Begin eens bij het begin. De plus en de min zitten aan de wielen, in de rijrichting gezien zijn de rechter wielen altijd de plus en de linker wielen de min.
Het verbindings straapje tussen de 2 gele leds moet weg. Je moet twee nieuwe straapjes trekken van wat je eerder weg hebt gehaald naar de andere pool toe. Teken zelf maar even wat, ik heb er nu geen zin in. Dan zien we wel verder.
Aan wie vraag je dat nu eigenlijk?
Zoals je het nu tekent, gebeurt er niets, zoals Klaas al zegt, omdat de stroom niet verder kan bij de LED's die tegenovergesteld staan. Een LED werkt als diode (ís een diode) en die laat de stroom maar in één richting door. Je moet het aldus iets anders aansluiten. Een simpele tekening in paint:(let niet op mijn slordigheid, doe je zelf ook...)
Maar waar is het op dit plaatje dan de wisselende plus en min? Want door de bout gaat alleen maar plus en na de motor is het min?Hier is een plaatje voor de duidelijkheid:
Nog even wat duidelijker proberen te zijn omtrent de wisselende + en -. Als je op een moment de plus en de min hebt, dan wisselen deze wanneer je de andere kant op rijdt. Daarom kun je ze ook op dezelfde punten aansluiten. Echt, het is nog makkelijker dan je denkt. Zelfs ik snap het. En al;s je nog vragen hebt, gewoon stellen, dan is Klaas er altijd nog...
Wilmar, kun je ook een foto van de andere kant van die loc laten zien?