Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Baan in Los Angeles
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 02:08:03
Roco 21026 werkt niet goed
door
Railpassie
Vandaag
om 01:41:04
Nieuws 2026 Brekina, PCX 87
door
Remco vM
Vandaag
om 00:00:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
05 November 2025, 23:43:51
Sankt Georgen.
door
AndrevdG
05 November 2025, 23:19:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
AndrevdG
05 November 2025, 23:17:45
Pfarrerwinkel bahn
door
AndrevdG
05 November 2025, 23:14:55
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan
door
J. Moors
05 November 2025, 22:56:07
Roco model 63138
door
Charles_
05 November 2025, 22:33:52
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
05 November 2025, 22:20:45
Bahnstrecke 5867
door
Ronald Halma
05 November 2025, 21:42:10
Rondom Charlois
door
Alewijn
05 November 2025, 21:32:14
HSM D1715
door
vpeters1984
05 November 2025, 21:09:03
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen
door
Thom
05 November 2025, 21:05:59
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Ronald Halma
05 November 2025, 21:03:20
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
05 November 2025, 21:01:32
Modelbouwweekend in NZH-museum Haarlem op 15 en 16 november
door
CKLX
05 November 2025, 20:31:52
Station Roodeschool
door
Torikoos
05 November 2025, 19:52:21
Houten Plus zaterdag 21-2-2026
door
MOVisser
05 November 2025, 19:03:13
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
VAM65
05 November 2025, 18:53:01
Raadplaatje
door
Klaas Zondervan
05 November 2025, 18:45:31
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Paulus
05 November 2025, 18:25:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
05 November 2025, 17:55:45
Acme nieuwe ICNG
door
Edgar
05 November 2025, 17:46:02
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
Te 2/2
05 November 2025, 16:23:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
spoorzeven
05 November 2025, 14:48:57
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor
door
Herb73
05 November 2025, 13:46:25
Aachenau West
door
Thai-Bundesbahn
05 November 2025, 13:01:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
05 November 2025, 12:48:18
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Kees-Jan
05 November 2025, 12:04:45
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Gebruik noodrem door machinist
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Gebruik noodrem door machinist (gelezen 1782 keer)
Esperopt
Offline
Berichten: 2226
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Gebruik noodrem door machinist
«
Gepost op:
04 August 2009, 23:30:13 »
Vandaag weer met de trein weggeweest, erg leuk, maar dat terzijde. Op de terugweg viel het mij op dat de machinist van de stoptrein naar Leeuwarden, na station Meppel, bij elk station de noodrem gebruikte om op tijd te kunnen stoppen. Dat dit een keer voorkomt, zal wel. Maar bij elk station? Mag dit eigenlijk wel? Een conducteur heeft mij nl ooit eens uitgelegd dat er ook gevaren verbonden zijn aan het gebruik van de noodrem.
Gerard.
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re:Gebruik noodrem door machinist
«
Reactie #1 Gepost op:
04 August 2009, 23:33:03 »
De snelrem bedoel je?
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Mug
Offline
Berichten: 327
Re:Gebruik noodrem door machinist
«
Reactie #2 Gepost op:
04 August 2009, 23:43:33 »
Afhankelijk van het type treinstel kan er Pneumatisch,Elektropneumatisch(EP Rem) (Bijv. Mat '64,ICM) of Elektrodynamisch(ED Rem) (Sprinter,IRM) geremd worden.
Alle treinen hebben altijd een pneumatisch remsysteem waarop teruggevallen kan worden bij een storing van een van de andere systemen.
De noodrem werkt ook via het pneumatisch remsysteem.
Mogelijk had uw trein een defect aan de EP Rem en werd er nu pneumatisch geremd.
Als het om een Mat 64 gaat heeft de Machinist tijdens het remmen niet de beschikking over een remkraan met verschillende remstanden maar kan alleen de remkraan als het ware aleen open of dicht zetten wat de indruk kan geven dat er een noodrem bediend wordt.
Frits
Gelogd
Grtz. Frits
Esperopt
Offline
Berichten: 2226
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:Gebruik noodrem door machinist
«
Reactie #3 Gepost op:
04 August 2009, 23:45:35 »
't Was een koploper. Laatst trok een grappenmaker bij Zwolle aan de noodrem, dit was dus hetzelfde geluid ed.
Gerard.
Gelogd
rene w.
Offline
Berichten: 1297
Re:Gebruik noodrem door machinist
«
Reactie #4 Gepost op:
04 August 2009, 23:45:48 »
Waar bestond deze trein uit.... DM90 of ICM(m).
Is het ICM(m) dan kan je de toegevoegde blokkenrem wel eens hebben gehoord,
Deze komt extra tegen de wielband aan als je harder remt dan de vierde remstand,
dit hoor je duidelijk als een zwaar slijpend geluid en lijkt dan net of de trein met de snelrem tot stilstand komt. Zit in het draaistel onder de cabine's.
Gelogd
Esperopt
Offline
Berichten: 2226
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:Gebruik noodrem door machinist
«
Reactie #5 Gepost op:
04 August 2009, 23:55:24 »
Koploper, ICM dus. Ik reis vrij regelmatig op dit traject, en dit is de eerste keer dat het me opviel.
Gerard.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Gebruik noodrem door machinist