10:27:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 09:28:56
Gecombineerd spoor H0 / H0m door Krommert
Vandaag om 09:15:45
Modules van Kees Gorter (vervolg) door MOVisser
Vandaag om 09:00:14
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
Vandaag om 08:58:22
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 08:10:27
IJken van locomotieven door Frank 123
Vandaag om 06:51:27

Auteur Topic: Wat zien we graag bij Roco verschijnen?  (gelezen 70552 keer)

posthumus

• Offline Offline
Wat zien we graag bij Roco verschijnen?
« Gepost op: 03 November 2009, 19:52:21 »
Beste mensen,
Al jaren vraag ik mij af waarom Roco nog steeds niet een NS 1200 loc heeft uitgebracht. Weet iemand een reden hiervoor, ooit wat gehoord van insiders?
Ik heb in het verleden wel een paar keer een e-mail gestuurd naar Roco, echter er volgt dan een standaard antwoord waar je op dat moment niets aan hebt, maar weer afwachten dan...
Roco brengt veel modellen op de markt met ook allerlei nummer en kleurvarianten. De meest vreemdsoortige modellen zijn reeds verschenen en gaan nog verschijnen, prima natuurlijk voor de liefhebbers. Maar een gewone NS 1200 ??
Ik hoor u al zeggen, ja maar nu is er toch de Trix en Marklin 1200? Ja, klopt is ook een redelijk fraai model, maar naar mijn bescheiden mening is het hem net niet.... Net zoals de oude (te grote) Fleischmann 1200 en de Lima modellen. En dan heb je natuurlijk nog de oude Marklin modellen uit voorbije jaren. O ja, Philotrain heeft een heel mooie, maar die prijs he? (Als deze laatste nog te krijgen is)
Waarom zou ik zo graag een Roco 1200 zien? Welnu, mijn mening is dat Roco bijna altijd zo goed de juiste vorm/ neus van een loc weet uit te beelden. Alles goed in verhouding, vooral niet te hoog op de wielen, daarbij een fantastische geruisloze loop enz. De Roco TEERam is ook zo'n voorbeeld van een perfect getroffen neus/front. Neem de eenheitslocs van de DB, de E 10/40/41 en 50 familie. Roco heeft deze schitterend uitgebeeld, het zijn exact de grote voorbeelden in het klein. Als je de nieuwe Trix/Marklin E-41 en E-50 (Heb ik zelf van Trix) en de E-10 Bugelfalten ernaast zet, dan zijn ze het net niet. Kijk alleen maar naar de veel te dikke looprand boven de buffers. (Overigens gebruikte Marklin in hun folders en op hun website ten tijde van de aankondiging van de blauwe E-10 Bugelfalte een afbeelding van de betreffende Roco lok  (!) Ra,ra hoe kan dat.
Overigens zijn de Trix en Marklin modellen wat betreft lak en opschriften wel erg fraai en strak
Het is een veel te lang verhaal geworden en ik dwaal af, de vraag was dus weet iemand een reden waarom Roco in al die tientallen jaren nog geen NS1200 heeft uitgebracht?  Een modelspoor groet...

NS 1100

• Offline Offline
Re:Wat zien we graag bij Roco verschijnen?
« Reactie #1 Gepost op: 03 November 2009, 19:57:43 »
Waarom het 10-tallen jaren geleden niet gebeurd is weet ik niet. Op zich had Roco destijds niet zo heel veel nieuwe modellen ontwikkeld. De vele nieuwontwikkelingen zijn pas iets van de laatste jaren.

Maar op dit moment een Roco 1200 uitbrengen is riskant. De oplages om een model winstgevend uit te brengen zijn behoorlijk hoog. Aangezien er al een hoop 1200-ers op de markt zijn, ben ik bang dat dit toch net wat te veel van het goede is. Ondanks dat al die loks nét niet modellen zijn.

Wellicht kan je beter eens tot bijvoorbeeld LSM wenden. Die zijn nooit bang geweest wat dat betreft en maken mijns inziens nog net wat mooiere modellen dan Roco.

Ben

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 03 November 2009, 19:58:05 »
Het is een veel te lang verhaal geworden en ik dwaal af, de vraag was dus weet iemand een reden waarom Roco in al die tientallen jaren nog geen NS1200 heeft uitgebracht?  Een modelspoor groet...
Je geeft het zelf al aan: MaTrix heeft ze in haar assortiment en de NL markt is niet zo groot dat dat een nieuwe ontwikkeling rechtvaardigt denk ik.

Maar we blijven hopen. :D

Gr, Ben.

Maarten

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 03 November 2009, 20:15:52 »
MaTrix heeft ze in haar assortiment

maar vinden jullie nou ook niet allemaal dat die MaTrix belachelijk hoog op z'n wielstel staat? Je kijkt er zo doorheen, ik vind het geen gezicht!

Het zou leuk en verrijkend zijn als ROCO wél een correcte versie zou uitbrengen.
met de groeten van Maarten

martijn v m

• Offline Offline
  • Heerwijk in H0
    • vames
« Reactie #4 Gepost op: 03 November 2009, 20:18:21 »
en dan hopelijk ook een beter betaalbare want 300 euri ga ik niet betalen voor een lok
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #5 Gepost op: 03 November 2009, 20:26:49 »
maar vinden jullie nou ook niet allemaal dat die MaTrix belachelijk hoog op z'n wielstel staat? Je kijkt er zo doorheen, ik vind het geen gezicht!

Het zou leuk en verrijkend zijn als ROCO wél een correcte versie zou uitbrengen.

En niet alleen belachelijk hoog op het wielstel, de prijs is ook belachelijk hoog voor wat je krijgt.
En dan met een ge-update aandrijving uit de jaren stillekes.
En juist die aandrijving vind ik het meest erge aan de loc, hier is ook een draadje over hoe je die verbeterd.

Maar wees eens eerlijk, aan een loc van 300 euri mag je toch zelf niks aan te verbeteren hebben.
Dat moet toch in een keer goed zijn??

Jos.
« Laatst bewerkt op: 03 November 2009, 20:28:22 door J. Beckers »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 03 November 2009, 20:30:32 »
Ik denk dat voor roco de markt klein is. Zeker nu ze van alles dumpen zullen mensen niet zo snel naar de winkel rennen. LSM maakt voor een iets hogere prijs een veel fraaier model. Dus LSM komt u maar.
Als roco er mee komt zal ik afwachten of het model loopt en anders wacht ik tot de aanbieding.

piet post

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 03 November 2009, 20:35:28 »
De vraag is bij welke hoeveelheid en bij welke prijs het winstgevend is voor Roco. Het is wel opvallend dat al vaker is gevraagd naar een roco ns 1200. Er is beslist een markt voor, maar of deze groot genoeg is????? Door het uitbrengen van de Märklin en Trix uitvoeringen is die markt alleen maar kleiner geworden. De oude Lima's zijn zo antiek dat ze bij Kunst en kitsch kunnen worden vertoond.

renew

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 03 November 2009, 21:51:32 »
Kan je dezelfde vraag ook niet stellen voor een 1500,  een goede nederlandse stoomlok en noem alles wat in andere draadjes (wat wens je)  staat maar op? Een 1200 is vaak door firma's uitgebracht, en even los van welke op maat is en welke beter, maar waarom wel de 1200 en niet eerder genoemde.

Over het kleiner worden van de markt? Kijk naar de grote hoeveelheid uitgebrachte TEE diesels van NS/SBB door diverse fabrikanten.

groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Simon Stenneberg

• Offline Offline
  • Dieselpower rules!
« Reactie #9 Gepost op: 03 November 2009, 22:34:25 »
Aan de andere kant, Fleischmann heeft de loc wel gehad, en die is door Roco overgenomen. Dan is het misschien wel eenvoudiger om "in eigen huis" het Fleischmann-model te verbeteren met Roco-technieken?
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Rob Ellerman

• Online Online
  • Modelspoor is emotie...
« Reactie #10 Gepost op: 03 November 2009, 22:40:07 »
De hiervoor staande opmerking vind ik van weinig realisme getuigen. Het Fleischmann model dateert uit de jaren zestig. Geldt voor zowel aandrijving als kap. Het zou een volledig nieuwe ontwikkeling moeten worden, die helemaal overeenkomt met de eisen die men vandaag de dag technisch en optisch aan een model stelt. Benieuwd wat de reacties zouden zijn als zo'n locmodel € 250,- zou gaan kosten, de opmerkingen die hiervoor geplaatst zijn door de anderen in deze draad in ogenschouw genomen...
Tbinnebarretije…

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
« Reactie #11 Gepost op: 03 November 2009, 22:42:10 »
Als de loc 250 euro moet gaan kosten, en hij is perfect en met een perfecte aandrijving.
Dan hoef ik me daar ook niet over te bedenken, dan Vliegt de Trix ook onherroeppelijk naar het zijspoor.

Jos.

(Het speculaasgehalte is natuurlijk heel erg hoog, krijg er al penspijn van.  ;D ;D ;D)
« Laatst bewerkt op: 03 November 2009, 22:44:02 door J. Beckers »

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Maarten

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 03 November 2009, 22:43:28 »
een aanpassing van de oude Fleischmann kap is niet realistisch. Die was niet eens 1:87 en niemand in de modelspoorwereld zal dat anno nu nog accepteren
met de groeten van Maarten

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
« Reactie #13 Gepost op: 03 November 2009, 22:45:05 »
Niet alleen de kap, ook het technische aspect is helemaal niet meer van deze tijd.
Kijk maar eens naar de aandrijving, die was nog minder dan de Trix

Jos.

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Henry Visser

• Offline Offline
  • Fremo, tijdperk III, DB NS
« Reactie #14 Gepost op: 03 November 2009, 23:06:50 »
Posthumus,
Je hebt helemaal gelijk,ik zit helemaal op dezelde golflengte met je,alles wat roco als eerste heeft gemaakt,voor mijn part al tig jaar terug,ziet er beter uit dan wat matrix nu nieuw uitbrengt,zeker de verhoudingen van bijvoorbeeld de cabineruiten van een E50,je ziet dit gewoon direct,dit geldt ook voor de koploper,prachtig in de lak waanzinnig scherp bedrukt,en weer te kort.......,en dan wordt het vanzelf een stevige prijs,want als alles klopt  heb ik het er wél zo voor over,zeker voor een 1200,een roco 2400 had voor mij zo maar 135 euro mogen kosten want ik vind het die lok gewoon waard,dat íe dan in het begin pas begon bij 90/100 euro vond ik echt heel goedkoop,dit als inleiding voor de topic,laat dus inderdaad maar komen  die 1200 van roco of ls,want is die markt voor een belgische 1100 dan zo groot?Vergeet ook niet al die kleurvarianten en versies van wel/niet renovatie ,en zijn mateloze populariteit,matrix heeft ook een 1100 opnieuw uitgebracht,roco volgde terwijl ze notabene al kampioen 1100-tjes maken waren enof dat nu met of zonder botsneus was/is, ook dit is een deel van de markt afromen.Er moet gewoon een nieuwe 1200 komen die wel klopt,alleen al vanwege het feit dat fabrikanten met opgeknapte meuk komen (wat veel te duur is en dan daardoor nog gedumpt wordt ook),en daar niet mee weg mogen komen anders wordt echte kwaliteit niet beloond.