Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Jelmer
Vandaag om 11:42:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Karben
Vandaag om 11:38:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door jerrytrein
Vandaag om 11:31:24
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 11:23:30
zoeken waar een draad zit op de baan door henk
Vandaag om 11:20:06
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:41:33
C12c rijtuig door roco
Vandaag om 10:32:11
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door MadhouseNL
Vandaag om 10:32:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 10:09:36
Spoor nul RijGroep NoordOost/Nederland door bernhard67
Vandaag om 09:39:25
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door AdLoc
Vandaag om 09:29:28
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 09:14:11
Terschellinger Spoor door roco
Vandaag om 07:57:18
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 07:45:25
Modelspoorbaan van Einte door Frits C
Vandaag om 07:13:28
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 07:13:15
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Frits C
Vandaag om 07:03:31
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:11:03
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
12 October 2025, 23:57:13
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
12 October 2025, 23:51:11
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
12 October 2025, 23:21:04
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
12 October 2025, 23:01:42
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
12 October 2025, 22:18:35
Kato ETA 515 door Benelux795
12 October 2025, 21:29:39
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
12 October 2025, 21:22:44
Dissel loc-tender van fleischmann BR 50, 4179 door Spoorzoeker58
12 October 2025, 21:03:32
Show je realistische treinsamenstelling door Cegielski
12 October 2025, 20:23:13
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
12 October 2025, 20:10:15
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
12 October 2025, 19:34:29
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door vpeters1984
12 October 2025, 18:58:33
  

Auteur Topic: LS Magazine, nummer 1, september 2009  (gelezen 17590 keer)

Hans Wolbers

  • Offline Offline
  • Berichten: 692
    • OV Website
Re:LS Magazine, nummer 1, september 2009
« Reactie #15 Gepost op: 23 September 2009, 22:42:06 »
Zou het eigenlijk niet denkbaar zijn dit soort tijdschriften electronisch uit te geven ? De besparing op de productiekosten (drukken en papier) en distributie (inpakken en verzenden) is aanzienlijk. Steeds meer sturen bedrijven hun advertorial tijdschriften electronisch toe.

Sander

In een PDF-je zeker?
Dan is binnen de kortste keren de hele modelbouwwereld er 'gratis' van voorzien. En dat lijkt mij nu juist niet de bedoeling.

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:LS Magazine, nummer 1, september 2009
« Reactie #16 Gepost op: 23 September 2009, 23:12:06 »
Het zou inderdaad een pdf kunnen zijn, maar niet noodzakelijk. Er zijn eenvoudige varianten, die wat minder makkelijk doorgestuurd kunnen worden. Maar wat dan nog, als er wel 'n paar worden doorgestuurd ? Dat zijn gewoon extra lezers zonder extra kosten. De grootste besparing hebben ze al te pakken door de reductie van kosten van productie en distributie. En sommigen vinden het wellicht niet eens erg als hun bedrijfstijdschrift door de hele modelbouwwereld wordt gelezen.

Sander

Gert1

  • Gast
Re:LS Magazine, nummer 1, september 2009
« Reactie #17 Gepost op: 24 September 2009, 12:38:45 »
De meeste kosten zitten 'm niet in het drukwerk en de distributie, maar in al het werk om de uitgave zelf te maken: research, teksten schrijven, foto's maken en/of zien te krijgen en de opmaak.
De enige manier om dat terug te verdienen is in de vorm van een gedrukte uitgave, want een pdf wordt natuurlijk binnen de kortste keren doorgemaild.
Los daarvan denk ik dat de meeste mensen nog altijd liever een tijdschrift in gedrukte vorm lezen. Dan heb je iets tastbaars in handen dat je makkelijk op elke gewenste plek kunt lezen. Laten we eerlijk zijn: lezen op een laptop is eigenlijk ontzettend onhandig.

mvg,
Gert

nscargo2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
Re:LS Magazine, nummer 1, september 2009
« Reactie #18 Gepost op: 24 September 2009, 13:01:23 »
heb zojuist de betaalgegevens via de mail gekregen, meteen € 56,00 overgemaakt en nu is het afwachten wanneer ik het eerste tijdschrift binnen krijg
je moet trouwens het bedrag overmaken naar luxemburg , maarja zolang het de benelux betreft ga ik er van uit dat alles zonder problemen verloopt
kijk er echt naar uit om er in te kunnen bladeren  (y)

groet stefan ;)

Gert1

  • Gast
Re:LS Magazine, nummer 1, september 2009
« Reactie #19 Gepost op: 24 September 2009, 14:43:42 »
Kurt Heidbreder, de uitgever, is tegenwoordig in Luxemburg gevestigd.
Ik heb het verschuldigde abonnementsgeld ook overgemaakt naar de opgegeven rekening in Luxemburg en dat gaat dus gewoon goed.

mvg,
Gert

Gert1

  • Gast
Re:LS Magazine, nummer 1, september 2009
« Reactie #20 Gepost op: 05 February 2010, 00:32:45 »
Het overzichtje met CityNightLine treinsamenstellingen in deze uitgave blijkt helaas niet echt conform de werkelijkheid.
Mede-forumlid Michiel (Neudalhausenstadtbahn) is een actieve spotter op onder andere station Arnhem en liet mij weten, nadat ik een scan van het overzicht naar hem had gemaild, dat niet alleen de verkeerde treinnamen bij treinnummers staan, maar dat (nog veel erger!) er rijtuigen worden genoemd die beslist niet in Nederland komen.

Helaas moet ik dus vaststellen dat men bij LS Models ofwel niet helemaal goed geïnformeerd is, of dat men bewust rijtuigen die men in het programma heeft maar die niet in de betreffende trein horen, toch noemt om zodoende de verkoop te stimuleren. Jammer en nergens voor nodig want die rijtuigen verkoopt men elders (waar ze wél rijden) immers toch wel.

mvg,
Gert