Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door Remco vM
Vandaag om 22:57:12
Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door meino
Vandaag om 22:56:54
20 jaar BNLS door Huup
Vandaag om 22:46:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 22:43:21
Time-of-flight module door Joz
Vandaag om 22:41:33
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door Jean-Pierre
Vandaag om 22:37:34
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door 1200blauw
Vandaag om 22:35:12
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 22:33:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 22:25:00
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:44:35
Piko 2025 door Die Bahn
Vandaag om 21:20:17
VERPLAATST: Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door Reinout van Rees
Vandaag om 21:08:16
Roco NS500/600/700, Hippelvragen, klein en groot door Reinout van Rees
Vandaag om 21:07:11
wiel met 3 mm asgat monteren op as van 2 mm.... door stoombr38
Vandaag om 20:28:39
Antennes op Roco 1753 door Wilma1970
Vandaag om 19:42:13
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:12:55
Raadplaatje door Dpc Fo
Vandaag om 19:08:06
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 17:53:28
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 16:50:12
TTI Bergland Express door Huup
Vandaag om 16:28:33
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:35:52
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door Bert55
Vandaag om 14:14:43
Dönsdorfer Bauberichte door bernhard67
Vandaag om 14:09:19
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 14:03:18
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door R v/d Hoven
Vandaag om 13:56:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Benelux795
Vandaag om 13:35:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 13:34:35
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 13:23:15
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 12:10:13
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 12:00:10

Auteur Topic: SBB/BLS/RhB enz. Info  (gelezen 319486 keer)

Anoniem

• Gast
Re: SBB/BLS/RhB enz. Info
« Reactie #345 Gepost op: 12 March 2010, 20:22:15 »
Goed, foto's dus... genomen op 25 februari, toen het nog volop voorjaar was hier (bijna 15 graden). Inmiddels ligt er weer een laag sneeuw... als ik tijd heb en het een beetje zonnig wil zijn op het moment dat ik tijd heb ;D komen er van de week hopelijk nog wat sneeuwige plaatjes bij.

Het was maar een korte sessie van een paar uurtjes op het station, en heel veel spectaculairs zat er niet bij. Maar toch...

Re 460 087 "Reka Rail II" voor de IC die elk uur St. Gallen met Genève verbindt via Bern (ongeveer een half uur later gaat de ICN ook naar Lausanne / Genève, maar dan via Biel en Neuchâtel). De andere zijde van de loc heeft de Reka Rail-opschriften op een rode achtergrond, zoals te zien is aan de spiegel ;D.

GTW's van Thurbo zijn hier in ruime mate voorhanden en verzorgen een groot gedeelte van de dienst op het S-Bahnnet (lijnen S1, S2, S3, S5 en S6: de S4 wordt uitgevoerd door de SOB en lijnen S11 en S12 lopen over het smalspoornet van de Appenzeller Bahnen naar Appenzell resp. Trogen). Hier een tweetal stellen als S2 naar Heerbrugg.

De SOB voert "haar" S-Bahndienst uit met treinstellen RBDe 566. Die lijken op NPZ-stellen, maar zijn een tikkeltje anders. Hier een stel dat van het beginpunt St. Gallen vertrekt als S4 naar Uznach.

Re 4/4 II nummer 11109 in Swiss Express-kleuren was die dag actief in de Rheintal-Expressdienst, een uurlijkse RE-dienst naar Chur via Buchs en Sargans. Het begin- en eindpunt is St. Gallen, waar systematisch van loc gewisseld wordt. De loc die met een trein is aangekomen, vertrekt weer met de trein van een uur later. Hier zet de loc zich aan kop van de trein. Op de achtergrond is te zien dat de spoorlijn naar het oosten vrijwel direct in een tunnel onder de stad door verdwijnt.

En hier is de loc klaar voor vertrek met de Rheintal-Express, onder de fraaie kap van St. Gallen en naast het stadhuis dat ernstig uit de toon valt bij het oude stationsgebouw ;D.

En als afsluiter een losse DB Schenker-Traxx-masjien (de 185 085) voor het armsein dat bij wijze van monument ergens naast het emplacement is geparkeerd (dwars op de rijrichting, maar als je goed je standpunt uitkiest is dat nauwelijks te zien ;D).

De foto's zijn ook te vinden op http://wvandrongelen725.fotopic.net/c1824403.html, waar ik in de loop van de komende anderhalf jaar alles bij ga mikken. Maar ik zal ze ook hier plaatsen als ik ze de moeite waard vind 8).
« Laatst bewerkt op: 12 March 2010, 20:25:03 door Wesley­­ »

reMARKable

• Offline Offline
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
« Reactie #346 Gepost op: 14 March 2010, 10:38:07 »
Mooi Wesley, ga het zeker in de gaten houden 8)

Tevens is onze laatste Zwitserland video geupload waarin weer een aantal mooie dingen voorbij komen.
Werbe's, TGV, Rola's, Veeeeeel crossrails en de oldies goldies van de BLS 8)
Veel kijkplezier!
http://www.youtube.com/watch?v=x08WvlNfjs0
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Anoniem

• Gast
« Reactie #347 Gepost op: 14 March 2010, 16:27:46 »
En zo was ik dus vandaag een boodschapje vergeten, en aangezien de enige supermarkt in de stad die op zondag open is gevestigd is bij het station, moest ik dus die kant op. En nu riskeer ik het hier niet om naar het station te gaan zonder camera ;D, dus toch maar in mijn tas gestopt, ondanks het grijzige weer. En niet voor niets... De foto's zijn weliswaar geen toppers, maar dat krijg je als je foto's neemt met zware bewolking. Anyway, dit kwam er langs in 55 minuten:

De loc van de Rheintal-Express (die dus ongeveer een uur overstaat in St. Gallen) wordt ingezet voor het afstellen van een versterkingsmodule van 2 rijtuigen.

Er is al over gesproken in dit draadje, maar vandaag kwam ik 'm dus tegen: ICN RABDe 500 037 "Grock", met zijn clownsneus...

...en zijn koorddansert op de flank.

De EC's Zürich - München worden tussen Zürich en Lindau gereden met Re 4/4 II'en van SBB Cargo. Hier Re 421 379 met EC 195 bij aankomst.

Een (voor zover ik dat tot nu toe heb gezien) ongewone verschijning in St. Gallen: Geen RBDe 566, maar een Flirt van de SOB op lijn S4.

Sfeerbeeld...

En tot slot Re 4/4 II 11124 met een Voralpen-Express naar Romanshorn.

Foto's staan ook op de al eerder genoemde fotopic-pagina.
« Laatst bewerkt op: 14 March 2010, 17:31:40 door Wesley­­ »

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #348 Gepost op: 14 March 2010, 17:18:01 »
Een (voor zover ik dat tot nu toe heb gezien) ongewone verschijning in St. Gallen: Geen RBDe 566, maar een GTW van de SOB op lijn S4.
Das alleen een FLIRT (RABe 526) en geen GTW, een GTW is een ander treinstel met het kenmerkende korte, tweeassige middenstuk/motorblok tussen de twee koprijtuigen in. Die dingen zet de SBB bijvoorbeeld in onder de naam THURBO (heb je recent zelf op de foto gezet) en in NL zijn ze ook te vinden bij de privaten. Overigens zijn beide stellen van Stadler afkomstig dus de koppen hebben wel een sterke gelijkenis.

Als het goed is worden de SOB FLIRT's dagelijks ingezet op de IR-2436 "St Gallen(21.02u)-Rapperswill(21.57u)" aldus Reisezuege.ch . Maar goed deze foto's zijn zo laat niet genomen want dan is het wel donker in Zwitserland in Maart.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Anoniem

• Gast
« Reactie #349 Gepost op: 14 March 2010, 17:28:03 »
Ja, je hebt gelijk... het is natuurlijk een Flirt. In ieder geval moderne Stadler-meuk ;D. Om negen uur een Semi-Voralpen-Express, tja...dat zou kunnen, ik woon niet op het station ;D. Volgens sbb.ch / HAFAS gaat de 2436 overigens door naar Arth-Goldau, in het "Takt" van de Voralpen-Express tot Rapperswil, daarna als S 8894 verder. Maar goed, dit was een trein op S-bahnlijn 4 om 14:23 ;D.
« Laatst bewerkt op: 14 March 2010, 17:32:19 door Wesley­­ »

Robert_N-Nm

• Offline Offline
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #350 Gepost op: 14 March 2010, 17:48:32 »
Tja, Reisezuege.ch is ook niet meer wat het geweest is. Ik kreeg welgeteld één omloop voor de SOB FLIRT, maar het kan zijn dat ze de S-bahn een beetje buiten beschouwing laten op die website. De foto van de EC is trouwens ook wel leuk, vooral de combi Re 421 SBB Cargo-passagierstrein is leuk om te zien. Nou ja op naar de volgende ronde foto's (of zoiets).

Robert

Anoniem

• Gast
« Reactie #351 Gepost op: 14 March 2010, 18:42:08 »
Tja, er komen vast nog genoeg gelegenheden om te fotograferen in de komende anderhalf jaar :). In de planning heb ik voorlopig in ieder geval een 'nostalgiefahrt' over de Gotthard op 27 maart, die ik in Arth-Goldau ga bekijken (was liever naar Wassen gegaan, maar ik heb om 12 uur weer college), en "Interlaken macht Dampf" op 15 en 16 mei. Als de foto's een beetje doenlijk zijn (geen stromende regen en dat soort narigheid), dan zet ik ze wel op het net :).

Het klopt overigens dat de regionale en S-bahntreinen niet op reisezuege.ch staan, alleen de treincategorieën Regio-Express en hoger zijn daar te vinden. En de regionale meuk is natuurlijk juist waar de Flirts het meest te vinden zijn... Volgens mij rijden ze voornamelijk op het "SOB-Südnetz", ten zuiden van Rapperswil dus. Ik had ze hier in ieder geval nog niet gezien.

Swiss_fan

• Offline Offline
  • Mijn fotoalbum zien? klik op het wereldbolletje
    • mijn foto's
« Reactie #352 Gepost op: 14 March 2010, 19:44:15 »
Toch handig Wesley, een verslaggever ter plaatse. (y)
Naar aanleiding van jouw melding van "Interlaken macht Dampf" een leuk filmpje gevonden.

http://www.13302.ch/index.php?option=com_content&view=article&id=63:filme-von-bauma-2010&catid=51:video&Itemid=65
Met vriendelijke groet, Peter

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Robert_N-Nm

• Offline Offline
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #353 Gepost op: 14 March 2010, 19:53:52 »
Hmmm, ik zie het probleem niet. Of je gaat zitten suffen in een collegezaal of je gaat lekker staan dampen in Interlaken, Arth-Goldau of Wassen of zoiets. Ik zou het wel weten. :-X ;D. Maar goed dit is vermoedelijk een goed Neerlands gebruik, in de omringende landen gebeurt dit geloof ik veel minder/niet. Ik heb wel eens een Zwitserse als docent gehad en die stond te klapperen met haar oren dat de studenten na 10 min de les/werkcolleges uitliepen met de mededeling dat ze het tijdsverspilling vonden.

Overigens als je een keer in het Albuladal terecht komt graag wat foto's van Alvaneu en omgeving (rede mag duidelijk zijn).

@Swiss fan
Als ik die fimpjes zo zie dan denk ik dat ze gemaakt zijn ten tijde van het "platform der Kleinserienhersteller" welke jaarlijks (in het najaar, half oktober ongeveer) in Bauma wordt gehouden en een hele zwik oude loks uit de mottenballen wordt getrokken. De omgeving doet namelijk nogal Herfstig aan zeg maar. Overigens is dat ook wel een interessante beurs waarop heel veel zwitserse kleinseriefabrikanten met hun producten staan, van Z(m) tot II(m).

Robert

Anoniem

• Gast
« Reactie #354 Gepost op: 14 March 2010, 21:34:00 »
Overigens als je een keer in het Albuladal terecht komt graag wat foto's van Alvaneu en omgeving (rede mag duidelijk zijn).

Misschien van de zomer, maar misschien ook niet... ik heb nog geen idee van wat ik deze zomer ga doen, dus ik kan ook zomaar in Frankrijk of Rusland terechtkomen ;D.

En wat die colleges betreft: tja, dat vak heeft sowieso maar 5 colleges met een kleine groep (dat laatste is hier standaard) en aangezien je participatie ook meegewogen wordt in je cijfer (dat is hier ook standaard)... Ik heb wel gemaild dat ik een half uur later ben op de 27e, dat moet nog wel kunnen vind ik 8).

Anoniem

• Gast
« Reactie #355 Gepost op: 17 March 2010, 23:00:15 »
'k Ben actief de laatste tijd ;D. Het weer was goed, ik had gehoopt dat er nog wat sneeuw op de velden zou liggen. Dat bleek niet het geval, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik had een boog vlakbij Gossau (hier 7 minuten vandaan per trein) op het oog om eens te kijken of dat wat was. Op de terugweg nog het een en ander aan leuks gefotografeerd op de stations van Gossau (de FCe 2/4 nummer 84 van de historische Sihltalbahn) en St. Gallen (Re 460 087 "Reka Rail II" dit keer van de andere zijde). Dit keer ook - zij het summier, dat verandert van het voorjaar nog wel - aandacht voor het smalspoor in de omgeving.

Ik heb besloten ze niet te uploaden, omdat ze toch al op Internet staan. http://wvandrongelen725.fotopic.net/c1824403.html, enjoy!

edwin1974

• Offline Offline
  • Allegra" treinstel
« Reactie #356 Gepost op: 22 March 2010, 21:56:27 »
Rhätische Bahn nieuws
StN - D 4219-4226 Heizwagen update
De DS 4226 is vorige week uitgebreid getest en hier is de eerste foto na de ombouw van D 4226 naar DS

DS 4226.
Het lijkt wat raar een bagage rijtuig met pantograaf maar dat went wel  :)
Overige nieuws is dat de eerste goederenwagen van het type Re-t 654 01-10 zijn afgeleverd aan de RhB.

Groetjes edwin

edwin1974

• Offline Offline
  • Allegra" treinstel
« Reactie #357 Gepost op: 02 April 2010, 22:49:33 »
Er is weer een nieuwe reclame uitvoering de Bernina Bahn op gestuurd het betrefd de ABe 4/4 III 54 .

ABe 4/4 III 54 Hw Landqaurt
Deze Triebwagen reed van dag zijn rondje weer over op Berina Bahn en dat deed hij samen met de ABe 4/4 III 51 "Unesco"

Groetjes edwin

reMARKable

• Offline Offline
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
« Reactie #358 Gepost op: 03 April 2010, 10:21:51 »
Er is weer een nieuwe reclame uitvoering de Bernina Bahn op gestuurd het betrefd de ABe 4/4 III 54 .
[img width=400 height=300]http://i8.photobucket.com/albums/a14/steinbock/DSC00086a.jpg[img]
Deze Triebwagen reed van dag zijn rondje weer over op Berina Bahn en dat deed hij samen met de ABe 4/4 III 51 "Unesco"

Groetjes edwin

Ik vind de Unessco werbe altijd heel mooi. Ze besteden daar altijd veel aandacht aan. Waarom is dat toch?
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Illya Vaes

• Offline Offline
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
« Reactie #359 Gepost op: 03 April 2010, 18:12:14 »
Yuck  :'(