Het kan altijd erger Station Assen, trein uit Groningen komt op het perron aan en is waarschijnlijk zo lang dat de spoorbomen bij het arriveren al naar beneden gaan.Resultaat, niks te zien,.Trein staat zeker 250 meter van de overgang en je moet net zo lang wachten tot hij weer richting het westen vertrekt.
Sorry beste Vlamingen, ik kan er niks aan doen...
Wie zegt dat 'the dutch way' beter is
......en vond ik het verbazingwekkend dat je zelfs aan het landschap kon zien waar Vlaanderen eindigde en Nederland begon.
Een trein stopt dan aan het perron( meestal staat het sein aan het einde van het perron) en direct als de trein stil staat word de overweg geactiveerd( hoe dit precies werkt weet ik niet). Dan gaat de overweg dicht en als die gesloten is komt het sein uit de stand stop en kan de trein vertrekken als iedereen is in en uitgestapt en de deuren weer gesloten zijn. Zo'n schakeling kan/werd door het rijdend personeel in sommige gevallen met een sleutel contact op het perron bedient maar ik ken geen stations waar dat nog gebruikt word. Op veel plekken gaat dat automatisch tegenwoordig.
Overigens was ik nog nooit in het Noordelijke deel van Belgisch Limburg geweest en vond ik het verbazingwekkend dat je zelfs aan het landschap kon zien waar Vlaanderen eindigde en Nederland begon. In Vlaanderen is het een rommeltje, met slecht onderhouden wegen en in Nederland valt onmiddellijk op dat alles veel meer geordend is.Sorry beste Vlamingen, ik kan er niks aan doen...mvg,Gert