Doel:€250.00
Donaties:€197.50

Per saldo:€-52.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-09-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:08:35
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ArjanB
Vandaag om 00:03:22
Raadplaatje door Martin Hornis
19 september 2020, 23:46:06
Frans loodsje et cetera door Noordernet
19 september 2020, 23:29:07
De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap door Bert V
19 september 2020, 23:21:01
Britain's biggest dig BBC 2 door ivanzon
19 september 2020, 23:13:49
Beurs in Houten 10 oktober 2020 - de voor- en nabeschouwing door ivanzon
19 september 2020, 23:11:37
De Hef in N schaal... door jowi
19 september 2020, 23:01:35
Projekt 083-338 door 44
19 september 2020, 22:37:54
RTM-tijden herleven... door EddyK
19 september 2020, 22:35:22
Islington yard - Toronto Canada door NS1220
19 september 2020, 22:30:30
Ledverlichting aansluiten door NS1220
19 september 2020, 22:25:51
NL baan: Frotterdam in h0 door frenkievee
19 september 2020, 22:13:26
Bestaat er een lijstje met voedingen die niet meer veilig zijn? door Besselspoor
19 september 2020, 22:06:32
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door NS1220
19 september 2020, 21:46:34
Bij Heukelom en Oisterwijk Oost hekken geplaatst (Fotolokatie)? door Bert van Gelder
19 september 2020, 21:44:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Stijn
19 september 2020, 21:42:39
Rheinburgh, TP V/VI door Falcon10
19 september 2020, 21:21:28
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door FritsT
19 september 2020, 20:53:12
Eurotrein graanwagens door wmrail
19 september 2020, 19:59:22
ICM treinstel 4083 als NOS-treinstel door NL-modelspoor
19 september 2020, 19:26:24
ESU draaistel door Arnold van Heyst
19 september 2020, 19:07:17
Beurs Joure, 18 juli 2020... door ex-DR V100
19 september 2020, 18:24:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falcon10
19 september 2020, 18:23:25
Mehano Blue Tiger H0, kap openen voor inbouw decoder, ASB's en andere problemen door wob
19 september 2020, 18:08:48
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
19 september 2020, 18:07:05
Spoor 1 baan Gebr. Vierling: van DB naar ÖBB door becasse
19 september 2020, 18:00:10
Bouwen van modellen bestaande uit gips door MOVisser
19 september 2020, 17:58:23
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door arnout
19 september 2020, 17:47:03
Baanbouw Bosje77 door bosje77
19 september 2020, 17:42:38
  

Auteur Topic: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80  (gelezen 214172 keer)

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 574
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #810 Gepost op: 13 februari 2020, 21:29:14 »
Hallo Niels,

Zit weer leuk beweging in. Blijf het volgen.

Richard

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 6263
  • Midland Industrie, NS IV.
    • Midland
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #811 Gepost op: 14 februari 2020, 10:14:27 »
Hoi Niels,

Het schaduwstation is nu dus zo goed als afgerond?
Aangezien je bovenop bezig bent.

Gr Koen.
Klik op de wereldbol naar topic.
Mvg Koen. Betuwse oplossing:'kumt tied, kumt road'.

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1600
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #812 Gepost op: 14 februari 2020, 22:13:25 »
De laatste tijd weer wat meer tijd en zin in de hobby inderdaad. Er zit nog meer in de planning, maar daarover later meer.

Het schaduwstation is op zich klaar, er moet nog wel wat aan de onderzijde gesoldeerd worden. De planken op het stationsniveau liggen nog los. Ik ben bezig om die definitief te plaatsen waarbij ik steeds twee delen die aan elkaar zitten makkelijk kan weghalen. Dit in geval van storing of onderhoud aan het schaduwstation. Ik heb hier een constructie voor bedacht, hout gehaald maar nog geen tijd gehad om er aan te beginnen. Dat is het leuke van een project zoals de VL, daar kun je lekker ‘s avonds een uurtje aan werken zonder al te veel herrie te maken.

Grtz,
Niels

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2135
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #813 Gepost op: 15 februari 2020, 16:05:16 »
Ik kén Arnhem rond de jaren '60 en dus ook het bouwwerk van de VL/Post T (wat je ook wilt...), maar realiseer mij eigenlijk nú pas hoe groot dat gebouw was/is! Is dit ook niet één van de éérste VL-posten waar een "meer gecentraliseerde Verkeersleiding" begon?

Groeten van Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1600
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #814 Gepost op: 16 februari 2020, 17:38:48 »
Het gebouw is inderdaad enorm. Voor mij komt dat goed uit, want het maskeert de entree naar het schaduwstation mooi.

Vandaag wat tijd gehad om verder te gaan. Planning was om de plint af te maken. Dat heb ik natuurlijk niet gedaan want ik vond dit veel leuker:





De dakopbouw begint zijn vorm te krijgen. Ik denk wel dat ik het brede deel nog een centimeter moet ophogen om de verhoudingen beter te krijgen.

Grtz,
Niels

Jasperkc

  • Offline Offline
  • Berichten: 182
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #815 Gepost op: 28 april 2020, 23:14:03 »
Hallo Niels,

Ziet er zeker weer mooi uit! Vergeet vooral niet de 2 kopspoortjes met de 1300en. Ik heb er foto's van!

Groet, Jasper.

Carel Ruysink

  • Offline Offline
  • Berichten: 697
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #816 Gepost op: 29 april 2020, 10:04:28 »
Deze spoortjes?




Mei 1997
...als je kinderen wil laten groeien moet je er niet boven op gaan zitten...   =Luizenmoeder=

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1600
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #817 Gepost op: 29 april 2020, 10:28:33 »
Dank Jasper.  (y)

@Carel: mooie foto, ik zie weer details die ik eerst niet zag...

De kopspoortjes komen er zeker, je ziet ze al liggen op de laatste foto. Inmiddels ben ik al weer een stukje verder met de VL maar gaat de aandacht momenteel vooral uit naar het leggen van de sporen in het station. Overigens zijn foto’s zeer welkom. Ik zou nog wel willen weten welke kleur de beplating vroeger had die onderaan de raampartij aansluit. Ik kan dat steeds niet goed zien, ik denk dat het bruin was, maar weet het dus niet zeker.

Afgelopen week ben ik dan eindelijk gestart met de sporen definitief te leggen en met het maken van de blokken. Ik heb de bovenzijde, zoals in de post van 14 februari staat, in modules gemaakt nu. Hierdoor kan ik beter bij de onderzijde komen en kan ik ze zelfs mee naar buiten nemen. Inmiddels ligt de bekende wisselstraat op de goede plek, zijn de eerste wisselmotoren geplaatst en is de bedrading van dit deel al bijna gereed.

Op MP afgelopen week een hele batterij wisselmotoren weten te bemachtigen, daar moet ik alleen nog nieuwe draden in weten te frommelen...

Grtz,

Niels

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1038
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #818 Gepost op: 29 april 2020, 10:48:53 »
Ik zou nog wel willen weten welke kleur de beplating vroeger had die onderaan de raampartij aansluit. Ik kan dat steeds niet goed zien, ik denk dat het bruin was, maar weet het dus niet zeker.



Voor zover ik het kan zien op foto's is er geen sprake van beplating, maar ramen tot aan de onderzijde. Door de luifel valt er licht op de onderste helft wat suggereert dat er beplating is. De ramen zijn getint.

Martijn

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1600
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #819 Gepost op: 29 april 2020, 11:03:59 »
De ramen staan iets naar buiten toe. Daaronder zit een afserking die de ramen weer laat aansluiten op de gevel.

Deze rand is nu blauw, net als de top van het gebouw. De top was vroeger bruin, daarom vermoed ik dat deze rand dat vroeger ook was:



Grtz,
Niels

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1600
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #820 Gepost op: 01 juni 2020, 20:50:22 »
Hallo allemaal,

Vandaag getuiniert zoals ik graag doe: lekker modelbouwen in de achtertuin.  ;D

Aangezien ik niet tevreden was met de onderste rand van de VL heb ik deze verwijderd en opnieuw genaakt. Om het geheel strak te houden ben ik begonnen met de bakstenen en ga ik daar tegenaan werken.

Dit was de oude onderrand:



Dit is de nieuwe in wording:



Vandaag vooral bezig geweest met de baksteenplaten en de opbouw. Het resultaat na een paar uur prutsen:




Ik ben redelijk tevredden met de vorm. Eens kijken of ik ik deze week nieuwe styreen kan scoren!

Grtz,
Niels
« Laatst bewerkt op: 02 juni 2020, 10:09:15 door Niels B »

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 3343
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #821 Gepost op: 01 juni 2020, 21:02:57 »
Niels, is dit een foto van de bouw van de post (160679)?

Groet, Frank

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 6263
  • Midland Industrie, NS IV.
    • Midland
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #822 Gepost op: 01 juni 2020, 22:02:49 »
Hoi,

Dat gaat er goed uitzien dat pand.

Gr Koen.
Klik op de wereldbol naar topic.
Mvg Koen. Betuwse oplossing:'kumt tied, kumt road'.

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1600
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #823 Gepost op: 02 juni 2020, 10:07:01 »
@spoorzeven: dat lijkt er wel op! Gave en unieke foto! Ik had wel wat foto's van de bouw, maar nog niet vanaf het station genomen.  (y)
@Koen: Thnx! BTW: je plot is klaar, ik probeer hem vandaag even te posten.

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3235
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #824 Gepost op: 03 juni 2020, 19:50:24 »
Super mooie bussen. (y)
...en gatver wat is dat een lelijk gebouw, maar wel mooi gebouwd (y)

Het spannende van bouwen wat er echt gestaan heeft er voor zorgt dat ook zulke gebouwen aan de beurt komen en het er veel realistischer uitziet (y)

Blijf volgen Gr Joke