Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Fleischmania Nostalgia door Sporlijn Úje
Vandaag om 15:37:02
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:21:53
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:07:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door tothebeach
Vandaag om 15:04:16
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
  

Auteur Topic: De bouw van Maasbrecht  (gelezen 25967 keer)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #105 Gepost op: 08 November 2009, 10:23:06 »
Ja daar zijn het ouders voor :)

Gr. Remco.

Gert1

  • Gast
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #106 Gepost op: 08 November 2009, 10:26:17 »
Op verzoek van Bart is dit draadje tijdelijk gesloten.

mvg,
Gert

René Huibers

  • Offline Offline
  • Berichten: 260
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #107 Gepost op: 16 December 2009, 21:21:43 »
Topic weer open op verzoek van bart.
« Laatst bewerkt op: 16 December 2009, 21:28:17 door René Huibers »

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #108 Gepost op: 16 December 2009, 21:24:40 »
Bedankt René.

Dan ga ik weer eens wat publiceren.

Het is een tijdje rustig geweest rond Maasbrecht, maar er komen weer activiteiten op gang.

Ik ben bezig om de rails op elkaar uit te lijnen en aan het bekijken hoe en wat met de connectoren.

Later meer ;D

BjornOl49

  • Breedbeeldvullend
  • Offline Offline
  • Berichten: 555
  • Zo. Die is kapot.
    • Bjorn's hobbygeneuzel
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #109 Gepost op: 16 December 2009, 23:13:28 »
Lang niets gelezen over Maasbrecht, maar iig goed dat het nog leeft... Ben benieuwd wat de nabije toekomst te bieden heeft! ;)

mvg Bjorn
http://bjornshobbygeneuzel.blogspot.nl/
Eisenbahnknotenpunkthinundherschieber bij de ZLSM

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8323
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #110 Gepost op: 16 December 2009, 23:30:10 »
Er zal voorlopig (zeg ouders zitten dwars) niets verschijnen. :(
M'n ouders zitten de laatste tijd zeer dwars. Mag bijna niets meer kopen. >:(
Waarom ga je dan niet dingen zelf bouwen uit karton en plastic van verpakkingsmateriaal. Kost niets, maar alles is er mee mogelijk! Ook roltrappen. Je laat je misschien gek maken door de trend van 3D design en plotten, maar waarom gelijk in een raceauto willen rijden als je ook met de fiets kunt komen?
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #111 Gepost op: 17 December 2009, 01:16:40 »
Een goede tip van Sven. Verder kun je nog op zoek gaan naar 2e hands gebouwtjes. Deze zijn vaak aan te passen aan je eigen wensen. Ook rollend materieel hoeft 2e hands niet altijd veel te kosten. Zo deed ik dit ook in m'n tienerjaren (er even vanuit gaand dat je een tiener bent).

Nog een tip, maak afspraken met je ouders en kom die na! Mijn ouders waren daar destijds heel gevoelig voor. Zeker toen ze zagen dat ik inderdaad 3 krantenwijken in de week oppakte. Daarna had ik dus geen 'geldzorgen' meer.

Succes!

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #112 Gepost op: 17 December 2009, 09:20:18 »
Ik wilde al veel gaan besparen door met goedkope materialen te gaan werken.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #113 Gepost op: 17 December 2009, 15:52:19 »
Bart, Weet je nog wat Bert afgelopen zaterdag heeft verteld?
Probeer zo min mogelijk materialen te kopen.
Maar werk meer met gebruiktse spullen of nog bruikbaar afval (Karton, hout, papier en kunstof)
Zo kun je ook de mooiste dingen fabriceren.
Dat ga ik ook met mijn Stationsgebouw doen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #114 Gepost op: 17 December 2009, 16:28:23 »
Dat wilde ik ook al gaan doen.
Maar soms ontkom je er niet aan om materialen te kopen.

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #115 Gepost op: 03 January 2010, 14:36:05 »
Ten eerste iedereen de beste wensen.

Dan heb ik vandaag een tegenvaller gehad die ik eigenlijk al eerder zag aankomen.

Plaat 1 en 2 zijn 8 mm dik netjes recht gezaagd
Plaat 3 en 4 zijn 10 mm dik slecht gezaagd.

Dat is dus een tegenvaller.
Ik ga morgen na school 2 nieuwe platen van 1x1 meter en 8 mm dik  halen bij de lokale houtboer.

Daarna wil ik deze week gaan werken aan de geluidsisolatie dmv de Gamma laminaatisolatie.
En dan de rails netjes recht gaan proberen te leggen met een profiel.

Tot later ;)

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #116 Gepost op: 03 January 2010, 15:37:17 »
Ik heb dankzij de tegenvaller ook iets positiefs te melden. ;D
Ik heb wat met het baanplan zitten schuiven en spelen en dat heeft tot dit resultaat geleid.



Wel ga ik geen goederentreinen meer rijden.

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #117 Gepost op: 04 January 2010, 18:23:38 »
Daar zijn we weer.

Ik heb vandaag weer dingen gedaan.
Na een verkorte schooldag bij de lokale houtboer 2 platen van 1x1 meter gehaald.

Daarna heb ik ze op schagen gelegd en verstevigingsbalkjes eronder geschroefd.
Vanaf morgen wil ik gaan beginnen om mijn nieuwe baanplan te gaan leggen. Dus de vorige die ik gepubliceerd heb.

Het station zal een IC station worden waar geen internationale treinen zullen stoppen (ICE en Thalys) langer dan 1,6 meter.

Ik kan dus op spoor 1 en 2 treinen laten stopppen van 1,6 meter.
Op spoor 3 kan ik treinen laten stoppen van 1,4 meter en op spoor 4 treinen van 1,2 meter.
Spoor 4 zal gebruikt gaan worden door de stoptrein van Maasbrecht naar Roermond. Deze zal in de toekomst gereden worden door een Plan V/T of een Lint.

Wat zouden realistische stammen kunnen zijn om treinen op de sporen 1 en 2 te kunnen laten stoppen?

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #118 Gepost op: 05 January 2010, 07:32:36 »
Niemand?

Wat zouden realistische stammen kunnen zijn om treinen op de sporen 1 en 2 te kunnen laten stoppen?

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8810
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #119 Gepost op: 05 January 2010, 08:18:03 »
Niemand?

Rustig aan een beetje :) Er zijn nog mensen die moeten werken en andere zaken hebben :) goed je vroeg wat er kon stoppen... Met een lengte van 1.60m maximaal 5 bakken, dus een IRM / VIRM en/of een plan T als sneltrein / intercity. Een getrokken trein (lok: 1100/1200/1300/1600/1700/1800) van een paar bakken ICR / ICK-rijtuigen. Je kan zelfs een paar belgen (ijssellijn-materieel) met een lok inzetten.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!