Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
Nohome
Vandaag
om 20:46:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
741230
Vandaag
om 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
AP3737
Vandaag
om 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald"
door
borotof
Vandaag
om 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Martijn193
Vandaag
om 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
741230
Vandaag
om 20:04:49
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
RobVille
Vandaag
om 19:54:00
NS 1700 transfers
door
Rick
Vandaag
om 19:51:29
Overstap naar HTM
door
GerardvV
Vandaag
om 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint.
door
spoorfreak
Vandaag
om 19:48:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Falcon10
Vandaag
om 19:27:33
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025
door
MOVisser
Vandaag
om 18:59:34
Sfeer op je modelbaan
door
Frank 123
Vandaag
om 18:45:06
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
Rob Hagg
Vandaag
om 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:18:39
Br 38 Piko Superen.
door
Silvolde
Vandaag
om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
Vandaag
om 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
marco
Vandaag
om 17:15:33
Da's Daz 2
door
BartvD
Vandaag
om 17:06:02
Stationsplein Baden Baden
door
Dion
Vandaag
om 17:00:00
Dat overkomt mij niet.
door
Benelux795
Vandaag
om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
tothebeach
Vandaag
om 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 14:28:28
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Hans Grasmaijer
Vandaag
om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 13:24:11
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 12:07:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
thevandijks
Vandaag
om 11:46:46
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Gebruik noodrem door machinist
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Gebruik noodrem door machinist (gelezen 1724 keer)
Esperopt
Offline
Berichten: 2227
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Gebruik noodrem door machinist
«
Gepost op:
04 August 2009, 23:30:13 »
Vandaag weer met de trein weggeweest, erg leuk, maar dat terzijde. Op de terugweg viel het mij op dat de machinist van de stoptrein naar Leeuwarden, na station Meppel, bij elk station de noodrem gebruikte om op tijd te kunnen stoppen. Dat dit een keer voorkomt, zal wel. Maar bij elk station? Mag dit eigenlijk wel? Een conducteur heeft mij nl ooit eens uitgelegd dat er ook gevaren verbonden zijn aan het gebruik van de noodrem.
Gerard.
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re:Gebruik noodrem door machinist
«
Reactie #1 Gepost op:
04 August 2009, 23:33:03 »
De snelrem bedoel je?
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Mug
Offline
Berichten: 327
Re:Gebruik noodrem door machinist
«
Reactie #2 Gepost op:
04 August 2009, 23:43:33 »
Afhankelijk van het type treinstel kan er Pneumatisch,Elektropneumatisch(EP Rem) (Bijv. Mat '64,ICM) of Elektrodynamisch(ED Rem) (Sprinter,IRM) geremd worden.
Alle treinen hebben altijd een pneumatisch remsysteem waarop teruggevallen kan worden bij een storing van een van de andere systemen.
De noodrem werkt ook via het pneumatisch remsysteem.
Mogelijk had uw trein een defect aan de EP Rem en werd er nu pneumatisch geremd.
Als het om een Mat 64 gaat heeft de Machinist tijdens het remmen niet de beschikking over een remkraan met verschillende remstanden maar kan alleen de remkraan als het ware aleen open of dicht zetten wat de indruk kan geven dat er een noodrem bediend wordt.
Frits
Gelogd
Grtz. Frits
Esperopt
Offline
Berichten: 2227
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:Gebruik noodrem door machinist
«
Reactie #3 Gepost op:
04 August 2009, 23:45:35 »
't Was een koploper. Laatst trok een grappenmaker bij Zwolle aan de noodrem, dit was dus hetzelfde geluid ed.
Gerard.
Gelogd
rene w.
Offline
Berichten: 1298
Re:Gebruik noodrem door machinist
«
Reactie #4 Gepost op:
04 August 2009, 23:45:48 »
Waar bestond deze trein uit.... DM90 of ICM(m).
Is het ICM(m) dan kan je de toegevoegde blokkenrem wel eens hebben gehoord,
Deze komt extra tegen de wielband aan als je harder remt dan de vierde remstand,
dit hoor je duidelijk als een zwaar slijpend geluid en lijkt dan net of de trein met de snelrem tot stilstand komt. Zit in het draaistel onder de cabine's.
Gelogd
Esperopt
Offline
Berichten: 2227
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:Gebruik noodrem door machinist
«
Reactie #5 Gepost op:
04 August 2009, 23:55:24 »
Koploper, ICM dus. Ik reis vrij regelmatig op dit traject, en dit is de eerste keer dat het me opviel.
Gerard.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Gebruik noodrem door machinist