Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor- en tramweg parafernalia door Menno
Vandaag om 19:33:34
BR 54 Minitrix problemen. door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:17:17
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 19:04:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 17:00:35
Toon hier je (model)treinfoto's door Alewijn
Vandaag om 16:44:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 16:29:58
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 16:28:22
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 16:16:09
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Rsd1000
Vandaag om 16:06:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:51:07
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 15:27:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:27:32
Onderdelen gezocht voor de Fleischmann Piccolo BR38 door Gabriël Bergsma
Vandaag om 14:04:05
Station Steenwijk poging 2 door FredD
Vandaag om 14:03:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:46:41
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door Deetrein
Vandaag om 13:10:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 12:14:13
Modellbau Lingen 2026 door Rieks
Vandaag om 12:02:59
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 11:36:29
Piko EUROCITY 2869 traxx door Reinout van Rees
Vandaag om 09:53:52
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Theo Mol
Vandaag om 09:42:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:41:38
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 09:39:52
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 09:04:32
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 09:02:11
Contact gegevens Roco NL door Luc2000
Vandaag om 08:22:56
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Peter J K
Vandaag om 01:42:05
Goede wensen voor 2026 door Ronald69
Vandaag om 00:18:24
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
18 December 2025, 22:18:05
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
18 December 2025, 21:39:59
  

Auteur Topic: De bouw van Maasbrecht  (gelezen 26976 keer)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #105 Gepost op: 08 November 2009, 10:23:06 »
Ja daar zijn het ouders voor :)

Gr. Remco.

Gert1

  • Gast
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #106 Gepost op: 08 November 2009, 10:26:17 »
Op verzoek van Bart is dit draadje tijdelijk gesloten.

mvg,
Gert

René Huibers

  • Offline Offline
  • Berichten: 260
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #107 Gepost op: 16 December 2009, 21:21:43 »
Topic weer open op verzoek van bart.
« Laatst bewerkt op: 16 December 2009, 21:28:17 door René Huibers »

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #108 Gepost op: 16 December 2009, 21:24:40 »
Bedankt René.

Dan ga ik weer eens wat publiceren.

Het is een tijdje rustig geweest rond Maasbrecht, maar er komen weer activiteiten op gang.

Ik ben bezig om de rails op elkaar uit te lijnen en aan het bekijken hoe en wat met de connectoren.

Later meer ;D

BjornOl49

  • Breedbeeldvullend
  • Offline Offline
  • Berichten: 555
  • Zo. Die is kapot.
    • Bjorn's hobbygeneuzel
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #109 Gepost op: 16 December 2009, 23:13:28 »
Lang niets gelezen over Maasbrecht, maar iig goed dat het nog leeft... Ben benieuwd wat de nabije toekomst te bieden heeft! ;)

mvg Bjorn
http://bjornshobbygeneuzel.blogspot.nl/
Eisenbahnknotenpunkthinundherschieber bij de ZLSM

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8398
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #110 Gepost op: 16 December 2009, 23:30:10 »
Er zal voorlopig (zeg ouders zitten dwars) niets verschijnen. :(
M'n ouders zitten de laatste tijd zeer dwars. Mag bijna niets meer kopen. >:(
Waarom ga je dan niet dingen zelf bouwen uit karton en plastic van verpakkingsmateriaal. Kost niets, maar alles is er mee mogelijk! Ook roltrappen. Je laat je misschien gek maken door de trend van 3D design en plotten, maar waarom gelijk in een raceauto willen rijden als je ook met de fiets kunt komen?
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2226
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #111 Gepost op: 17 December 2009, 01:16:40 »
Een goede tip van Sven. Verder kun je nog op zoek gaan naar 2e hands gebouwtjes. Deze zijn vaak aan te passen aan je eigen wensen. Ook rollend materieel hoeft 2e hands niet altijd veel te kosten. Zo deed ik dit ook in m'n tienerjaren (er even vanuit gaand dat je een tiener bent).

Nog een tip, maak afspraken met je ouders en kom die na! Mijn ouders waren daar destijds heel gevoelig voor. Zeker toen ze zagen dat ik inderdaad 3 krantenwijken in de week oppakte. Daarna had ik dus geen 'geldzorgen' meer.

Succes!

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #112 Gepost op: 17 December 2009, 09:20:18 »
Ik wilde al veel gaan besparen door met goedkope materialen te gaan werken.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6447
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #113 Gepost op: 17 December 2009, 15:52:19 »
Bart, Weet je nog wat Bert afgelopen zaterdag heeft verteld?
Probeer zo min mogelijk materialen te kopen.
Maar werk meer met gebruiktse spullen of nog bruikbaar afval (Karton, hout, papier en kunstof)
Zo kun je ook de mooiste dingen fabriceren.
Dat ga ik ook met mijn Stationsgebouw doen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #114 Gepost op: 17 December 2009, 16:28:23 »
Dat wilde ik ook al gaan doen.
Maar soms ontkom je er niet aan om materialen te kopen.

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #115 Gepost op: 03 January 2010, 14:36:05 »
Ten eerste iedereen de beste wensen.

Dan heb ik vandaag een tegenvaller gehad die ik eigenlijk al eerder zag aankomen.

Plaat 1 en 2 zijn 8 mm dik netjes recht gezaagd
Plaat 3 en 4 zijn 10 mm dik slecht gezaagd.

Dat is dus een tegenvaller.
Ik ga morgen na school 2 nieuwe platen van 1x1 meter en 8 mm dik  halen bij de lokale houtboer.

Daarna wil ik deze week gaan werken aan de geluidsisolatie dmv de Gamma laminaatisolatie.
En dan de rails netjes recht gaan proberen te leggen met een profiel.

Tot later ;)

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #116 Gepost op: 03 January 2010, 15:37:17 »
Ik heb dankzij de tegenvaller ook iets positiefs te melden. ;D
Ik heb wat met het baanplan zitten schuiven en spelen en dat heeft tot dit resultaat geleid.



Wel ga ik geen goederentreinen meer rijden.

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #117 Gepost op: 04 January 2010, 18:23:38 »
Daar zijn we weer.

Ik heb vandaag weer dingen gedaan.
Na een verkorte schooldag bij de lokale houtboer 2 platen van 1x1 meter gehaald.

Daarna heb ik ze op schagen gelegd en verstevigingsbalkjes eronder geschroefd.
Vanaf morgen wil ik gaan beginnen om mijn nieuwe baanplan te gaan leggen. Dus de vorige die ik gepubliceerd heb.

Het station zal een IC station worden waar geen internationale treinen zullen stoppen (ICE en Thalys) langer dan 1,6 meter.

Ik kan dus op spoor 1 en 2 treinen laten stopppen van 1,6 meter.
Op spoor 3 kan ik treinen laten stoppen van 1,4 meter en op spoor 4 treinen van 1,2 meter.
Spoor 4 zal gebruikt gaan worden door de stoptrein van Maasbrecht naar Roermond. Deze zal in de toekomst gereden worden door een Plan V/T of een Lint.

Wat zouden realistische stammen kunnen zijn om treinen op de sporen 1 en 2 te kunnen laten stoppen?

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #118 Gepost op: 05 January 2010, 07:32:36 »
Niemand?

Wat zouden realistische stammen kunnen zijn om treinen op de sporen 1 en 2 te kunnen laten stoppen?

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8827
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:De bouw van Maasbrecht
« Reactie #119 Gepost op: 05 January 2010, 08:18:03 »
Niemand?

Rustig aan een beetje :) Er zijn nog mensen die moeten werken en andere zaken hebben :) goed je vroeg wat er kon stoppen... Met een lengte van 1.60m maximaal 5 bakken, dus een IRM / VIRM en/of een plan T als sneltrein / intercity. Een getrokken trein (lok: 1100/1200/1300/1600/1700/1800) van een paar bakken ICR / ICK-rijtuigen. Je kan zelfs een paar belgen (ijssellijn-materieel) met een lok inzetten.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!