Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door AP3737
Vandaag om 08:52:25
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 08:51:37
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:02:06
DB Fals, wat is H of OH op de zijkant? door ES44C4
Vandaag om 07:21:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 07:15:59
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
Vandaag om 06:47:25
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door martindegroot
Vandaag om 02:47:06
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Wim Vink
18 June 2025, 23:06:09
Het Boemeltje - Electronica door MOVisser
18 June 2025, 23:01:24
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door Tedo
18 June 2025, 22:10:34
Zee. Land. door Huup
18 June 2025, 21:47:29
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door Ronald Halma
18 June 2025, 20:44:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
18 June 2025, 20:34:37
LS Models 2025 door Rick
18 June 2025, 20:16:25
Frans loodsje et cetera door tothebeach
18 June 2025, 19:17:45
Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
18 June 2025, 18:10:16
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Lobomotion69
18 June 2025, 18:01:22
Bauarbeiten im gange door tothebeach
18 June 2025, 17:45:41
Rails roestig verven door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:23:18
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Menno
18 June 2025, 17:07:04
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:06:43
Raadplaatje door Modellbahnwagen
18 June 2025, 16:59:08
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
18 June 2025, 15:16:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
18 June 2025, 15:13:44
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
18 June 2025, 14:45:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 June 2025, 12:08:20
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
18 June 2025, 10:14:39
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
18 June 2025, 10:11:30
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Arjan6511
18 June 2025, 09:14:29
Aachenau West door Wim Vink
18 June 2025, 08:35:58

Auteur Topic: Roco Rommel Rijtuigen  (gelezen 20928 keer)

Jeroen Water

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco Rommel Rijtuigen
« Reactie #30 Gepost op: 12 October 2009, 11:50:05 »
Is iemand er ook al mee bekend of de wokkel na verloop van tijd weer terug komt als je een getordeerd rijtuig 'teruggewrongen' hebt?

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

stig

• Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 12 October 2009, 11:51:55 »
Lijkt me niet als er iets na het ontwokkelen in het juiste tabje klikt.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #32 Gepost op: 12 October 2009, 13:45:40 »
Nee, andere die bij het uitkomen van de ICK zo heb behandeld zijn nog steeds recht.

Chiel

• Offline Offline
« Reactie #33 Gepost op: 12 October 2009, 13:54:34 »
Welke ICK's waren dat Chris? De vernieuwde versie met goede trapjes, wielstellen enz. die dit jaar zijn uitgekomen?

cor_b

• at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
« Reactie #34 Gepost op: 12 October 2009, 14:08:51 »
Ik heb het nog niet mee gemaakt.
Maar Roco heeft toch ook een eind controle,als ze zoiets opmerken dan kunnen zij toch stappen ondernemen zodat het niet meer voorkomt.
Het gaat wel hun goede naam kosten
Heb van LSm de een type Am maar die is kaars recht en super gedetaileert.

Cor

Gert1

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 12 October 2009, 14:16:47 »
Ja, maar je kunt dan ook wel stellen dat LS Models inmiddels Roco voorbij is in kwaliteit.
Die beweging is twee kanten opgegaan: LS Models is steeds beter geworden en bij Roco laat men steeds vaker steken vallen.
De prijs/kwaliteitsverhouding is bij Roco naar mijn mening nu echt zoek...

mvg,
Gert

Joost.

• Offline Offline
    • Foto Website
« Reactie #36 Gepost op: 12 October 2009, 14:21:07 »
1:87 rijtuigen voor 65 euro, ja zo jaag je mensen lekker naar ebay en 2e hands ;)

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #37 Gepost op: 12 October 2009, 15:23:19 »
Waarschuwing :

Hou je aan feiten.
Speculatie en beweringen die niet waar zijn, of niet waargemaakt kunnen worden, die worden verwijderd.
Blijft men doorgaan, dan gaat deze draad dicht.

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #38 Gepost op: 12 October 2009, 15:32:06 »
Ik heb de ruimte niet voor 1/87 rijtuigen. Is dus helemaal niet erg hoor ik net ;D

Overigens is het met nieuwe treinen niet anders als met gewone produkten, als het niet deugt ga je naar de winkelier want je hebt garantie, die lost het voor je op en neemt dan contact op met de importeur/fabrikant over de problemen. Deze kan dan de grootte van het probleem in kaart brengen en daarnaar handelen.
Het is een typisch Hollandse houding om tegen elkaar te roepen 'hoe slecht die rommel wel niet is' en vervolgens de producent niet in de gelegenheid stellen het op te lossen. Zo werkt het consumentenrecht niet en komt er ook geen structurele oplossing.... :-X

Dat is mijn mening over het probleem.
« Laatst bewerkt op: 12 October 2009, 15:34:20 door Besselspoor »
RETROBAHN A.G.

Huup

• Offline Offline
  • May your coffee kick in before reality does.
« Reactie #39 Gepost op: 12 October 2009, 17:25:34 »
Daar heb je helemaal gelijk in.
Ben alleen wel benieuwd of dit nou het probleem was wat door Frank werd bedoeld. Zo ja, dan gaattie wel erg hoog van de toren, en dat lijkt me nou niet iets voor Frank.
Daarnaast wil ik graag opmerken dat al mijn Rocorijtuigen, ook een aantal door Frank genoemde keurig recht zijn, niet doorgezakt of wat dan ook, en dat Roco wat mij betreft lekker door mag gaan met leveren, zelfs als ik straks een V kan helpen door wat wringen... ;)

JSRail

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 12 October 2009, 17:30:44 »
 Voordat je tot aanschaf van een wagon, rijtuig of lok overgaat, aan de verkoper vragen of hij hem voor je uit de verpakking kan halen voor een visuele inspectie. Als er dan een probleem is kan die het ter plekke verhelpen of een ander exemplaar overhandigen. Helaas bij een online-aankoop is dit dan weer lastig  :-\  
 Had dit trouwens zelf ook ondervonden met een NS postwagen van Roco. In de winkel bleek bij meer dan de helft van de aanwezige exemplaren, de kunstof pennetjes van de wielophanging te zijn afgebroken. Waarschijnlijk doordat de wagons te strak in de verpakking zaten. Gelukkig waren er toch nog 2 goede wagons aanwezig  :)  Moet zeggen dat ik (3-rail rijder) verder erg tevreden ben over het Roco-materiaal in m'n treinenpark.     

MvG,
Jeroen

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #41 Gepost op: 12 October 2009, 19:39:24 »
Het doet de naam roco geen goed, zelf koop ik al jaren roco en nog nooit heb ik problemen gehad tot voor 2 jaar geleden.Mijn zoon kocht een setje interfrigo koelwagons een leuk setjes maar er was 1 wagon die niet spoorde en  ontspoorde overal en nergens, later bleek dat de bodemplaat krom was, geld terug gekregen en klaar.Maar ik vraag me toch wat af, werk als operator in een kunststof granulaatfabriek, daar verwerken we diverse soorten granulaat die aan hoge kwaliteits eisen moeten voldoen,de viscositeit is erg belangrijk en moet ook binnen zeer krappe grenzen liggen,als dit niet gebeurt dan heb je een product met een andere eigenschap,dus veel controles zowel ingaand als uitgaand.weet niet welk type kunststof roco gebruikt, maar bij de meeste kunststoffen is het zo als de viscositeit hoger wordt is het smelt gedrag in een spuitgietmachine lager (MVR)ook als een spuitgietmachine te koud of te warm is geweest kan je een product krijgen met een andere eigenschap.Hoe doet roco dat misschien een ander merk granulaat die paar cent per kilo goedkoper is,het zou jammer zijn dat roco daardoor zijn naam op het spel zet.

mvgr Mass an See.

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #42 Gepost op: 12 October 2009, 21:37:23 »
als het niet deugt ga je naar de winkelier want je hebt garantie, die lost het voor je op en neemt dan contact op met de importeur/fabrikant over de problemen. Deze kan dan de grootte van het probleem in kaart brengen en daarnaar handelen.
Het is een typisch Hollandse houding om tegen elkaar te roepen 'hoe slecht die rommel wel niet is' en vervolgens de producent niet in de gelegenheid stellen het op te lossen.

Dat ik hier mijn kritiek debiteer wil niet zeggen dat ik niet ook naar de winkel terugga. Het wordt door de winkel altijd opgelost. Iets dat helaas niet altijd gezegd kan worden van de fabrikant, zoveel is mij wel duidelijk geworden. Lange tijd ben ik alleen naar de winkel teruggegaan zonder het hier te melden. Toen het structureel begon te worden ben ik het ook maar hier gaan roepen. Het één hoeft het ander trouwens niet uit te sluiten.

Mijn frustratie wordt vooral gevoed door het feit dat ik zelf met de buffetrijtuigen alles uit de kast haal om het beste resultaat voor de klant te krijgen. Iets wat mij op veel vertraging (en in feite dus geld) komt te staan maar ik vind kwaliteit het belangrijkste, niet de kwantiteit. Mijn hulp, Ernst-Jan, wordt soms gek van mij...
Waarom zou ik dan van een fabrieksmodel niet mogen verwachten dat het goed is? Van de drie ritten naar de winkelier is er gemiddeld één om iets terug te brengen. Na vele mooie beloftes over de verbetering van de kwaliteitscontrole is mijn geduld op, vandaar mijn felle bewoording. 
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

mDDM

• Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 12 October 2009, 21:52:46 »
Ja, maar je kunt dan ook wel stellen dat LS Models inmiddels Roco voorbij is in kwaliteit.
Die beweging is twee kanten opgegaan: LS Models is steeds beter geworden en bij Roco laat men steeds vaker steken vallen.
De prijs/kwaliteitsverhouding is bij Roco naar mijn mening nu echt zoek...

mvg,
Gert

Uhhh, een van mijn LSM (46021) autozug ligrijtuigen was ook al niet helemaal recht.... stond niet recht op de draaistellen en/of was getordeerd. Bovendien had het rijtuig te strak in de doos gezeten, waardoor er kracht op koppeling en onderstel was gekomen en dit enigszins naar beneden was verbogen. Teruggaan met zo een set voor omruiling heeft weinig zin, want ze waren inmiddels al niet meer bij LS te krijgen...

Ernst-Jan

• Offline Offline
  • PTR
    • Draaistel
« Reactie #44 Gepost op: 12 October 2009, 21:56:20 »
Mijn hulp, Ernst-Jan, wordt soms gek van mij...

Soms? ;D

Nee, het is soms inderdaad te gek wat er gebeurt. Bij de eerste 50 stuks wagens die uit elkaar werden gehaald ontbraken bij 10 wagens onderdelen en bij nog 1 zat een verkeerd draaistel (er zat geen draaistel met dynamo bij, maar 2 zonder). Dus 11 van de 50 wagens hadden gebreken. Dat doet mij vermoeden dat er geen kwaliteitscontrole wordt toegepast, indien wel dan is de controle ondermaats. De problemen doen zich bij Roco dus voor bij zowel de productie (kromme en getordeerde bakken) als wel bij de assemblage (ontbrekende onderdelen). Waar de bedrukkingsfouten vandaan komen weet ik niet, of dat een productiefout is of dat er een verkeerde tekening is aangeleverd en de fout dus bij de onderzoeksafdeling ligt, indien dat laatste het geval zijn er ook problemen bij de onderzoeksafdeling.

Andere merken hebben soms ook wel problemen, maar zo hardnekkig als bij Roco heb ik het nog niet meegemaakt. In combinatie met prijsverhogingen is het merk zich in mijn ogen in een neerwaartse spiraal aan het bewegen.

Eigenlijk zou ik wel eens een vergelijking willen zien tussen een Roco en een LSM Bm'tje. Ben benieuwd welke gedetailleerder is, al verdient dat natuurlijk een nieuw draadje.

Ernst-Jan