Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door Klaas Zondervan
Vandaag om 23:08:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
Vandaag om 23:05:43
Sfeer op je modelbaan door raymond erdtsieck
Vandaag om 23:02:39
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 22:18:48
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:54:27
Mijn geweatherde modellen door Zandmannetje390
Vandaag om 21:33:56
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 21:29:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Tommy666
Vandaag om 21:19:12
Intellibox probleem door BenPluim
Vandaag om 21:18:05
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 21:16:08
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 20:55:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
Vandaag om 20:55:10
De projecten van Ruben (NL H0) door NS264
Vandaag om 20:45:29
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 20:38:14
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:29:42
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door Sofie
Vandaag om 20:19:38
Gewoon wat busfoto's door RikM
Vandaag om 20:08:03
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:26:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:07:01
Line-up foto's van modellen door ArjanB
Vandaag om 17:55:11
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
Vandaag om 16:40:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 16:35:52
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 16:19:44
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:58:15
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door RobbertJan
Vandaag om 15:41:04
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door Mitchell
Vandaag om 14:47:07
Frans loodsje et cetera door Huup
Vandaag om 14:38:08
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 13:32:25
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 12:08:08
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:48:18
  

Auteur Topic: nu ook al in arnhem een botsing  (gelezen 23636 keer)

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715

Emiel-L

  • Offline Offline
  • Berichten: 154
Re: nu ook al in arnhem een botsing
« Reactie #16 Gepost op: 21 November 2006, 12:30:11 »
 :o, het gaat de slechte kant op, eerst die vlavlip in rotterdam en nu een class 66 en een plan V.
NS mag wel een nieuw beveiligingssysteem gaan nemen, het zou je maar gebeuren :-|.

Mvg,

Emiel

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: nu ook al in arnhem een botsing
« Reactie #17 Gepost op: 21 November 2006, 12:33:07 »

Dat zal ACTS niet leuk vinden twee loks naar de knoppen in twee dagen!

Joren

De loc van het ongeval in rotterdam is er toch niet bij betrokken geweest? die stond een stuk verderop nog in het spoor. Ik heb het niet gevolgd, maar is de sprinter niet in de containerswagens gelopen.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: nu ook al in arnhem een botsing
« Reactie #18 Gepost op: 21 November 2006, 12:39:57 »
het feit dat op al die rotterdam-foto's de sprinter tegen een stel containerwagens stond wijst er wel op dat de sprinter ergens halverwege in de containertrein gereden is ja..

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re: nu ook al in arnhem een botsing
« Reactie #19 Gepost op: 21 November 2006, 12:41:39 »
Wat ik intressant vind is de kreukel die ongeveer in het midden van de plan V zit (zie dit niet negative) ik ben allen maar nieuwsgierig.
Het lijkt me, dat dat de plaats is waar de beide bakken van Plan V gekoppeld zijn. Vermoedelijk heeft de koppeling de krachten niet overleeft, en zijn de bakken tegen elkaar geschoven.

:o, het gaat de slechte kant op, eerst die vlavlip in rotterdam en nu een class 66 en een plan V.
NS mag wel een nieuw beveiligingssysteem gaan nemen, het zou je maar gebeuren :-|.
Misschien is het wel verstandig om eerst maar eens af te wachten, wat nu eigenlijk de redenen van beide ongevallen zijn. Of de beide ongevallen vergelijkbaar zijn is sowieso de vraag: in Rotterdam reed de vlavlip de goederentrein in de flank, in Arnhem was de botsing frontaal.
Gisteren waren er gelukkig geen gewonden, en laten we hopen dat de gewonden er nu (naar omstandigenheden) goed vanaf komen..
Groetjes, Bart

Emiel-L

  • Offline Offline
  • Berichten: 154
Re: nu ook al in arnhem een botsing
« Reactie #20 Gepost op: 21 November 2006, 13:00:46 »
Wat de reden ook is het had niet mogen gebeuren, als ik met de trein ga wil ik geen ongelukken krijgen.

Mvg,

Emiel
« Laatst bewerkt op: 21 November 2006, 23:24:39 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

Gert1

  • Gast
Re: nu ook al in arnhem een botsing
« Reactie #21 Gepost op: 21 November 2006, 13:02:41 »
Het lijkt me, dat dat de plaats is waar de beide bakken van Plan V gekoppeld zijn. Vermoedelijk heeft de koppeling de krachten niet overleeft, en zijn de bakken tegen elkaar geschoven.

Ik denk dat je gelijk hebt. Op de onderste van de vier foto's (met erg veel tegenlicht) op de eerste pagina van dit draadje kun je zien dat er twee bakken van de Plan V als het ware in elkaar geschoven zijn. Het lijkt wel of de ramen aan weerszijde van de twee bakken samengesmolten zijn.

Dit ziet er echt knap beroerd uit! Ik ben bang dat passagiers die daar zaten flinke verwondingen hebben opgelopen.
Mijn medeleven gaat uit naar de gewonden en hun familie en vrienden.

mvg,
Gert

Gert Klein

  • Offline Offline
  • Berichten: 44
Re: nu ook al in arnhem een botsing
« Reactie #22 Gepost op: 21 November 2006, 13:07:04 »
Volgens Omroep Gelderland is de machinist van de goederentrein aangehouden en voorgeleid aan de officier van justitie. Hij zou volgens getuigen door een rood sein gereden zijn.

vr.gr.
Gert Klein

Anoniem

  • Gast
Re: nu ook al in arnhem een botsing
« Reactie #23 Gepost op: 21 November 2006, 13:23:23 »
In het bericht op nu.nl roept Rover ook het een en ander. Zoals gebruikelijk zeggen ze eerst het onderzoek af te willen wachten en te waken voor overhaaste conclusies, om twee tellen daarna hun gal te spuwen over het grote kwaad dat de spoorwegen nu eenmaal zijn.

Deze is wel aardig, die wil ik jullie niet onthouden:
Citaat
Rover zet ook vraagtekens bij de noodzaak stationsgebieden urenlang volledig af te sluiten na ongevallen.

Hoe ziet Rover dat dan voor zich, om treinverkeer te hebben wanneer alle sporen geblokkeerd zijn? Iets met luchtkussens of zo?

DHG500

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
Re: nu ook al in arnhem een botsing
« Reactie #24 Gepost op: 21 November 2006, 13:44:06 »
Wesley,

de hulpdiensten kunnen best wat coulanter en realistischer optreden! Het meest zuidelijke spoor 1 is nog vrij en bereidbaar. Als nou niet telkens die mannetjes en vrouwtjes in gele vesten daaroverheen zouden lopen dan is beperkt treinverkeer tussen Arnhem en Zevenaar en Arnhem en Zutphen goed mogelijk. Dat is het probleem met spoorbeheerders en overheden, die zijn niet flexibel. Nee, daar moet je een belangenvereniging voor hebben die het van een afstandje veel beter kan overzien!

En verder alle goeds en voorspoedig herstel voor de betrokkenen gewenst.
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re: nu ook al in arnhem een botsing
« Reactie #25 Gepost op: 21 November 2006, 13:45:03 »
Wat de reden ook is het had niet mogen gebeuren, als ik met de trein ga wil ik geen ongelukken krijgen.
Dat snap ik, dat geldt voor (bijna) iedereen. Maar je hebt met mensen als bestuurders te maken in elk vervoersmiddel, en die kunnen nu eenmaal fouten maken, dat kun je ook met de beste techniek niet 100% voorkomen. Maar ter geruststelling: statistisch gezien loop je meer risico op weg naar de trein, dan in die trein zelf ;)

In het bericht op nu.nl roept Rover ook het een en ander. Zoals gebruikelijk zeggen ze eerst het onderzoek af te willen wachten en te waken voor overhaaste conclusies, om twee tellen daarna hun gal te spuwen over het grote kwaad dat de spoorwegen nu eenmaal zijn
Je hebt helemaal gelijk, dit is inderdaad weer vrij typisch voor Rover...  :-|  Zouden ze geen geschikte kandidaten zijn voor in de politiek?  8)
Groetjes, Bart

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5275
    • grootspoorfoto's
Re: nu ook al in arnhem een botsing
« Reactie #26 Gepost op: 21 November 2006, 13:50:16 »
Mag ik jullie er even op wijzen dat het een ERS machinist betreft. ERS heeft die class 66 namelijk geleend van ACTS.

Marcel.
Voor grootspoorfoto's zie site

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: nu ook al in arnhem een botsing
« Reactie #27 Gepost op: 21 November 2006, 13:54:22 »
hè ja, de Poolse methode: spul zo snel mogelijk hersporen en rijden met die hap, geen overdreven veiligheidsgemekker, de inspectie een paar goede flessen drank toeschuiven en een rapport schrijven waarin iedereen een beetje de schuld krijgt en uiteindelijk niemand verantwoordelijk is en de zaak is weer afgedaan. Ook niet ideaal, maar hier in Nederland is de boel wel weer erg naar de andere kant doorgeschoten.

Martinw

  • Offline Offline
  • Berichten: 107
Re: nu ook al in arnhem een botsing
« Reactie #28 Gepost op: 21 November 2006, 14:07:08 »
Volgens de berichtgeving op TV Gelderland zou de goederentrein een trein betreffen beladen met computeronderdelen naar Tjechie. Oftewel de trein naar Melnik. Weer een keer wat anders dan Whiskey. Hopen dat de gewonden er zonder al te veel kleerscheuren van af zullen komen.

Martin

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: nu ook al in arnhem een botsing
« Reactie #29 Gepost op: 21 November 2006, 14:12:47 »
De Plan V heeft het flinkt te voorduren gehad.
Ik weet niet of die na dit ongeluk nog opgeknapt gaat worden.
De cabine is aan 1 kant compleet ingedeukt terweil aan de kant waar de foto's zijn genomen, het model nog herkenbaar is. Ook de plek waar de bakken zijn gekoppeld zit flink in elkaar! De plan V of T (dat moet wel af te leiden zijn aan de cabine ruitjes, maar daar ben ik niet zo goed in) lijkt nog wel oke te zijn.

Verder gaat mijn medeleven meer uit naar de gewonden. Met name de mensen die in de cabine of bij de overgang van de bakken hebben gezeten ten tijde van de botsing.

De Klaas heeft het er relatief goed afgebracht blijkt wel uit het feit ze die machinist hebben megenomen naar het bureau. Dat gaat namelijk niet als je gewond bent geraakt.
love to build realistic     let's be kind.