Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door RetroJack
Vandaag om 10:53:06
Roco BR 93 stroomafname door Henk Veenstra
Vandaag om 10:48:01
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door Rob Ellerman
Vandaag om 10:39:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:35:55
Deining in Dönsdorf door Overet
Vandaag om 10:18:56
Uhlenbrock Intellibox 3 door bellejt
Vandaag om 10:13:14
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door ceuleer
Vandaag om 09:54:06
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:47:10
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 09:46:49
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 09:36:15
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij) door MathynK
Vandaag om 09:32:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dennis1984
Vandaag om 09:23:28
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 08:41:33
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door MOVisser
Vandaag om 08:38:07
Modelspoorbaan van Einte door Jelmer
Vandaag om 08:21:44
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 08:12:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:05:56
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door einte
Vandaag om 07:38:30
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Frits C
Vandaag om 06:52:24
Configureren GCA50/GCA50a door **Jelle**
Vandaag om 00:05:57
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
17 August 2025, 23:06:34
Uhlenbrock Iris door saskia
17 August 2025, 23:05:52
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door MarcoK1999
17 August 2025, 22:22:43
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door decauville_nl
17 August 2025, 21:22:28
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door JoopSpoort
17 August 2025, 20:38:57
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
17 August 2025, 20:17:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
17 August 2025, 20:02:13
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door daempfer
17 August 2025, 19:58:34
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door einte
17 August 2025, 19:14:30
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
17 August 2025, 18:56:27
  

Auteur Topic: LS Magazine, nummer 1, september 2009  (gelezen 17416 keer)

Hans Wolbers

  • Offline Offline
  • Berichten: 692
    • OV Website
Re:LS Magazine, nummer 1, september 2009
« Reactie #15 Gepost op: 23 September 2009, 22:42:06 »
Zou het eigenlijk niet denkbaar zijn dit soort tijdschriften electronisch uit te geven ? De besparing op de productiekosten (drukken en papier) en distributie (inpakken en verzenden) is aanzienlijk. Steeds meer sturen bedrijven hun advertorial tijdschriften electronisch toe.

Sander

In een PDF-je zeker?
Dan is binnen de kortste keren de hele modelbouwwereld er 'gratis' van voorzien. En dat lijkt mij nu juist niet de bedoeling.

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:LS Magazine, nummer 1, september 2009
« Reactie #16 Gepost op: 23 September 2009, 23:12:06 »
Het zou inderdaad een pdf kunnen zijn, maar niet noodzakelijk. Er zijn eenvoudige varianten, die wat minder makkelijk doorgestuurd kunnen worden. Maar wat dan nog, als er wel 'n paar worden doorgestuurd ? Dat zijn gewoon extra lezers zonder extra kosten. De grootste besparing hebben ze al te pakken door de reductie van kosten van productie en distributie. En sommigen vinden het wellicht niet eens erg als hun bedrijfstijdschrift door de hele modelbouwwereld wordt gelezen.

Sander

Gert1

  • Gast
Re:LS Magazine, nummer 1, september 2009
« Reactie #17 Gepost op: 24 September 2009, 12:38:45 »
De meeste kosten zitten 'm niet in het drukwerk en de distributie, maar in al het werk om de uitgave zelf te maken: research, teksten schrijven, foto's maken en/of zien te krijgen en de opmaak.
De enige manier om dat terug te verdienen is in de vorm van een gedrukte uitgave, want een pdf wordt natuurlijk binnen de kortste keren doorgemaild.
Los daarvan denk ik dat de meeste mensen nog altijd liever een tijdschrift in gedrukte vorm lezen. Dan heb je iets tastbaars in handen dat je makkelijk op elke gewenste plek kunt lezen. Laten we eerlijk zijn: lezen op een laptop is eigenlijk ontzettend onhandig.

mvg,
Gert

nscargo2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
Re:LS Magazine, nummer 1, september 2009
« Reactie #18 Gepost op: 24 September 2009, 13:01:23 »
heb zojuist de betaalgegevens via de mail gekregen, meteen € 56,00 overgemaakt en nu is het afwachten wanneer ik het eerste tijdschrift binnen krijg
je moet trouwens het bedrag overmaken naar luxemburg , maarja zolang het de benelux betreft ga ik er van uit dat alles zonder problemen verloopt
kijk er echt naar uit om er in te kunnen bladeren  (y)

groet stefan ;)

Gert1

  • Gast
Re:LS Magazine, nummer 1, september 2009
« Reactie #19 Gepost op: 24 September 2009, 14:43:42 »
Kurt Heidbreder, de uitgever, is tegenwoordig in Luxemburg gevestigd.
Ik heb het verschuldigde abonnementsgeld ook overgemaakt naar de opgegeven rekening in Luxemburg en dat gaat dus gewoon goed.

mvg,
Gert

Gert1

  • Gast
Re:LS Magazine, nummer 1, september 2009
« Reactie #20 Gepost op: 05 February 2010, 00:32:45 »
Het overzichtje met CityNightLine treinsamenstellingen in deze uitgave blijkt helaas niet echt conform de werkelijkheid.
Mede-forumlid Michiel (Neudalhausenstadtbahn) is een actieve spotter op onder andere station Arnhem en liet mij weten, nadat ik een scan van het overzicht naar hem had gemaild, dat niet alleen de verkeerde treinnamen bij treinnummers staan, maar dat (nog veel erger!) er rijtuigen worden genoemd die beslist niet in Nederland komen.

Helaas moet ik dus vaststellen dat men bij LS Models ofwel niet helemaal goed geïnformeerd is, of dat men bewust rijtuigen die men in het programma heeft maar die niet in de betreffende trein horen, toch noemt om zodoende de verkoop te stimuleren. Jammer en nergens voor nodig want die rijtuigen verkoopt men elders (waar ze wél rijden) immers toch wel.

mvg,
Gert