Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 20:38:14
Mijn geweatherde modellen door Zandmannetje390
Vandaag om 20:36:16
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:29:42
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door Sofie
Vandaag om 20:19:38
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:16:12
Gewoon wat busfoto's door RikM
Vandaag om 20:08:03
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 20:02:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 19:35:19
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:26:50
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door selivio
Vandaag om 19:08:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:07:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 18:57:19
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 18:23:11
Line-up foto's van modellen door ArjanB
Vandaag om 17:55:11
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
Vandaag om 16:40:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 16:35:52
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 16:19:44
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:58:15
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door RobbertJan
Vandaag om 15:41:04
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door Mitchell
Vandaag om 14:47:07
Frans loodsje et cetera door Huup
Vandaag om 14:38:08
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 13:32:25
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 12:08:08
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:48:18
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Noordernet
Vandaag om 11:31:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 11:23:17
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
Vandaag om 10:55:29
Goederenloods Zandvoort door puntenglijder
Vandaag om 10:04:26
Sfeer op je modelbaan door cor_b
Vandaag om 09:25:48
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door BartvD
Vandaag om 09:01:40
  

Auteur Topic: Korte reportage vernieuwingstrein  (gelezen 11545 keer)

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6046
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:Korte reportage vernieuwingstrein
« Reactie #15 Gepost op: 19 October 2009, 09:44:12 »
Erg interessant om te zien hoe men het spoor legt. (y)
groetjes Dion

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re:Korte reportage vernieuwingstrein
« Reactie #16 Gepost op: 19 October 2009, 12:48:11 »
Citaat
Dit is normaal gesproken niet het geval omdat je dan de 700 mtr overschrijd.

Is er een maximale lengte aan een trein dan?
Hoe moet ik dit zien?

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Kronefan

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
Re:Korte reportage vernieuwingstrein
« Reactie #17 Gepost op: 19 October 2009, 12:50:12 »
Hier kan ik helaas geen precies antwoord opgeven. Maar ik heb wel eens horen zeggen dat een trein een maximale lengte van 700 meter zou mogen hebben in Nederland. Misschien klopt het niet. Maar Strukton rijdt deze treinen daarom als het goed is gesplitst naar het werk.

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:Korte reportage vernieuwingstrein
« Reactie #18 Gepost op: 19 October 2009, 13:37:11 »
net vandaag wel dit bericht

klik

wel handig die mankrachtbesparende machines......
met de groeten van Maarten

Kronefan

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
Re:Korte reportage vernieuwingstrein
« Reactie #19 Gepost op: 19 October 2009, 14:24:05 »
net vandaag wel dit bericht

klik

wel handig die mankrachtbesparende machines......

Tsja, wat zal ik zeggen. Van die paar spoorbielzen die ze vroeger met de hand deden, is dit een gigantische vooruitgang. Het heeft zo zijn kanten.

Bovendien is dit toch al een moeilijke tijd voor aannemers in alle sectoren. Als je kijkt naar het werkpakket en wat er weg gaat naar andere aannemers omdat die ver onder de prijs werken. Als iedere aannemer in zijn eigen land zou blijven. Spitzke en Volker hebben veel werk in Nederland met duitse machines

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8480
  • Spoor N
Re:Korte reportage vernieuwingstrein
« Reactie #20 Gepost op: 19 October 2009, 15:43:28 »
Is er een maximale lengte aan een trein dan?
Hoe moet ik dit zien?

mvg,
 Sander
Ja, die is er. Ze moeten natuurlijk wel op inhaal/opstel/stationssporen etc passen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Kronefan

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
Re:Korte reportage vernieuwingstrein
« Reactie #21 Gepost op: 19 October 2009, 16:11:54 »
Ja, die is er. Ze moeten natuurlijk wel op inhaal/opstel/stationssporen etc passen.

Inderdaad, nou zijn deze vaak ook wel van een behoorlijke lengte. En bij bijvoorbeeld de kettinghor koppel je op emplacementen de MFS'en van de hor af en gebruik je 2 sporen. zo is dat ook te doen voor een ombouwtrein met blokkenwagens.

Volgens officiele getallen op www.struktonrail.com is de vernieuwingstrein trein 110 meter en 98 meter lang,
In de algemene informatie en veiligheidsvoorschriften (Matisa). staat overigens 139 meter, en is de laatste portaalwagen niet meegeteld, en bij Strukton wel.. ???
Ik heb dit overigens nooit nagemeten, dus kan het antwoord niet verklappen.
Achter deze lengte komen dan de losse blokkenwagens nog. En dat kunnen er heel wat zijn!

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re:Korte reportage vernieuwingstrein
« Reactie #22 Gepost op: 19 October 2009, 19:40:07 »
Kan ie de IJmuiderlijn niet ff doen ;D

Kronefan

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
Re:Korte reportage vernieuwingstrein
« Reactie #23 Gepost op: 19 October 2009, 20:09:25 »
Kan ie de IJmuiderlijn niet ff doen ;D

Zover mij bij staat is deze buitendienst ???, en dat houdt in dat hij op een traject met veel rotte dwarsliggers en groen zijn werk moet doen. En dat vind hij niet zo'n pretje.. Die dwarsliggers zijn in zo'n machine dan net lucifers.

Maar ze mogen van mij eerst de maaslijn eens verdubbelen (y), dan praten we verder.. ;)

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re:Korte reportage vernieuwingstrein
« Reactie #24 Gepost op: 19 October 2009, 21:56:22 »
Maar ik heb wel eens horen zeggen dat een trein een maximale lengte van 700 meter zou mogen hebben in Nederland.
Bijna, 't is 750 meter, maar dan moet het wel passen op de vertrek en aankomstsporen en dat zijn er niet zo heel veel. Langere treinen kunnen alleen rijden met een vervoersregeling, maar ik schat zo in dat dat niet al te vaak voorkomt!

Spitzke en Volker hebben veel werk in Nederland met duitse machines
Spitzke haalt al haar machines uit Duitsland. Alleen een paar loc's en wat wagens hebben zij in Nederland, alhoewel de loc's vaker in Duitsland verblijven dan in Nederland!; Bij VolkerRail valt dat wel mee, het zijn grotendeels nederlandse machines.

Kronefan

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
Re:Korte reportage vernieuwingstrein
« Reactie #25 Gepost op: 19 October 2009, 22:08:13 »
Bijna, 't is 750 meter, maar dan moet het wel passen op de vertrek en aankomstsporen en dat zijn er niet zo heel veel. Langere treinen kunnen alleen rijden met een vervoersregeling, maar ik schat zo in dat dat niet al te vaak voorkomt!
Spitzke haalt al haar machines uit Duitsland. Alleen een paar loc's en wat wagens hebben zij in Nederland, alhoewel de loc's vaker in Duitsland verblijven dan in Nederland!; Bij VolkerRail valt dat wel mee, het zijn grotendeels nederlandse machines.

Goede toelichting, weinig op aan te vullen..

Kronefan

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
Re:Korte reportage vernieuwingstrein
« Reactie #26 Gepost op: 22 July 2010, 22:29:08 »
Hallo mensen,

Voor wie benieuwd is naar deze machines..

Strukton voert samen met haar dochter onderneming Reisse een spoorvernieuwing uit tussen Kevelaer en Geldern.
Vooral in de buurt van Arnhem-Nijmegen en Venlonaren..

Zowel de kettinghor 4 als de vernieuwingstrein 2 zullen hier aan het werk zijn.

De precieze tijden en plaatsen kan ik zo niet aangeven. Ik weet alleen dat de voorbereidingen tbv de vernieuwingstrein op 6 augustus plaats vinden. Wellicht vangt de machine dan ook aan met het werk.
A.s. zaterdag zal de kettinghor beginnen te draaien, waar en hoelaat durf ik niet te zeggen..

Wanneer ik meer info heb..

Gr. Ingo

kevinhhw

  • Gast
Re:Korte reportage vernieuwingstrein
« Reactie #27 Gepost op: 23 July 2010, 19:55:13 »
gave machine

Kronefan

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
Re:Korte reportage vernieuwingstrein
« Reactie #28 Gepost op: 07 August 2010, 13:14:59 »
Hallo mensen,

Vandaag zou de vernieuwingstrein aan het werk zijn gegaan in Kevelaer vlakbij het station.

Echter gaat dit voor vandaag en morgen niet door. Dit komt doordat er een ongeval is geweest tussen een goederen en personen trein op het zelfde traject, hierdoor kunnen de machines niet op de plek komen.
Blijkbaar zijn beide treinen uit het spoor gelopen en is het spoor ernstig beschadigd.

Zoals nu bekend is wordt er vanaf maandag tot en met woensdag morgen van 6.30 tot 18.30 uur vernieuwd en
vanaf donderdag zou de kettinghor beginnen.

Kronefan

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
Re:Korte reportage vernieuwingstrein
« Reactie #29 Gepost op: 08 August 2010, 13:09:57 »