Ten eerste verandert die niet, de oude tijdperken blijven hetzelfde. Ten tweede neem ik aan dat de mensen een bepaald tijdperk rijden omdat die periode ze interesseert, niet omdat ze IIIa zo leuk vinden klinken.
Ten tweede neem ik aan dat de mensen een bepaald tijdperk rijden omdat die periode ze interesseert, niet omdat ze IIIa zo leuk vinden klinken.
Ik rij TP allesdoorelkaar Ik laat gewoon rijden wat ik mooi vind.
Misschien is het zinvol de discussie nóg principiëler te voeren: wat is het nut van een tijdperkaanduiding? Mij persoonlijk ontgaat die volledig. Als je natuurgetrouw conform de realiteit wil rijden kies je een jaar en ga je zoeken wat er toen gereden heeft. Tijdperk indelingen zijn mij te vaag; iets wat in een (1) tijdperk past hoeft niet gelijktijdig gereden te hebben. Volgens mij zou het nuttiger zijn als een fabrikant vermeld in welke periode (jaartallen dus) een loc/rijtuig/wagon) in die specifieke uitvoering heeft rondgereden. Lijkt mij het makkelijkste en voorkomt heeel veul discussie over wanneer/waarom welk tijdperk eindigt dan wel begint.Marc
Tegenwoordig lastig voor te stellen, maar toen de eerste indeling verscheen was het voor velen een eye opener. Dat het überhaupt een optie was om modellen bij elkaar te zoeken die qua tijdperk een beetje bij elkaar horen. Heeft de hobby voor veel mensen verrijkt. De vraag is natuurlijk of het die functie nog altijd heeft en of het nodig is dat te normeren nu de grondgedachte vrij algemeen bekend is.