Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 18:57:22
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:53:39
Op Zuid (NL H0) door hervé
Vandaag om 18:45:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 18:33:43
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Jan Bennink
Vandaag om 18:31:53
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door klusser
Vandaag om 18:25:05
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jan Bennink
Vandaag om 18:24:09
Overstap naar HTM door defender
Vandaag om 18:23:48
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 18:22:28
Een leuke vrachtwagen door defender
Vandaag om 18:20:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:01:34
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 17:36:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 17:27:51
Terschellinger Spoor door defender
Vandaag om 17:15:47
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:59:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:58:17
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 16:36:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 16:30:06
De fabriek - Spoor 0 door g-j
Vandaag om 16:13:49
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:02:14
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:29:48
Welke decoder is dit? door Ben
Vandaag om 15:09:20
Tram reageert niet door R1954
Vandaag om 15:00:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:11:34
PB Models, ICR-rijtuigen door serie1200
Vandaag om 14:10:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
Vandaag om 14:09:15
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Eric B
Vandaag om 13:59:34
Kato ETA 515 door mamory
Vandaag om 13:42:14
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:20:07
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 13:16:35
  

Auteur Topic: Eerste directe trein vanaf DIT, Duisburg Intermodal Terminalm, naar Hamburg  (gelezen 1856 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12504
    • sleutelspoor


Eerste directe trein vanaf DIT (Duisburg Intermodal Terminal) naar Hamburg
Nog geen 24 uur na de aanvraag van een grote rederij bij Contargo was de treinverbinding tussen Duisburg en Hamburg gepland en goedgekeurd. Contargo Network Service nam de taak op zich en vond in de "Niederrheinische Verkehrsbetriebe AG", NIAG, de geschikte partner voor de spoorwegtechnische uitvoering van dit project. NIAG is verantwoordelijk voor de samenstelling van de trein, het rangeren bij de terminal en de rit naar Hamburg.
Op 27 oktober reed de  eerste  containertrein vanaf DIT Duisburg direct naar Hamburg.
 DIT is bijzonder verheugd, dat er naast de treinverbindingen die DIT permanent met talrijke bestemmingen in heel Europa verbinden, nu ook een connectie met Hamburg tot stand is gebracht.
De divisiemanager Railverbinding en Voertuigonderhoud van NIAG: "De betrokkenheid van NIAG als extra spoorwegonderneming in de haven van Duisburg verstevigt de concurrentiepositie van de divisie binnen de regio. Wij zijn daarom van plan om in de toekomst in het gehele havengebied van Duisburg leveranciersdiensten en mobiele wagonreparaties aan te gaan bieden ".
Met een jaarlijkse transportcapaciteit van ruim 1 miljoen TEU, behoort Contargo tot de grootste logistieke containernetwerken binnen Europa. Contargo integreert het containerverkeer tussen de havens in het westen, de Duitse Noordzeehavens en het Europese achterland. De onderneming beschikt in Duitsland, Nederland, Frankrijk en Zwitserland over 19 containerterminals in binnenhavens. Bovendien exploiteert de onderneming eigen scheepvaart- en spoorweglijnen. De 400 medewerkers behaalden in 2008 een jaaromzet van 200 miljoen euro.

Foto 1: De trein voor vertrek naar Hamburg in spoorgedeelte von Duisburg Intermodal Terminal.



(© Foto: Contargo) verz.Hans Reints

« Laatst bewerkt op: 03 November 2009, 13:03:37 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Eerste directe trein vanaf DIT, Duisburg Intermodal Terminalm, naar Hamburg
« Reactie #1 Gepost op: 03 November 2009, 13:53:39 »
Wel frappant dat vandaag is bekend gemaakt dat Amsterdam Container Terminals voorlopig gesloten wordt en alle activiteiten worden staakt. (Bron RTL-Z, RTL 7)

Sander

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:Eerste directe trein vanaf DIT, Duisburg Intermodal Terminalm, naar Hamburg
« Reactie #2 Gepost op: 03 November 2009, 15:11:36 »
He! de nummer 9 heb ik afgelopen vrijdag geplaat in Mainz/kastel 8)
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12504
    • sleutelspoor
Re:Eerste directe trein vanaf DIT, Duisburg Intermodal Terminalm, naar Hamburg
« Reactie #3 Gepost op: 04 November 2009, 10:37:01 »
Wel frappant dat vandaag is bekend gemaakt dat Amsterdam Container Terminals voorlopig gesloten wordt en alle activiteiten worden staakt. (Bron RTL-Z, RTL 7)
Sander

Klopt, hieronder het volledige bericht.
SK
 
ACT verliest laatste dienst
Amsterdam Containerterminals (ACT), het voormalige Ceres, verliest begin 2010 zijn laatste containerlijndienst, de EU1 van de Grand Alliance. Dat bevestigt havenwethouder Freek Ossel van de gemeente Amsterdam. Volgens de bestuurder schort de rederij-alliantie de dienst tijdelijk op en studeren de aandeelhouders van de terminal, Hutchison en NYK, op alternatieven.   
Bronnen binnen de Grand Alliance bevestigen dat de EU1-dienst naar Rotterdam verhuist. Reden is dat NYK grotere schepen (8.600 teu en groter) wil inzetten, die niet door de sluis bij IJmuiden kunnen. De verplaatsing maakt deel uit van een bredere herstructuring van de vier diensten vanuit Azië op Europa. De leden van de Grand Alliance zijn het over de preciese invulling daarvan onderling nog niet eens. Mogelijk verdwijnt er één dienst. 
Al in mei van dit jaar zei een vertegenwoordiger van Grand Alliance tegenover Nieuwsblad Transport dat er een grote kans bestaat dat de laatste dienst tussen Japan - Singapore en Amsterdam aan eind van het jaar wordt opgeheven. ‘Alles wordt, gelet op de dalende vervoersstromen, toch min of meer op Rotterdam geconcentreerd. Het zijn vooral onze Duitse klanten die dat eisen', zei de manager destijds. ‘Ik ben dan ook bijzonder pessimistisch over de nabije toekomst van Ceres.' 
Het blijken uiteindelijk profetische woorden te zijn geweest van de manager. Overigens ontkenden destijds het havenbedrijf en het gemeentebestuur van Amsterdam dat de laatste dienst op Amsterdam zou worden opgeheven. 
De gemeente Amsterdam betreurt het stopzetten van de EU1-dienst. 'Vooral vanuit het oogpunt van werkgelegenheid krijgt de stad in deze moeilijke tijden een extra tegenslag te verwerken. Daarnaast is de sterke groei van de containeroverslag in de Amsterdamse haven de afgelopen jaren voorlopig een halt toegeroepen', schrijft Ossel in een reactie. FNV Bondgenoten vreest dat 165 mensen hun baan zullen verliezen. Volgens de havenwethouder zet de Grand Alliance door de economische crisis grotere containerschepen in om zo forse besparingen te realiseren. 'De grotere schepen op de Japanlijn kunnen niet door de zeesluis bij IJmuiden, waardoor overslag bij de terminal in Amsterdam tijdelijk niet meer mogelijk is', aldus Ossel. Voor NYK en Hutchison, aandeelhouders van de terminal in Amsterdam, blijft Amsterdam een belangrijke strategische haven in Europa, laat hij verder weten. Hoe partijen de gunstige ligging van Amsterdam kunnen gebruiken voor alternatieven, wordt de komende tijd besproken, vervolgt hij.
ACT verloor in april van dit jaar al de EU2-dienst, die ook naar Rotterdam werd overgeheveld. Eerder werd de EU5 gestaakt door de rederijen binnen de Grand Alliance (OOCL, NYK, MISC and Hapag Lloyd). In de op Japan gerichte EU1-dienst varen negen NYK-schepen van 6.182 tot 6.661 teu.
« Laatst bewerkt op: 04 November 2009, 11:12:16 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.