Totaal aantal stemmen: 78
Je kan natuurlijk niet verwachten van treinstellen die meer dan 40 jaar geleden ontworpen zijn nog steeds voldoen aan de huidige eisen.
Iedere keer dat ik in Nederland ben (gemiddeld eens in de acht maanden) probeer ik een ritje mee te pikken, want iedere keer kan de laatste zijn.
Enneuh, sinds wanneer trekt Mat. '64 IRM eruit bij acceleratie? Is mij nog nooit overkomen .
plan V is echt voorbij, een nieuw interieur gaat dat niet meer verhelpen, het concept is achterhaald en als je eenmaal in modern materieel hebt gezeten weet je niet wat je meemaakt... stil, transparant, overzichtelijk, veilig..
maar ook als stoptrein voldoen ze niet meer, de doorstroming tijdens in en uitstappen is erg moeizaam bijv.
Het rare is dus dat juist in het nieuwe spul zoals de Lint de doorstroming uitermate slecht is met slechts 1 deur per bak, wat dat betreft doet Plan V het m.i. niet slecht.
De modernisering van plan T vind ik slecht, omdat de beenruimte waar-de-loos is geworden en ook de stoelen onlogisch geplaatst zijn. Allemaal leuk dat de mensen liever een coach-opstelling hebben, maar ik zit toch liever vis-a-vis in een stoptreintje. Een babbeltje met een leuke meid tegenover je is altijd wel tof.
Ik blijf het betrouwbare en markante treinstellen vinden die je nergens anders ter wereld tegenkomt (net zoals bijvoorbeeld de ICM, ook een typisch Nederlandse trein).
Plan V is nog niet zo 1-2-3 verdwenen hoor...de jongste stellen uit de 900-nummering zijn net gereviseerd en de oudste nog rijdende exemplaren (441 e.v.) worden momenteel nogmaals behandeld.
Je zult het dan ook niet met me eens zijn dat ICK geweldig materieel is
Helemaal volgespoten met graffity!